Kolektory kolektorami! Butowanie i pomiar do setki to raczej szamanizm!
Czy ktoś mnie oświeci gdzie szukać nr silnika?? Kupiłem nawet latarkę, obecnie to ciągle noc :/
Kolektory kolektorami! Butowanie i pomiar do setki to raczej szamanizm!
Czy ktoś mnie oświeci gdzie szukać nr silnika?? Kupiłem nawet latarkę, obecnie to ciągle noc :/
Na stanie:
e28 524, 87
Primera p11, 99
Sprawdzałem własnoręcznie. Tak jak napisałeś na szpilki pasuje, ale do kanałów w głowicy to już nie bardzo.Zamieszczone przez sz4l0ny
"Workshop" twierdzi, że numer jest na tabliczce znamionowej pojazdu, natomiast o "fizycznych" numerach na silniku nie ma ani słowa. Przyznam się, że miałem silnik na wierzchu, a nie zwróciłem na to uwagi. Poszukaj oznaczenia na bloku pod kolektorem ssącym tak jak pisał "Sz4l0ny".Zamieszczone przez Immeth
Nie ma, na bloku zatarty również.
Pozostaje mi zatem sądzić że zatarcie istotnie wynika z ew. niezgodnością w papierach (730) a rzeczywistym motorem (735). Tylko po co? OC za 3 literki i 3.5 takie samo?
Lub wyjdzie przy jakiejś naprawie. Poprzedni właściciel twierdził że filtr oleju i rozrusznik które to wymieniał nie pasowały od 3L a dopiero od 3.5 podeszło!? O ile mi wiadomo to bzdura, bo te same części idą tu i tu.
Na stanie:
e28 524, 87
Primera p11, 99
częsci są zamienne,rozrusznik nawet z m10 podejdzie.Zamieszczone przez Immeth
Najlepiej porównać dobre m30b35 z Twoim i będzie jasne
Bo róznica w jezdzie miedzy b30 a b35 jest spora...
Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(
Sprawdz miejsce ktore widac na bloku na foto ponizej:Zamieszczone przez Immeth
Co do twoich pytan odnośnie roznic w dokumentach:
Silnik pojazdu jest czescia zamienną, obecnie po zmianie w przepisach. Nie zawsze tak było. Dawniej zmiana silnika musiała mieć odzwierciedlenie w dokumentach.
Nie ograniczaj tematu tylko do OC.
Kiedyś aby miec legalnie zrobiony przegląd techniczny, wymagana byla pelna zgodność danych w dowodzie.
Na wielu stacjach diagnostycznych tak jest do dziś - mimo zmiany przepisow - jesli trafisz na disgnoste "służbiste" ma prawo odmowic ci podbica przegladu - jesli pod maska jest silnik o innej pojemności niż w dowodzie. Nowe przepisy dają opcje zmiany motoru jako części zamiennej - identycznego jakiego parametry masz wpisanego w DR.
Jeśli "zgodnie z prawem" chcesz dokonać zmiany motoru na większy, musisz mieć opinie rzeczoznawcy, który potwierdzi ze dokonane przez ciebie zmiany nie stanowią zagrożenia.
Istnieje wiec możliwość zupełnie legalnego "swapu" motoru o wiekszej pojemnosci i (zazwyczaj) sporo wiekszej mocy, ale tylko w oparciu o decyzje rzeczoznawcy, który postawi przed takim projektem szereg wymogów technicznych zwiazanych z bezpieczenstwem (zwiazane z wiekszą mocą i wagą pojazdu po modyfikacjach).
Wszystko to oznacza koszty, niestety mało który "swap" jest czysty ze strony dokumentów.
Osobiście oceniam "swap" z 3.0 na 3.5 w e32 jako całkowicie bezpieczny i brak adnotacji w dowodzie rejestracyjnym nie uważam za problem. Myśle każdy kto siedzi w temacie powinien ocenić tak samo, bo 730i / 735i nie różnią sie hamulcami czy zawieszeniem.
Co innego np. e30 316i na bębnach z wsadzonym motorem 4.0 i to w ruchu ulicznym... Wszystko super dopuki auto jest do sportu i zostaje tam gdzie jego miejsce, jednak na ulicy taka moc i bębny z pod 1,6 to proszenie sie o dzwon. Zwłaszcza że nikt nie składa e30 340 czy 344 żeby jezdzic powoli...
Koncząc wątek, roznice w pojemnościach i opłatach OC też nie zawsze były takie same. Dawniej rozne ubezpieczalnie podchodziły do tego tematu na swój sposób.
Informacja o roznicach w filtrach i rozruszniku w M30 to faktycznie bzdura.
Czarne e32 w benzynie!