Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 53

Wątek: Padnięty Alternator chłodzony cieczą

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Czy ktoś z was kupował taki regenerowany altek, lub cokolwiek z tej firmy http://allegro.pl/alternator-bmw-x-5...483499878.html.
    Pytam, bo niestety mój po regeneracji (wymianie mostka, diod i regulatora) znowu się spalił, a u tego gościa cena mocno atrakcyjna. Proszę o wasze opinie. Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez tgracing ; 26-08-2014 o 16:12
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice
    I mnie to dopadło. Alternator padł. Diagnoza (nie do końca wierzę czy trafiona) mostek do wymiany.
    Kłopot brak części...

    Nie wiem co mam teraz zrobić...
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  3. #23
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Kupujesz używkę, wymieniasz łożyska, uszczelnienia, regulator i lecisz dalej.

    Diody w alternatorach Boscha padają niezbyt często, więc lepiej bym to potwierdził gdzie indziej.
    pozdrawiam Bartek

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee

    Post

    Szukaj używki w sklepach które zajmują się sprzedażą-naprawą altków itp. Lub oddaj do zaufanego serwisu naprawy, mi udało się za 340zł naprawić. Spalone 5 diod i mostek. Wsadzili albo używkę albo chinola http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/...FBMUgwKkJPU0NI
    Ważne, że działa. Dowiedziałem się również, że te alternatory padają głownie przez stare akumulatory, które mają już małą pojemność, a tym samym alternator próbuje go ciągle ładować (regulator dostaje taka info od kompa, ładowanie na voltomierzu np. 12,3, ale alternator ładuje non stop max prądem) i w końcu się w środku wszystko pali. Mi taki zjarany altek podnosił temp. cieczy do 114 stopni i już miałem wymieniać wisko, bo silnik nie mógł się schłodzić (np. autostrada 130 km/h i stale temp. 114). W trakcie demontażu prześledziłem jak biegnie kanał wodny do alternatora i okazało się, że płyn z altka kanałem płynie bezpośrednio do pompy w miejscu gdzie znajduje się czujnik i to była przyczyna za wysokiej temp. Naprawiłem altka, kupiłem dwa nowe silveru varty (100Ah i 74Ah) i ładowanie wróciło do normy (13,2V), a co najważniejsze temperatura w normie 108-111. Pozdrawiam Robert
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Kupujesz używkę, wymieniasz łożyska, uszczelnienia, regulator i lecisz dalej.

    Diody w alternatorach Boscha padają niezbyt często, więc lepiej bym to potwierdził gdzie indziej.
    Mam pewne obawy czy aby używka nie zrobi mi podobnie. Też coś wierzyć mi się nie chce w ten mostek. Diody niby nie do wymiany bo są wprasowane...
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Musisz go wymontować i otworzyć. Dopiero wtedy będziesz wiedział co w nim piszczy. Diody jak najbardziej wymienne, sam osobiście wymieniałem (3 są plusowe i 3 minusowe). Wcześniej sam regenerowałem i kupowałem od gościa oryginalny boschowski mostek używany. To że się znowy spalił, to moja wina, bo po montaży wszystko było przez ok. roku i to uśpiło moją czujność co do akumulatorów (jak dział to poco wymieniać), duży już miał 9,5 roku, a mały nie trzymał prądu. Za drugim razem ze względu na lenistwo, oddałem do zaufanego warsztatu i zrobili po kosztach. Aczkolwiek, jak masz trochę pojęcia o tych sprawach, sam bez najmniejszego problemu wszystko wymienisz. Pzdr.

    Jak się spaliły diody to na pewno mostek też.
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  7. #27
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice
    Cytat Zamieszczone przez tgracing Zobacz posta
    Musisz go wymontować i otworzyć. Dopiero wtedy będziesz wiedział co w nim piszczy. Diody jak najbardziej wymienne, sam osobiście wymieniałem (3 są plusowe i 3 minusowe). Wcześniej sam regenerowałem i kupowałem od gościa oryginalny boschowski mostek używany. To że się znowy spalił, to moja wina, bo po montaży wszystko było przez ok. roku i to uśpiło moją czujność co do akumulatorów (jak dział to poco wymieniać), duży już miał 9,5 roku, a mały nie trzymał prądu. Za drugim razem ze względu na lenistwo, oddałem do zaufanego warsztatu i zrobili po kosztach. Aczkolwiek, jak masz trochę pojęcia o tych sprawach, sam bez najmniejszego problemu wszystko wymienisz. Pzdr.

    Jak się spaliły diody to na pewno mostek też.
    Problem jest tego typu, że to poszło do jakiegoś elektryka bez mojego pośrednictwa. Znajomy wyjął altek i zaniósł do kogoś z kim współpracuje w tym zakresie. Ten elektryk tylko przekazał, że mostek jest do wymiany, a diod nie da się wymienić bo są wprasowane. Ale jutro chyba to zabiorę od niego bo mi się tutaj nie podoba sposób działania tego elektryka.

    Tak to jest jak się nie ma czasu samemu wszystkiego przypilnować i zrobić.
    Ostatnio edytowane przez Supermen ; 17-09-2014 o 22:01
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    222
    BMW
    bmw 740
    Skąd
    łódz

    Post

    Polecam tego Pana masę części od niego brałem i NIGDY się nie zawiodłem.
    Nie bawił bym się w naprawę
    http://allegro.pl/bme-e38-e39-x5-e53...615732989.html

    Tak naprawdę ciężko je naprawić i w moim przypadku nie dało skutku
    za pierwszym razem naprawa bóg wie czego ok 300zł wytrzymał 2 miesiące
    potem kupiłem od kolegi po regeneracji u "kowalskiego" w garażu za 750zł wytrzymał pół roku
    potem z rozebranego auta z anglika i dopiero było dobrze

    nie liczę napraw, bo sam robiłem
    Ostatnio edytowane przez BMW MANIA ; 18-09-2014 o 06:05

  9. #29
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Nie wiem co kombinujecie z tymi alternatorami, ale jedne z prostszych urządzeń. Mostki a tych alternatorach nie powinny padać, bo są mocno przewymiarowane te diody. Uważam, że problem leży po stronie akumulatora oraz odbiorników w aucie, alternator jest regularnie przeciążany. No chyba, że jeździcie z uszkodzonymi łożyskami w alternatorze, to wtedy może dojść do przetarcia izolacji wirnika i w konsekwencji uszkodzenia jego samego jak i diód. Łożyska się sprawdza przy każdej wymianie pasków osprzętu.

    Jest jeszcze opcja gigantycznego przebiegu...
    pozdrawiam Bartek

  10. #30
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2014
    Posty
    238
    BMW
    E39 528i sedan -> E30 324td touring -> E34 525i sedan -> E38 735iA
    Skąd
    Kołobrzeg
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta

    Jest jeszcze opcja gigantycznego przebiegu...
    czyli wiekszosci z 200 tys +/- xD btw. tez mi zdechl alternator ale jeszcze nie wiem co dokladnie...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •