koledzy a jakby zalał mobil dte11m lub mobil dte22 sa to bardzo rzadkie syntetyczne oleje stosowane precyzyjnej hydraulice
koledzy a jakby zalał mobil dte11m lub mobil dte22 sa to bardzo rzadkie syntetyczne oleje stosowane precyzyjnej hydraulice
Specjalny olejek do hydrauliki klap mam juz na miejscu :] takze w razie potrzeby walcie na PW :)
Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!
Mam mały problem z klapą...
Podłączyłem "prawie" wszystko, a jak wiadomo prawie robi wielką różnicę.
Został mi do podłączenia przewód który idzie do przodu i tu zaczyna się problem.
Chciałem go wpiąć w białą kostkę do GM-a ale....
- nie ma w niej przewodu biało - czerwonego...
- piny 21 i 22 są zajęte (22 to chyba pin od centralnego jeśli dobrze pamiętam)...
Więc gdzie w końcu należy go wpiąć? :?
ex:
E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
E38 728iA Shadowline Individual
E53 X5 4,4i Sport Pack
MariuszE38, aleś się uparł..... Zakładając, że kabel ma faktycznie kolor biały z czerwonym paskiem (bez żółtych ciapek), należy go podłączyć do CZARNEJ wtyczki do pinu 22. Tyle, że bez tego klapa już powinna działać, bo ten kabel po prostu steruje dodatkowo bezwarunkowym otwieraniem klapy (w standardzie otwieranie realizowane jest tylko przez obrót silnika dociągania).
Dzięki sylwekk. Czyli poprostu ktoś wcześniej pomylił kolory wtyczek i ja ten błąd powieliłem. Po tym jak napisałeś wpiąłem ten pin i nastawnik już chodzi ale pompa nadal nie.
Czy mógłby ktoś podać gdzie mają być podłączone poszczególne przewody ze sterownika HKM? Bo albo popełniłem gdzieś błąd albo pewnie mam uszkodzony czujnik położenia.
ex:
E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
E38 728iA Shadowline Individual
E53 X5 4,4i Sport Pack
-----------
Ostatnio edytowane przez Damias ; 16-02-2011 o 11:51
[URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]
MariuszE38, o ile pamiętam, wysyłałem Ci komplet danych do połączenia wszystkiego w całość.... Nadal z tym walczysz?
sylwekk niestety nadal bo pompa nadal nie chce wystartować... dziś spróbuję jeszcze raz wszystko przejrzeć bo nie wiem czy ja popełniłem błąd czy coś jest niesprawne. Mam już wszystko co potrzebne, bo Damias mi podesłał zrzuty z WDS-a. Czy jest jakaś możliwość obejścia czujnika położenia klapy, bo wygląda to tak jakby HKM nie wiedział czy ma załączyć pompę, czy nie.
ex:
E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
E38 728iA Shadowline Individual
E53 X5 4,4i Sport Pack
Podstawowa sprawa - skąd wiesz, czego brakuje HKM-owi? Czujnik położenia klapy to banalna kulka zatopiona w plastiku. Jego działanie sprawdzisz nawet zwykłym miernikiem. Czy podłączyłeś kabel biały\czerwony\żółty ? Bez tego klapa nie ma prawa ruszyć. Aha - kiedyś pytałeś o kabel biały\czerwony. On steruje przekaźnikiem, który ma za zadanie wyzwalać siłownik od zamka w klapie.
Podłączone i śmiga aż miło.Zamieszczone przez sylwekk
Nie wiem czy ten dobrze podłączyłem. Możesz sprawdzić w WDS-ie gdzie on dokładnie ma być podłączony (kostka, pin)?Zamieszczone przez sylwekk
ex:
E36 325 TDS AC Schnitzer (160KM, 305Nm)
E38 728iA Shadowline Individual
E53 X5 4,4i Sport Pack