sylwekk - sztuki nie zobaczysz, ale szybciej znajdziesz awarie,(napięcie też dużo powie)
przeważnie wymienia się mostek, kto z tych 95 % społeczności posiada praske bądź imadło??:) bo inaczej ciężko diodę wydłubać.

Cytat Zamieszczone przez sylwekk
W TDS-ie alternator ma stabilizować napięcie na poziomie 14V (tak też jest).
pewnie i masz rację lecz tylko w przypadku używania aku. z "tamtej" epoki. czyli typowych kwasowo ołowiowych.
ładowanie 13,8 aku. służył przez rok, bądź szybciej pada
obecne technologia wytwarzania aku. zezwalają na wyższe napięcie ładowania oraz na większy prąd(Optima- brak ograniczneń) natomiast w osobówkach EU nie wolno dopuścić do przegrzania(graniczna temp. 60 C) i tu jeszcze podział na wysokie 19 cm tzw. (wręcz wymagane 14,5 V)japończyki i osobówka (EU) 17cm, 14,4 V OK,

Cytat Zamieszczone przez xsilver
Norma to między 13,8 a 14,4 i tego należy się trzymać
uzależnione od producenta 14.1 - 14.6 wg. Varta

jeżeli niema żadnych strat na instalacji i mostek jest sprawny to przy włączonym obciążeniu i w pełni naładowanym aku. napięcie nie powinno spadać niżej niż 0.1 - 0.2 V