Najłatwiej odpowietrzyć nasze auta unosząc przód auta lewarkiem lub podnośnikiem tylko na 2 łapach jest o wiele szybciej i w 100% masz pewność że jest to zrobione dobrze
Najłatwiej odpowietrzyć nasze auta unosząc przód auta lewarkiem lub podnośnikiem tylko na 2 łapach jest o wiele szybciej i w 100% masz pewność że jest to zrobione dobrze
Gaz to śmierć a my nie chcemy uśmiercać naszych aut!!
Bardzo Mądry Wybór
zauważyłem ostatnio że węże są miękciejsze niż kiedyś miałem, podejrzewam że to sprawa lepszego odpowietrzenia układy chłodzenia Temp utrzymuje sie średnio ok 105 st.
W zbiorniczku nie zauważałem nigdy żadnego masła co mogło by wskazywać na uszczelkę po d głowicą a poza tym jak by to była uszczelka to czy ciśnienie które by się nazbierało w układzie po jeździe samochodem po ochłodzeniu silnika powinno zostać czy węze powinny zrobić sie miękkie gdyz rano węze mam mięciutkie
Na jednej amerykańskiej stronie czytałem o przypadku gościa, który walczył z przegrzanym motorem - i wg jego słów po schłodzeniu i otwarciu zbiorniczka obserwował uciekające powietrze (tak jakby ciśnienie wciąż było w układzie chłodzenia).Zamieszczone przez doogg
Z drugiej strony nie wiem jak to się ma do zaworu odpowietrzającego (chyba by do tego nie dopuścił).
U mnie przy wydmuchanej uszczelce nie obserwowałem twardych węży rano. Inna rzecz, że nie były zbyt twarde nawet po jeździe.
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau
mam ten sm problem twarde weże wymienialem chlodnice w mojej buni czytajac wszystko co piszecie wystraszylem sie pojechalem odrazu sprawdzic uszczelke pod glowica jest cala i ok natomiast problem dalej nie zniknal nie mma ubytkow w plynie ogrzewanie mam oleju nie bierze ani nie spala ,mam gaz czy moze to byc termostat ? ze nie otwiera do konca ?? jesli mam 78 - 85 stopni węże jeszcze ucisne sa miekkie jesli osiagnie 90 -92 stopnie wg testu numer 7 sa twarde na maxa co to moze byc ???:(moze to byc wina np termostatu ?? albo korka przy zbiorniczku ?? lub nie odpowietrzonego ukladu ?? co mm robic ?? :(
Przy uszczelce temperatura by Ci bardzo szybko rosła, a układ by się wkoło zapowietrzał. Pytanie czy jest dobrze odpowietrzony... Ja niedawno walczyłem kilka godzin z odpowietrzeniem i w końcu splajtowałem, odstawiłem go na serwis gdzie też go długo męczyli. Mało tego zdjęli chłodnice i węże, aby wszystko dokładnie wyczyścić. Podobne objawy daje też głowica, ale raczej szukał bym jakieś prostej przyczyny. Zauważyłem że E38 lubią puszczać bokami płyn chłodzący i zapowietrzać się. Jeśli masz gaz sprawdź parownik, króćce i przewody etc (jeśli idą górą, a zakładam że tak, bo raczej innej opcji w tym modelu nie ma - to dużo trudniej będzie Ci go odpowietrzyć - warto unieść wtedy przód auta). Koledzy dobrze sugerowali też korek i odpowietrzacz.
Jeśli to uszczelka a silnik jest szczelny to po jeździe i ostygnięciu na zimnym silniku również powinny być twarde węże, jeśli są miękkie to raczej nie uszczelka.
Sugeruje sprawdzić to wszystko co pisali wcześniej + pompę wody.
Czy chłodnica jest gorąca po nagrzaniu? Gdy wskazówka jest w pionie?
Pozdrawiam
witam panowie jednak to byla kwestia odpowietrzenia walczylem z tym godzinke :D ale jest super juz :) wszsytko smiga i moge lepic kick downy bez problemu :) BMW jednak sie nie psuje :)![]()
U mnie tez mam problem w m60b40 i podejrzewam jednak uszczelkę. Mam tak, że odpalam auto rano jadę i temperatura rośnie tam do 90-96 *C i niby wszystko jest ok, ogrzewanie mam, ale jak się zatrzymam i silnik chodzi na wolnych obrotach to po chwili zaczyna wiać coraz zimniejszym powietrzem i w teście 7 temperatura zaczyna dość szybko skakać do ok nawet 112 *C , jak go wtedy przegazuje i przytrzymam na obrotach ok 2000-2500 to zaczyna lecieć b.ciepłe powietrze z nadmuchu i temperatura w teście spada do ok 92 *C. Czasami mu coś odbije i jest cały czas dobrze czyli jak stoi to temp. nie rośnie. Węże mam twarde dość konkretnie , da się na siłę górnego węża od chłodnicy ugiąć palcem, jak w stawie do garażu to na drugi dzień rano węże są dalej twarde ale trochę mniej i jak odkręcę odpowietrznik to wyleci trochę powietrza. Układ odpowietrzałem tak jak jest napisane na forum, ale wydawało mi się że było już ok a tu dalej problem. Masła pod korkiem nie mam, w płynie tez nie.
Witam
pewnie roniez ubywa Tobie plynu??
na 90% to uszczelka jak kable sa twarde jeszcze rano
albo korek od chlodnicy, przy tak twardych kablach po przegazowaniu samochodu i zgaszeniu powinienes slyszec z korka od chlodnicy syczenie ( tamtedy wypuszczane jest cisnienie)
Ogrzewanie pzewaznie tak sie zachowuje jak jest malo plynu chlodniczego.
płynu jeszcze nie mogę stwierdzić czy ubywa bo dzieje się tak od nie dawna. ale jak zgaszę to syczy z korka . Gdzie można sprawdzić układ na obecność CO?