Witam :-), mam pytanko, czy wie ktoś co trzeba zrobić, aby wymienić amortyzatory z tyłu w e38 z DSP. Konkretnie, czy trzeba zdemontować głośniki z tyłu oraz czy wyjąć wahacz? Dziękuję i pozdrawiam :-)
Witam :-), mam pytanko, czy wie ktoś co trzeba zrobić, aby wymienić amortyzatory z tyłu w e38 z DSP. Konkretnie, czy trzeba zdemontować głośniki z tyłu oraz czy wyjąć wahacz? Dziękuję i pozdrawiam :-)
Tak - należy wyjąć półkę z DSP i (najprościej odsunąć wahacz nr 17 ) i sprawa do przeskoczenia ;)Zamieszczone przez KillerBMW
Nie jest to łatwa operacja, ale spokojnie wykonalna. sądzę, że najtrudniej będzie oddzielić amortyzator od zwrotnicy :/ Nie zazdroszczę roboty
Powodzenia
Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci
Wybicie amortyzatora w moim przypadku graniczyło z cudem młotek 10 kg nie dawał rady, ale TurboDymoMen go zawstydził i 15 kg pomogło, choć stary amor nie ciekawie po tej operacji wyglądał. :?
Bez młota nie robota jak to mówią ;D .Dolna aluminiowa tuleja amortyzatora często zapieka się w zwrotnicy.Jest na to bardzo prosty sposób,nie trzeba niszczyć amortyzatora wartego kilka tysięcy złotych {nivo},wystarczy odkręcić dolną śrubę amortyzatora,nie wyjmując jej uderzyć w nią kilka razy młotkiem z lewej,z prawej,z góry,z dołu{lepiej wykorzystać jakąś niepotrzebną śrubę} i po kłopocie.Wystarczy wtedy mocniej pchnąć ręką lub gumowym młotkiem,amortyzator wyjęty i jak nowy ;)Zamieszczone przez ArekLand
Witam
Jeżeli masz ele. sterowaną kanapę z tyłu to czeka cię jeszcze jedna niespodzianka
Jak masz tą kanape to daj znac to ci wszystko napisze .
ArekLand zawstydził Marek1132 E32 to nie to samo co E38 w śrubę też "pukałem" :D , ale długotrwałe działanie w tym kierunku nie przyniosło oczekiwanego efektu a przy okazji można zniszczyć gwint wewnętrzny. TurboDymoMen był tu jak najbardziej potrzebny. ;D
Sposób mocowania amortyzatora w e32 i w e38 jest taki sam (w starszych z resztą też). Patent marka1132 z pukaniem w starą śrubę działa jak najbardziej. Warto przy okazji użyć jakiegoś środka typu WD40. Wtedy TurboDymomen spali się ze wstydu, że wystarczył młotek 1kg.... ;)
ArekLand,wspomniałeś o gwincie wewnętrznym,czyli mialeś na myśli gwint w zwrotnicy ;) .Jakim cudem można go uszkodzić wykręcając śrubę i dopiero "walić "w nią młotkiem .Mam nadzieję,że "pukałeś" młotkiem w śrubę kiedy była odkręcona a nie wkręcona ;) Jeśli nie to marek1132 i sylwekk zawstydzili ArekLanda,bo ten patent zawsze działa w e32 i e38Zamieszczone przez ArekLand
a Emilek robi to jeszcze inaczej, wystarczy nagrzac zwrotnice lekko palnikiem, na amorek tz tuleje zalozyc klucz (bo od strony łba sroby jest miejsce na klucz) i starac sie przekrecic raz w prawo raz w lewo i szybciej pojdzie niz stukanie mlotkiem bo i tak w wiekszosci przypadkow kazdy stuka w amorek a miedzy amorkiem a zwrotnicą jest guma co wszystko amortyzuje
Emilku, tak też się da ;D Tylko młotek ma każdy a z ogniem to różnie ;D