Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 83

Wątek: m60b30 vs m30b35

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    74
    BMW
    e32 730i v8
    Skąd
    Gdańsk
    Cytat Zamieszczone przez Dzuda
    Pomijając już kwestie spalania,osiągów to tak jak napisałeś jeśli oba będą idealne bez lpg i itd to na pewno trwalszą jednostką będzie m30.Jeśli V8 to tylko b40...

    pozdr

    Tez kiedys o tym czytalem i wielokrotnie słyszałem,ze m30 to jedne z najtrwalszych silników w dziejach bmw,cos w tym musi byc,jezeli od dawien wstawiane byly do e30 w celu driftowania.Znam taka e30 z m30b35 z BOBOLIC koło Koszalina ,kamil ,,Jesion'' spalił nią setki gum i silnik ciagle ma sie dobrze-wiec nie jest to wyssane z palca.Wystarczy na e30.de posledzic tematy aby sie przekonac.M60 jest zaawansowany technicznie ale nie jest juz tak trwały jak m30.Mowa oczywiscie o normalnym uzytkowaniu,a nie przez jakis debili co olej wymieniaja dopiero jak gdzie miske przestrzelą.
    Jestem jaki jestem

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    642
    BMW
    E38 740 Manual
    Skąd
    Warszawa
    tu chodzi o co innego

    m60 jest lepsze pod m30 z racji mechanicznych ustawianych zaworów

    m60 jak pójdziesz się pokręcić na rondzie trochę dłużej to hydrauliczne popychacze zaczną grać marsz pogrzebowy .... w m30 tego problemu nie ma


    Pozdrowienia Dla Wyznawców Wiary W Niutonometra Wielkiego Czyli Wszystkich Traktorów (Diesli)

    Dieslu, jeśli Cie wyprzedzam, to nie dlatego że chce się ścigać, ale dlatego że śmierdzi !

  3. #3
    Vip Vip Awatar Dzuda
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    10,289
    BMW
    E32 735i ; MB 560 SEC 88'
    Skąd
    Sandomierz
    Ja wiem po swojej że od czasu kiedy ją mam dostaje ostro i nic jej nie dolega.Przbieg pewnie ok 500tkm.Oleju nie dolewam grama.Osiągi zadawalające.Jeździłe duzo kolegi 530 V8 i wrażenia na mnie nie zrobiło.Takie jest moje zdanie i nikt mnie nie przekona...

    Każdy będzie chwalił silnik taki jaki ma w swoim aucie...

    Ja uważam że m30b35 to bdb jednostka i jak kupisz w dobrym stanie to wiem że palcem nie doktniesz przez lata...

    Spalanie...hmm...jak sie liczysz z każdym litrem bp czy lpg to oba silniki nie są oszczędne...

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    NIKOŚ - jak silnik nie jest pierwszej młodości ( bo ma np 500tyś ), a wcześniej jakiś gniot umysłowy lał do niego olej mineralny to może tak być ...



    Co do driftu - sosen w swojej e28 w zeszłym sezonie miał założone m60b30 ( oczywiście używane , wytarganie z e38 z przebiegiem ponad 200tyś ) - i tym silnikiem przejeździł cały sezon w TDC , treningi i inne imprezy ... Jakoś silnik nie umarł .

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Nie każdy chwali co ma ja mam V8 miałem R6 i uważam jak napisałem silnik M60 to nowcześniejsza lepsza konstrukcja w sensie mocy/spalania ale w wersji M60 jeszcze mocno niedopracowana jak to zawsze bywa z pierwszym silnikiem danego producenta.

    co do mojego mechanika xsilver to się o niego nie bój jak ci ksywka Radek 540V8 coś mówi to wiesz kto dba o mój motor jak ci nie mówi to mało wiesz o fachowcach od V8 przykra prawda gość serwisuje nawet alpiny B10 4,6.

    Uszczelki pod deklami się zmienia bo ciekną razem z uszczelkami śrubek miałem zmienianie panie kolego i nasmarowane earlingiem panie mądralo :)

    Pompa w M60 odkręca się notorycznie paru znajomych ma V8 więc pisze z autopsji zwłaszcza w M60 w M62 to juz rzadziej

    Membrana nie kosztuje 160zł tylko ponad 200zł do tego licz, że jeszcze trzeba komuś zapłacić za jej wymianę :) Świece zarówno do M60/2 powinny iść 4 elektrodowe nie 2 elektrodowe.

    a co do katowania to znajomy drifter kręci się 530i V8 1993r i wybacz ale silnik juz dymi na potęge olej bierze itd w M30 można pałowac do oporu i nic to o czym to świadczy??

    A tekst, że w R6 jesat długa głowica no i co a w V8 sa 2szt po 4cylindry, które też ciężko odpowietrzyć i łatwo przegrzać bo jak każde BMW ma mocno obciążony ukł. chłodzenia do tego pompa wody musi przepychac płyn przez własciwie dwa układy :)

    Prawda jest jedna z tych dwóch silników wybrałbym ten w lepszym stanie :)

    a co do przepływomierzy to myślisz, że twój 15 letni jest okej i w 100% sprawny??? Daruj sobie o litości kup nowy boscha zamontuj ap otem napisz jak jeździ auto i poczuj różnicę w moim 735iA 10 letni przepływomierz domagał się wymiany z racji pogarszania osiągów i skutek był olbrzymi po wymianie

    Jedyna solidna wada M30 to starośc konstrukcji ale też jej zalęta bo wytrzyma sporo więcej jak delikatne V8

    Aha która miska od V8 ma 10 śrubek największa pierdologia to nie wydać 110zł na uszczelke miski tylko te 50srubek odkręcić xsilver :)

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Z kolegom radkiem miałem już do czynienia - i mogę ci powiedzieć , że to człowiek nie godny zaufania - i to nie tylko moje zdanie...


    Wiesz co - ja zmieniałem uszczelki pod jednym deklem chyba w 2002 roku i do tej poy jest idealnie sucho - więc o czym mowa ? Ostatnio robiłem drugą stronę , bo zaczeła się pocić - i po zmianie też nie zauważyłem wycieku...


    W e32/34 w m60 nie ma problemów z odpowietrzaniem bo układ odpowietrza się sam ...


    Ja mam nowy przepływomierz bo poprzedniemu właścicielowi matoł mechanik uszkodził go mechanicznie ( złamał jedną z 3 części gorącego drutu - chyba mu spadł).


    Ja też bym wolał kupić np m30 w idealnym stanie niż paścia m60 - i na odwrót ...



    Nie ma co drążyć tematu bo doszliśmy do momentu argumentów - moje ciotki , od strony stryja brat miał i się mu zepsuł ....

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar MCGUMA
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    616
    BMW
    e32 735i, e46 318, ex(e30 325i touring, e30 325i coupe, e30 318 sedan, )
    Skąd
    Mielno/Koszalin
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I
    Jedyna solidna wada M30 to starośc konstrukcji ale też jej zalęta bo wytrzyma sporo więcej jak delikatne V8

    Tez tak uwazam,inaczej dawno bym miał m60b30.

    1.Bólem m30b35 jest to,ze wiekszosc ludzi jezdzi na oleju niewiadomego pochodzenia z marketu lotos mineralny itp. i wymiana co 20tys jak sie przypomni co nieco.A bolączka oleju mineralnego jest to,ze powyzej 10tys zaczyna zostawiac nagar i zapychac magistrale olejowe itp. i pozniej biora sie powycierane walki rozrzadu itp.

    2.Nie leje sie wody do ukladu tylko plyn,ktory nie osadza kamienia itp.

    Prawda jest taka,ze o r6 malo kto dba,a m60b30 z regoly idzie lepszy olej i jest ich mniej-rocznikowo tez lepiej wypadaja,sa mlodzsze o nawet 9 lat.To m30b35 czesto spotyka sie z przebiegiem 500tys i wiekszym,m60 juz nie przedzial 250-320tys-powyzej tego to juz dobrze zadbane wyjatki
    Jest e32 7xx,E30 325i 24v swap na e30 335i :) i sprzedane :(

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Dlatego w polskich realiach porównywanie tych silników właściwie możemy sobie darować bo znaleźć zarówno jeden jak i drugi w przyzwoitym stanie to paranoja :) Dlatego biertze się ten który jeszcze na coś wygląda.

    Ja nie interesuję sie zaufaniem do kolegi Radek 540 V8 bo to mnie nie obchodzi ale wiedzę ma konkretna inaczej ludzie z V8 z całej polski by do niego nie jeździli:)

    Temat można właściwie zakończyć bo wszelkie rozsądne argumenty zostały użyte :)

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Łatwiej uwierzyć w m60b30 z przebiegiem przekręconym na 200 tyś , niż w 735 z takim przebiegiem...


    Ja do Radosława zaufania nie mam, bo wiem jakie on na zdolności - i tobie też radze nie do konca wierzyć w jego słowo ( a przynajmniej je weryfikować dla własnego bezpieczeństwa) .

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Temat faktycznie mocno chyli się ku wyczerpaniu...

    Jak zwykle zwolennicy M60 sprytnie przemilczeli połowę argumentów przeciwko tym silnikom, na szczęście LEGENDA M30 broni się sama.

    Kto dłużej siedzi w temacie ten wie że o R6 nie ma 10 stronicowych postów typu "moje V8 znowu telepie na wolnych" albo "M60 nie pali na wszystkie cylindry" w których bierze udział półowa forumowych wyjadaczy i nikt nie potrafi powiedziec nic sensownego ;D

    Z mojej strony jeszcze jeden głos na korzyść legendarnego M30 - motoru który przeżył wszystko i wszystkich :D

    Możecie pisać co chcecie, zdania nie zmieniam :hah:
    Czarne e32 w benzynie!


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •