Strona 2 z 14 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 132

Wątek: 740d vs 740i

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    1,126
    BMW
    e38 735 v8 98'
    Skąd
    Skierniewice
    :/ a dużo takich przypadków było? Bo koszta takiej turbiny to podobno "od pyty" pieniędzy. Ciekaw też jestem jaka jest odporność 740d na kiepskiej jakośći paliwo

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    642
    BMW
    E38 740 Manual
    Skąd
    Warszawa
    Turba w 740d dmuchaja ciągle
    może powiesz że na wolnych obrotach też pompuje z pełna wydajnością ?

    W 740d ciężko o nagłą odcinkę, bo skrzynia zmieni bieg
    740i też było w automacie :)

    Może właśnie dlatego BMW wypuściło diesla V8 z automatem (czytaj nie dla dekli)
    sądzę że był by problem ze sprzęgłem by przeniosło takie nM i nie padało za chwile

    Siły diesel ma co niemiara milo się nim jeździ, ale fakt
    zgodzę się miło się jeździ

    To że 740i kręci się do 6tys nie ma dla mnie znaczenia. Dla obrotów kupuje się Hondę lub M-power. Z resztą katowanie silnika do odcinki jest dla dzieciaków z E36 a nie właścicieli 7er. Czy silnik się kręci do 5900 czy 6200 nie ma dla mnie absolutnie zadnego znaczenia
    co nazywasz katowaniem silnika uważam że jazda do odcięcia nie koniecznie musi być katowaniem , potrzebujesz wyprzedzić jesteś w pod bramkowej sytuacji wciskasz i jedziesz skoro producent przewidział odcięcie przy 5900 to oznacza że to są bezpieczne obroty .

    co innego jak ktoś jeździ do odcięcia nom stop , od czasu do czasu można , przy okazji trochę nagaru się wypali :)

    silnik można też dobić jeżdżąc na niskich obrotach np. 1200 obrotów włączasz ostatni bieg i go depczesz .... albo jeździsz do 1500 obrotów


    Pozdrowienia Dla Wyznawców Wiary W Niutonometra Wielkiego Czyli Wszystkich Traktorów (Diesli)

    Dieslu, jeśli Cie wyprzedzam, to nie dlatego że chce się ścigać, ale dlatego że śmierdzi !

  3. #13
    Problemu ze sprzegłem nie ma. Sa przeciez powszechnie w BMW stosowane 2-tarczowe i z powodzeniem wytrzymuja po 800Nm

    A podpytam: po co komu pełne dmuchanie turbo od wolnych obrotów??

    740i do 2 tys tez nie jest żwawe :/

    Wiem to doskonale, że diesel V8 osiągami nic a nic nie ustępuje 740 PB, a nawet jest lepsza w codziennej jeździe. Nie ma dziury w turbo, płynnie przyspiesza - tylko ten dźwięk silnika :/
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    642
    BMW
    E38 740 Manual
    Skąd
    Warszawa
    sylwek7 jeździłem 740d e38 przed i po chip tuningu

    turbina dmucha z pełna wydajnością od około 1700~1800 obrotów

    wtedy czuć jak wgniata w fotel

    do tych obrotów i zanim w ogole zacznie cokolwiek dmuchać -> muł

    co prawda na 1 rzut oka nie czuć turbo dziury ale jednak jest mała bo mała

    turbina nie może dmuchać nom stop bo to więcej powietrza = więcej paliwa = większe spalanie


    a tak w ogole już pisałem

    Wolnossąca benzynę porównuje się z Wolnossącym Dieslem
    Doładowaną benzynę porównuje się z Doładowanym Dieslem

    porównania typu

    Wolnossąca benzyna vs Doładowany Diesel
    Doładowana benzyna vs Wolnossący Diesel

    nie mają sensu


    Benzyna była i jest szybsza


    Diesel służy do wygodnej jazdy

    kto co wybiera jego wybór :)


    Pozdrowienia Dla Wyznawców Wiary W Niutonometra Wielkiego Czyli Wszystkich Traktorów (Diesli)

    Dieslu, jeśli Cie wyprzedzam, to nie dlatego że chce się ścigać, ale dlatego że śmierdzi !

  5. #15
    Cytat Zamieszczone przez NikosWariat
    kto co wybiera jego wybór
    I na tym poprzestańmy

    Temat słuzy nie sporom, a trudnej decyzji.
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,420
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Temat w miare spokojny - nie to co posty apropo LPG czy PB :)
    Ja mamdiesla i nie będę sie powtarszal o zaletach, jestem zadowolony i tyle i szkoda mi bo chce E65 a tamtylko PB bo w tym modelu diesla sie boje.. Dodam (oby u mnie tez tak było) ze z awariami we V8 d to jak z billadenem. Co do osiągów, przesiadłem sie z 740i na 740d (wcześniej miałem 4 bmw z silnikami V8PB) i czulem jakbym przesiadł sie na o 40KM mocniejsze anie slabsze auto..

  7. #17
    Cytat Zamieszczone przez Aldik
    Co do osiągów, przesiadłem sie z 740i na 740d (wcześniej miałem 4 bmw z silnikami V8PB) i czulem jakbym przesiadł sie na o 40KM mocniejsze anie slabsze auto..
    No właśnie.. A niektórzy piszą cos o jakis momentach, dmuchaniu turbin, odcinkach... Po co? 740d jest przyjemne w jeździe. To wszystko
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  8. #18
    Może to tylko odczucia co dla niektórych, ale diesel v8 w trasie naprawde jest mocny. Wczesniej na forum było troche sporów na temat mułowatości diesla , więc z kolegą Wiktorem i jego 750ia po spocie zrobiliśmy test na autostradzie: Myśle że wyniki zdziwiły by co niektórych... 750 która jest mocniejsza o dobrych kilkadziesiąt koników w tescie od ok 100 do 200-230km/h nie odskoczyła od 740d prawie wogóle. Za to w mieście od 0-100 740d poległa. ( test miejski mamy do powtórzenia ze wzgledu na fall start spowodowany niewyłączoną kontrolą trakcji ale nie ma co sie oszukiwać 750 bedzie dużo szybsza). W teście brały 4 osoby z forum wiec śmiało mogą potwierdzić.



    “Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy”

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Ktoś tu napisał, że skrzynia 5HP30 ze steptroniciem jaka występuje w 740d wytrzyma przez 2 lata ( skrzynia ma już w momencie zakupu z 9-10 lat ) moment 650?? Ona ma max moment na 560Nm wg fabryki więc 90Nm więcej od niskich obrotów ją zamorduje taka prawda i to szybko :)


    co do porównania 740i względem 740 to jak porównanie kto brunetki kto blondynki :)

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Ciekawie byłoby powtórzyć taki teścik w jakichś spokojnych okolicznościach.
    I najlepiej byłoby mieć więcej niż po jednym egzemplarzu 740d, 740i i 750i - żeby wyeliminować różnice jednostkowe (przykładowo moje 740i może być trochę przymulone, itp.)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •