Wynika to z krzywej momentu obrotowegoodczucie przyspieszania podobne do startującego A319
czyli nic nic nic (jak to w dieslu) , dmuchnie turbina (gwałtowny wzrostu momentu obr.) , koniec obrotów (jak to diesel)
w silniku benzynowych krzywa momentu przebiega łagodniej
Konkluzja w 740d czuć przyspieszenie w 740i dymasz 740d nic czując ;)
Mylisz pojęcia chodziło ci zapewne o obroty użyteczne czyli że jeżdżąc miedzy 1500 a 4000 ma siłę i odpowiada ci ten zakresElatyczność silnika super
Nie ten silnik jest elastyczny, który lepiej przyspiesza przy niskich prędkościach obrotowych, ale ten, który umożliwia sprawne przyspieszenie w jak największym zakresie prędkości obrotowych.
Bardziej elastyczny jest ten silnik, który umożliwia sprawne przyspieszanie w jak najszerszym zakresie prędkości obrotowych, a NIE przy niskich obrotach
Dlatego 740i jest bardziej elastyczny niż 740d bo kręci się wyżej i dłużej i w dodatku ma większa moc
ogólnie preferuje benzynę z LPG tylko z czymś konkretnym z gazowni pamiętaj że diesel jest droższy i koszty napraw diesla są droższe
ale jak się trafi 740d i 16~18 ropy po wawie cię nie przeraża to czemu nie (jeździłem 740d i doskonale wiem ile to pali)
dla przypomnienia 16 litrów oleju napędowego po 3,50 masz 56zł za 56zł licząc po 2zł masz 28 litrów gazu , 740i trzeba trochę podeptać by tyle spaliła
btw ja szukałem 728 w automacie a kupiłem 740i w manualu ;)




