Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: Silnik m30- 3.0 a 3.5

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    72

    Silnik m30- 3.0 a 3.5

    Na wstępie proszę o wyrozumiałość, nie znam się na tym wcale. :/

    Proszę o pomoc w sprawie rozpoznania jaki mam silnik.
    Moje e32 z 1988r oryginalnie miało silnik 3l, sprzedający zapewniał mnie że był wymieniony na 3.5. Tylko jak to sprawdzić ?? Czy da się to jakoś sprawdzić po zewnętrznym wyglądzie?

    Kolejne pytania które mi się nasuwają;
    Oryginalnie (tak wynika z vin) był manual – czy skrzynia musiała być wymieniana pod silnik 3.5? Czy mogła zostać z 3l i czy to dobrze?
    I tak samo wał?
    Na stanie:
    e28 524, 87
    Primera p11, 99

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    201
    BMW
    e32 730iA V8
    Skąd
    Wałbrzych
    M30b30 a M30b35 wizualnie nie różnią sie chyba niczym po za tym ze gdy stoisz przy otwartej masce od strony kierowcy na silniku masz wybite oznaczenie 3.0 ub 3.5 to najprostszy sposób skrzynia i wał nieróżni sie niczym sa identyczne jesli chodzi o manual...pozdrawiam
    Plany: zawias -40/-40 + 18"...

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    72
    Właśnie ten napis mam wytarty, ponoć po to by nie było widać na przeglądzie czy podczas innej kontroli, że się nie zgadza w dowodzie. A nr silnika, może one coś powiedzą? Ale nie wiem gdzie są, gdzie szukać?
    Na stanie:
    e28 524, 87
    Primera p11, 99

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Naspis o którym piszesz że został "wytarty" to odlew na kolektorze ssącym który ktoś zeszlifował.
    Kolektory ssące w tych dwóch pojemnościach M30 są zamienne.
    Pewność będziesz miał po sprawdzeniu oznaczenia pojemności na bloku silnika znajdującego się mniej więcej w połowie jego wysokości.