Przypuszczam, że problem tkwi w regulacji zamka i mechanizmu dociągania.
Przypuszczam, że problem tkwi w regulacji zamka i mechanizmu dociągania.
No to odświeżam temat:
koledzy od hydrauliki...założyłem hydraulikę bagażnika (na razie działa tylko z przycisków bo z pilota nie dryga)..Ale mimo to mam już na tym etapie problem:naciskam na zamek od otwierania klapy,słychać jak pompa pracuje ale nie podnosi klapy z dołu :(..muszę ją podciągnąć ręką na jakieś 15cm.Pomyślałem sobie,ze mam zużyty siłownik ten zwykły-i faktycznie tak było.Dzisiaj założyłem nóweczkę i...i dalej to samo.Nie podnosi klapy z samego dołu i jak już opuszczam ją to mam wrażenie jak by 15-20cm w końcowej fazie sama bezwładnie spadała.Odpowietrzałem ją poprzez odkręcanie wężyków przy siłowniku,wycieka olej,zakręcam i...dalej bez zmian a poziom oleju w zbiorniku mam jak trzeba...
Co może być nie tak?Jak to naprawić??
Wyślijcie mi schemat jak podłączyć do GM-a ,żeby działał mi z pilota...a biorac pod uwage,że mam e38 z 94r i bez ews-a...a gma będe miał po FL-u.
740 e38 NA CZĘŚCI...czas na zmiany :D
Kolego lockbud chyba z tym walczył. O ile pamiętam to zapomniał założyć dodatkowy siłowniczek otwierający (ważna rzecz). Założyłeś go? Tam się zmienia też taki drut za który on ciągnie - w wersji bez hydrauliki jest prosty a u nas musi być taki w połowie przegięty.
ex:
E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
E38 728iA Shadowline Individual
E53 X5 4,4i Sport Pack
Ja miałem tak że bez tego siłownika w klapie klapa faktycznie nie otwierała się ale z zamka, wystarczyło unieść klapę na 1cm żeby zaczep wyszedł poza zamek i klapa podnosiła się już do góry sama i zamykała do końca sama, tu jest dziwny przypadek że klapa podnosi się dopiero po uniesieniu 15cm i końcówka zamykania opada bezwładnie, dziwne, ja takiego przypadku nie miałem, ale sprawdziłbym czujnik położenia klapy może się przycina i zbyt wcześnie odłącza pompę przy zamykaniu, bo czemu nie ma siły żeby podnieść klapę nie wiem. Chociaż po jakimś czasie miałem przypadek że faktycznie klapa miała problem żeby się unieść i winą było słabe zasilanie (połączenie bezpiecznika) wyczyściłem styki i chula do tej pory, ważne aby zasilanie było podłączone prawidłowo czyli gdzieś pod gruby przewód zasilający ja podłączyłem pod pierwsze bezpieczniki przy aku, pompa potrzebuje dużo prądu.
Ja byłem przekonany, że odpowiada za to poziom oleju, mi się nie chce dolać bo jest tragiczny dostęp do pompy.
U mnie podnosi się sam ale przy zamykaniu słyszę, że spada bezwładnie z wysokości powiedzmy 5cm nie ma paniki ale jednak nie jest idealnie.
Co do braku możliwości otwarcia własnymi siłami winy szukałbym w zawiasie klapy, gdy mój zawias kończył swój żywot (najpierw się zgiął a później pękł) to też nie miał siły podnieść samodzielnie, układ jest bardzo precyzyjny i każdy mm ma znaczenie.
Sprawdź co jest z zawiasem (dolny bolec na który zakładany jest tłok), jeżeli otwierasz klapę i zawias się choćby lekko odgina w tym miejscu to znaczy, że jest koniec zawiasu. Jedno złe szarpnięcie tłoka i najpierw wyrwie Ci zawleczkę blokującą a później już jest koniec zabawy. Nowy zawias w ASO 140 albo 160zł nie pamiętam, element czarny do lakierowania.
---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---
*** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!
Zawias jest ok.Zastanawiam się czy w przewodach nie zostało jeszcze powietrze bo przewody odkręcałem przy demontażu z innej e38 zaraz przy pompie a nie przy siłowniku.Może ruszyłem siłownikiem jak leżał u mnie w domu i zaciągneło więcej powietrza??!!Tak czy inaczej problem jest i jakoś muszę poradzić sobie z nim.Nagram filmik,zamieszczę na youtube ,wrzucę linka i zobaczycie jak to chodzi.A teraz pytanie:który przewód wychodzący z pompy odpowiada za wypychanie klapy?Ten co wchodzi od dołu do siłownika?
740 e38 NA CZĘŚCI...czas na zmiany :D
Warto też przesmarować zawiasy, u mnie znacznie szybciej otwiera się klapa po samym przesmarowaniu, może coś w tym jest.
przesmarować? czy cos w stylu WD40 może być?Zamieszczone przez lockbud
To jest tylko kwestia czasu ;)
Ja użyłem zwykłego oleju silnikowego, po kropelce lub dwie na każde połączenie ruchome.
Próbowałem dzisiaj "odpowietrzyć" układ ale chyba źle to zrobiłem bo jest gorzej niż było.Chyba poproszę kolegów z Poznania o pomoc jak będę leciał na szkolenie ;)
740 e38 NA CZĘŚCI...czas na zmiany :D