może powiesz że na wolnych obrotach też pompuje z pełna wydajnością ?Turba w 740d dmuchaja ciągle
740i też było w automacie :)W 740d ciężko o nagłą odcinkę, bo skrzynia zmieni bieg
sądzę że był by problem ze sprzęgłem by przeniosło takie nM i nie padało za chwileMoże właśnie dlatego BMW wypuściło diesla V8 z automatem (czytaj nie dla dekli)
zgodzę się miło się jeździSiły diesel ma co niemiara milo się nim jeździ, ale fakt
co nazywasz katowaniem silnika uważam że jazda do odcięcia nie koniecznie musi być katowaniem , potrzebujesz wyprzedzić jesteś w pod bramkowej sytuacji wciskasz i jedziesz skoro producent przewidział odcięcie przy 5900 to oznacza że to są bezpieczne obroty .To że 740i kręci się do 6tys nie ma dla mnie znaczenia. Dla obrotów kupuje się Hondę lub M-power. Z resztą katowanie silnika do odcinki jest dla dzieciaków z E36 a nie właścicieli 7er. Czy silnik się kręci do 5900 czy 6200 nie ma dla mnie absolutnie zadnego znaczenia
co innego jak ktoś jeździ do odcięcia nom stop , od czasu do czasu można , przy okazji trochę nagaru się wypali :)
silnik można też dobić jeżdżąc na niskich obrotach np. 1200 obrotów włączasz ostatni bieg i go depczesz .... albo jeździsz do 1500 obrotów




