Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: [mechanika] m60b40..Potrzebuje waszego doświad.

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    139
    BMW
    było e38 740iA M60B40
    Skąd
    Malechowo

    [mechanika] m60b40..Potrzebuje waszego doświad.

    hey Koledzy.Mam pytanko.... mam m60 b40 silnik z listopada 95r.koło 250 tys.przebiegu, jak sprawdzałem to ma skrzynke 5hp30. Z rana jak silnik jest zimny i jade normalnie to skrzynka ma problem z przerzutem biegu na wyższy(silnik powinien miec wtedy nizsze obroty), a mi nie przerzuca i piłuje mi do 2,5 tys obr.i wyzej go niekrece bo nie chce dzialac na jego szkode, dopiero po jakichs 10 sek. sie zaczyna redukowac.Robiłem mu reset kompa, odłączajac klemy na jakies 2 godziny, ciut jakby lepiej sie zachowywał ale zdarza mu sie zamulic z przełaczeniem biegu.Odmy nie wymieniłem jeszcze ,ale domyslam sie ze musze to zrobic, bo zazwyczaj gdy silnik zgasze to mam zassany bagnet od oleju, silnik mi nie rowno chodzi, kiedys mi korek od wlewu oleju wywalilo kolo koszalina i chmura palonego oleju była za mna.Bierze mi olej, ostatnio kolo 350ml na jakies 2 500 km(jestem dosyc spokojnym kierowca, tylko czasami przydusze ;)).Ale na ciepłym mi nie kopci ,spaliny mam bezbarwne, tylko na zimnym (na stacji diagnostycznej powiedzieli ze mam spaliny grubo ponizej normy, wiec ok) i jak jest tak dosyc zimno na dworzu to kopci na biało-szaro ale po czasie gdy sie nagrzewa powoli przestaje.Odzywaja sie takze hydropopychacze, bo na zimnym dosyc klekocze, jezdze na castrol 10w 40 magnatec, ale planuje zmienic na motul lub liquy molly 10w40moze macie cos lepszego na to stukanie oprocz wymiany szklanek:)??? .A i jeszcze jedno! gdy jade gdzies blisko sciany to słysze takie cykanie w okolicach nadkola, w kazdym badz razie słysze to gdy mam od strony kierowcy uchylona szybe i tylko podczas dodawania gazu.....Ogolnie na moc nie narzekam, kreci sie ładnie, jak jest zimny mam problemy z odpaleniem, musze go jakies 3-8 sekund pokrecic i odpala, a jak jest ciepły to nie ma problemu z nim zadnych.Na cieplym tez slychac troche klekotanie ale nie tak jak na zimnym.Domyslam sie panowie ze mam wiele spraw do opatrzenia , ale chce takze zapytac i was, bo w sumie to moja pierwsza e 38 v8, sam juz tez sporo sie na niej nauczylem, nigdy mnie na drodze nie zawiodla, i wiem ze juz czas wymieniac to co 3a aby dalej byla nie zawodna:)ale pomozcie, macie wieksze doswiadczenie..Staralem sie wam podac wszytkie dane jakie tylko znam zebyscie mieli jak najlepsza wizje na temat mojego auta i pomogli mi je zdiagnozowac na wasz ,,sluch".O zawieszeni narazie nie bede pisal, bo to odrebny temat bedzie mysle i jeszcze poszukam na forum ,moze nie bede musial go zkladac zeby nie zasmiecac, ale tez mam tam kilka konkretow do dyskusji.Ucze sie szeczerze powiem aby zapobiegac podstawowym niedoskonaloscia, aby to auto bylo jak najbardziej, nie zawodne.Wskaznik temp. cieczy chłodzacej jest kolo 1-2mm poza srodkiem zegara, komp mi pokazuje temp silnika koło 94-96 st. cels.w zaleznosci czy trasa czy miasto odpowiednio..Czytalem juz troche na tym forum roznych spraw ale nie chcialem zasmiecac na kazdy temat postami.wolalem jeden konkretny temat o silniku i skrzynce aby to jakos połaczyc, bo w sumie jedno i drugie wspołgra ze soba.
    ps.Jesli cos mogłem przeoczyc szczegolnego to prosze pytajcie mnie o to a ja postaram sie jeszcze dosłuchac V8 i dopowiedziec jesli bedzie cos szczegolnego. Jutro bede odpalał pewnie moj ,,samolot" bo normalnie jestem na szkoleniu psp i tak nie mam za bardzo czasu.Narazie chce zrobic plan co jest ,,5", zaplanowac sobie czas i zrobic to wszystko zeby miało rece i nogi.Pozdrawiam wszystkich pilotow 7er:) ...There's no better way to flyy...
    ...ther's no better way to flyy...

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    213
    BMW
    M62B35 iA.
    Skąd
    Podkarpacie.
    Pisałem już w innym poście ,mam podobny problem[V8 -M62 B35],ciężko się wyciąga wskażnik poziomu oleju[bagnet] nikt mi nie udzielił pomocy,widocznie nikomu sie to nie przytrafiło,ja myślę ,że to coś związane z odmą,kiedyś musiałem się dobrze oprzeć ręką ,żeby go wyciągnąć -to zapewne nie jest normalne,będę na śląsku w Mysłowicach ,to podjadę do fachowca od BM, i poradzę się co z tym fantem robić,to ci napiszę ,dopiero za jakieś 4 tygodnie...[[[postaraj się na przyszłość nie pisać takiego "felietonu" ,rozdziel kilka spraw na kilka postów,powiem ,że nie za bardzo mi się chciało czytać "listu" za długi]]] :?

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    48
    odma do wymiany
    A co do wskaznika temp to sprawdz czy na zimnym np rano wskaznik jest przed niebieskim polem. U mnie np nie opada do konca i dlatego jest 2mm za srodkiem.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    139
    BMW
    było e38 740iA M60B40
    Skąd
    Malechowo
    dzieki chłopaki ze wam sie wogule chciało to przeczytac.Wymienie odme i zobacze jak bedzie chodził silnik.Wena mnie wczoraj naszła i sie rozpisałem troche :).Pozdrawiam
    ...ther's no better way to flyy...

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    213
    BMW
    M62B35 iA.
    Skąd
    Podkarpacie.
    Panowie podam link do str. ,powiedzcie mi co tu może być przyczyną ,która może wpływać na złą pracę systemu odmy,czy to EJEKTOR,ZBIORNIK --co trzeba wymienić----
    http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...478hg=118fg=45 , trzeba wejść w słowo : silnik,potem po prawej ,na sterowanie podciśnienia ,mają pokazać sie rysunki-[dla tych co nie wiedzą jak odszukać]

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    48
    Masz silnik v8 a link dajesz do v12?

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    213
    BMW
    M62B35 iA.
    Skąd
    Podkarpacie.
    Nie rozumiem?,jaki chcesz model tam jest, o co ci biega?. :/

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tomar
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    159
    BMW
    E38 m62b44 , E39 m62b44
    Skąd
    Warszawa
    Odnosnie przeciagania biegów - jak jest zimna skrzynia, po uruchomieniu przez pierwszy powiedzmy kilometr, dwa jest to normalny objaw. Generalnie staraj sie nie wkrecac zimnego motoru nawet powyzej 2tys obrot. Cierpliwosci. I pamietaj ze silnik rozgrzany jest dopiero kilka, kilkanascie minut po osiagnieciu pionu przez wskazówke. Raz ze pion zaczyna sie od ok 75st.C, dwa ze temperatura plynu to nie temperatura oleju ktorej odpowiednia wartosci jest osiagana jeszcze pozniej. Cykanie moze byc objawem zuzycia panewek korbowodowych. Typowe, charakterystyczne cykanie wystepuje pod obcizeniem i jest slyszalne szczegolnie przy przejezdzaniu obok powierzchni odbijajacej dzwiek. Miałem z tym do czynienia w M62.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    139
    BMW
    było e38 740iA M60B40
    Skąd
    Malechowo
    a orientujecie sie ile kosztuja panewki do v8 ??. I tak sobie mysle cały czas skad u mnie to podcisnienie w skrzyni korbowej ze mi bagnet zasysa i tak pomyslałem ze to moze byc wina odkrecajacej sie pompy olejowej.Gdzies moze jest mała szparka ponad poziomem oleju w miejscu mocowania pompy i delikatnie moze zasysa powietrze, a z tego co słyszałem tu na forum to M60 B40 to typowa wada ze sruby sie same odkrecaja, dlatego moze hydropopychacze mi sie odzywaja bo nie maja odpowiedniego smarowania. Co wy na to??podczas wymiany oleju zerkne co sie tam naprawde dzieje.
    ...ther's no better way to flyy...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •