:/ a dużo takich przypadków było? Bo koszta takiej turbiny to podobno "od pyty" pieniędzy. Ciekaw też jestem jaka jest odporność 740d na kiepskiej jakośći paliwo
:/ a dużo takich przypadków było? Bo koszta takiej turbiny to podobno "od pyty" pieniędzy. Ciekaw też jestem jaka jest odporność 740d na kiepskiej jakośći paliwo
może powiesz że na wolnych obrotach też pompuje z pełna wydajnością ?Turba w 740d dmuchaja ciągle
740i też było w automacie :)W 740d ciężko o nagłą odcinkę, bo skrzynia zmieni bieg
sądzę że był by problem ze sprzęgłem by przeniosło takie nM i nie padało za chwileMoże właśnie dlatego BMW wypuściło diesla V8 z automatem (czytaj nie dla dekli)
zgodzę się miło się jeździSiły diesel ma co niemiara milo się nim jeździ, ale fakt
co nazywasz katowaniem silnika uważam że jazda do odcięcia nie koniecznie musi być katowaniem , potrzebujesz wyprzedzić jesteś w pod bramkowej sytuacji wciskasz i jedziesz skoro producent przewidział odcięcie przy 5900 to oznacza że to są bezpieczne obroty .To że 740i kręci się do 6tys nie ma dla mnie znaczenia. Dla obrotów kupuje się Hondę lub M-power. Z resztą katowanie silnika do odcinki jest dla dzieciaków z E36 a nie właścicieli 7er. Czy silnik się kręci do 5900 czy 6200 nie ma dla mnie absolutnie zadnego znaczenia
co innego jak ktoś jeździ do odcięcia nom stop , od czasu do czasu można , przy okazji trochę nagaru się wypali :)
silnik można też dobić jeżdżąc na niskich obrotach np. 1200 obrotów włączasz ostatni bieg i go depczesz .... albo jeździsz do 1500 obrotów
Pozdrowienia Dla Wyznawców Wiary W Niutonometra Wielkiego Czyli Wszystkich Traktorów (Diesli)
Dieslu, jeśli Cie wyprzedzam, to nie dlatego że chce się ścigać, ale dlatego że śmierdzi !
Problemu ze sprzegłem nie ma. Sa przeciez powszechnie w BMW stosowane 2-tarczowe i z powodzeniem wytrzymuja po 800Nm
A podpytam: po co komu pełne dmuchanie turbo od wolnych obrotów??
740i do 2 tys tez nie jest żwawe :/
Wiem to doskonale, że diesel V8 osiągami nic a nic nie ustępuje 740 PB, a nawet jest lepsza w codziennej jeździe. Nie ma dziury w turbo, płynnie przyspiesza - tylko ten dźwięk silnika :/
Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci
sylwek7 jeździłem 740d e38 przed i po chip tuningu
turbina dmucha z pełna wydajnością od około 1700~1800 obrotów
wtedy czuć jak wgniata w fotel
do tych obrotów i zanim w ogole zacznie cokolwiek dmuchać -> muł
co prawda na 1 rzut oka nie czuć turbo dziury ale jednak jest mała bo mała
turbina nie może dmuchać nom stop bo to więcej powietrza = więcej paliwa = większe spalanie
a tak w ogole już pisałem
Wolnossąca benzynę porównuje się z Wolnossącym Dieslem
Doładowaną benzynę porównuje się z Doładowanym Dieslem
porównania typu
Wolnossąca benzyna vs Doładowany Diesel
Doładowana benzyna vs Wolnossący Diesel
nie mają sensu
Benzyna była i jest szybsza
Diesel służy do wygodnej jazdy
kto co wybiera jego wybór :)
Pozdrowienia Dla Wyznawców Wiary W Niutonometra Wielkiego Czyli Wszystkich Traktorów (Diesli)
Dieslu, jeśli Cie wyprzedzam, to nie dlatego że chce się ścigać, ale dlatego że śmierdzi !
I na tym poprzestańmyZamieszczone przez NikosWariat
Temat słuzy nie sporom, a trudnej decyzji.
Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci
Temat w miare spokojny - nie to co posty apropo LPG czy PB :)
Ja mamdiesla i nie będę sie powtarszal o zaletach, jestem zadowolony i tyle i szkoda mi bo chce E65 a tamtylko PB bo w tym modelu diesla sie boje.. Dodam (oby u mnie tez tak było) ze z awariami we V8 d to jak z billadenem. Co do osiągów, przesiadłem sie z 740i na 740d (wcześniej miałem 4 bmw z silnikami V8PB) i czulem jakbym przesiadł sie na o 40KM mocniejsze anie slabsze auto..
No właśnie.. A niektórzy piszą cos o jakis momentach, dmuchaniu turbin, odcinkach... Po co? 740d jest przyjemne w jeździe. To wszystkoZamieszczone przez Aldik
Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci
Może to tylko odczucia co dla niektórych, ale diesel v8 w trasie naprawde jest mocny. Wczesniej na forum było troche sporów na temat mułowatości diesla , więc z kolegą Wiktorem i jego 750ia po spocie zrobiliśmy test na autostradzie: Myśle że wyniki zdziwiły by co niektórych... 750 która jest mocniejsza o dobrych kilkadziesiąt koników w tescie od ok 100 do 200-230km/h nie odskoczyła od 740d prawie wogóle. Za to w mieście od 0-100 740d poległa. ( test miejski mamy do powtórzenia ze wzgledu na fall start spowodowany niewyłączoną kontrolą trakcji ale nie ma co sie oszukiwać 750 bedzie dużo szybsza). W teście brały 4 osoby z forum wiec śmiało mogą potwierdzić.
Ktoś tu napisał, że skrzynia 5HP30 ze steptroniciem jaka występuje w 740d wytrzyma przez 2 lata ( skrzynia ma już w momencie zakupu z 9-10 lat ) moment 650?? Ona ma max moment na 560Nm wg fabryki więc 90Nm więcej od niskich obrotów ją zamorduje taka prawda i to szybko :)
co do porównania 740i względem 740 to jak porównanie kto brunetki kto blondynki :)
Ciekawie byłoby powtórzyć taki teścik w jakichś spokojnych okolicznościach.
I najlepiej byłoby mieć więcej niż po jednym egzemplarzu 740d, 740i i 750i - żeby wyeliminować różnice jednostkowe (przykładowo moje 740i może być trochę przymulone, itp.)
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau