Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: [elektryka] 3 dni postoju i ZONK!

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    301
    BMW
    e32, 730, m30b30
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Ja juz powoli trace cierpliwocs. Wyciagnalem AKU dzisiaj w pracy i wlaczylem do ladowania.
    Przed wsadzeniem do auto napiecie mialo 12.65V. Odpalilem autko i ladowanie bylo na poziomie 14.0 - 14,1V - po czym zaczelo spadac i padlo w pewnych momentach do 12,9V a wsumie caly czas trzymalo 13,5V.
    Dojechalem do domu, zgasilem auto - zmierzylem Aku, a tu 12,1 V - rece mi opadly.
    Co dalej robic????

    Aku jest na gwarancji - dzwonilem dzisiaj - tyle ze musze oddac aku i nawet 2 tygodnie czekac na rozstrzygniecie reklamacji. Aku kupione w listopadzie ub. roku i do tej pory nic sie z nim nie dzialo.

    Co do poboru pradu to zmierzylem u siebie na postoju ok 0.2A - gdzie szukac ubytkow?
    Gilu_e32

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    34
    BMW
    E32
    Skąd
    Kraków
    Wyciągaj kolejne bezpieczniki i sprawdzaj pobór - jak spadnie to przynajmniej będziesz wiedzieć, gdize szukać.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    301
    BMW
    e32, 730, m30b30
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    dzieki za odpowiedz, ale dlaej nie moge ywjasnic zagadki dlaczego nagle tak ladowanie spada??
    Gilu_e32

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    34
    BMW
    E32
    Skąd
    Kraków
    skąd wiesz, że spada ładowanie? mierzyłeś na wyjściach z alternatora czy na akumulatorze? może masz padnięty np kabel masowy. najpierw znajdz to, co zjada prąd na postoju. później bedziemy szukac dalej. oczywiście najprościej powiedzieć, że masz padnięty aku, alternator czy regulator - ale to nie zawsze tak jest :)

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    225
    BMW
    szukam znów....
    Skąd
    Wrocław
    mi kradł prąd zestaw głośno mówiący! sprawdzaj najpierw rzeczy które masz nieoryginalnie dołożone do auta! Alarm,zestaw głośno mówiący, jak radio masz podłączone czy nie ma burdlu za nim.. czyli wszystko po izolowane jak trzeba....

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    324
    BMW
    e32 m30b30 88r. e38 m62b44 99r.
    Skąd
    Stce
    Cytat Zamieszczone przez bigboykr
    Wyciągaj kolejne bezpieczniki i sprawdzaj pobór - jak spadnie to przynajmniej będziesz wiedzieć, gdize szukać.
    popieram, najprostszy sposób i najszybszy,
    zacznij od światła w bagażniku miałem to w e32, po zamkniciu klapy światło nadal się paliło,
    jeżeli tą upływność i napięcie ładowania masz od początku eksploatacji aku. to możesz go wyżucić na złom, żaden producent aku. nie uzna ci takiej reklamacji. Niewłaściwa eksploatacja:([/fade]

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    301
    BMW
    e32, 730, m30b30
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Pojawily sie nowe fakty. Bylem u elektrykow, ktorzy przemierzyli mi instalacje na wsyzstkie sposoby. Stwierdzili jeden fakt - ze takich porzadnych instalacji nie spotyka sie nawet w autach teraz prosukowanych, spadki napic minimalne, roznice przy rozruchu pomiedzy masami sa pomijalne na poziomie 0,08V, co stwierdzili ze przy takiej dlugosci przewodow mozna pominac. Co do ladowania akumulatora bezposrednio na zaciskach to wynosi ono ok. 13.8V - 13.9V przy obciazeniu (swiatla + dmuchawa + radio), na alternatorze bezposrednio jest ok. 14V do 14.1V.
    Wczoraj troche pojezdzilem i chce zobaczyc co bedzie dzisiaj sie dzialo - mrozik jest i zobacze jak aku trzyma.
    Gilu_e32

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar sokół
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    235
    BMW
    E32 750iL 1990r.
    Skąd
    Wisznice
    Problem jaki opisujesz miałem w poprzedniej e32 m60b30. Okazało się, że wystarczy suszarka do włosów. Suszyłem kilka chwil przy stacyjce i poniżej przy wiązce kabli poczym znów pojawiały sie kontrolki i palił jak latem. Dodam jeszcze, że był tam zamontowany nieoryginalny alarm. Operacja skuteczna ale trzeba przyznać - uciążliwa.
    Te auta mają swoje lata a instalacja tak samo jak wszystkie części się starzeje, staje się wrażliwa na czynniki zewnętrzne itp. Może w tym leży problem.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    324
    BMW
    e32 m30b30 88r. e38 m62b44 99r.
    Skąd
    Stce
    gilu_e32 - napięcie które masz obecnie jest dopuszczalne dla kuriera pracującego na poczcie, albo dla auta które pracuje zawodowo, w innym przypadku aku. będzie w dalszym ciągu nie doładowany, napisz co za bete masz to może podpowiem jaki regulator zakupić, najlepiej numer z alternatora.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •