Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: [mechanika] Układ chłodzenia - dziwne temperatury

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Też czytałem o tym elektronicznym termostacie - nie wiem, może u mnie nie działa on prawidłowo (np. włącza III bieg zbyt późno, "zapomina" wyłączyć...).

    Może ktoś z ASO orientuje się jaka powinna być PRAWIDŁOWA temp. podczas jednostajnej jazdy w trasie?

    @Tomar - olałbym gdybym nie zobaczył nigdy powyżej 110°C. Ale widziałem 111, a podejrzewam że gdybym wtedy kontynuował jazdę w korku, byłoby i więcej.
    Z drugiej strony "mocnych" objawów (rozsadzanie węży, wywalanie płynu) na razie jeszcze nie mam.

    @7ka - pewnie że sprawdź i daj znać. A jaką trasę masz do pracy (jak długa, miasto, poza miastem, korki?)?
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  2. #12
    7ka
    Gość
    kurde panowie nie straszcie mnie... 8/

    coraz czesciej czytam o usterkach M62TU czy to taka porazka jest :shock:

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tomar
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    159
    BMW
    E38 m62b44 , E39 m62b44
    Skąd
    Warszawa
    michal_5000 - 111st.C to norma. mogloby sie pojawic i 112. Naprawde. Poza tym nie mozna az tak bardzo zwracac uwagi na dwa stopnie w ta czy w tą. Roznice wynikaja chociazby z rozkalibrowania czujnikow. To nie sa elemeny pomiarowe o dokladnosci labolatoryjnej. A to ze silnik jest w stanie utzymywac w tak waskim przedziale temperature jak np 105-110st.C to jest naprawde duzo.
    Sprobuj inaczej - wyjedz na jakas szybka droge i sprobuj utrzymac bardzo duza predkosc - wowczas komputer powinien otworzyc na maksa termostat aby zbic temperature na ponizej 100st.C.

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar grabol
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,649
    BMW
    BMW e10 2002ti, e39, X5 4.8is
    Skąd
    Warszawa / St.Miłosna
    Michal - spokojnie ! :medit:

    Moja tez chodzi miedzy 90 a 112 stopni .. w zaleznosci od zageszczenia ruchu .

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez Tomar
    Sprobuj inaczej - wyjedz na jakas szybka droge i sprobuj utrzymac bardzo duza predkosc - wowczas komputer powinien otworzyc na maksa termostat aby zbic temperature na ponizej 100st.C.
    Hm, być może dziś to miało miejsce (chociaż nie jechałem jakoś bardzo szybko).

    Może bardziej pouczający byłby przeciwny test? Myślę żeby wpuścić go w duże korki i zobaczyć czy faktycznie przegrzewa się do 112 i powyżej. Jeśli by jednak po pewnym czasie gwałtownie zbił temperaturę (coś jak dzisiaj) - to chyba mielibyśmy przesłankę w kierunku rozregulowanego termostatu raczej niż uszczelki...
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  6. #16
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Tak jak już Ci pisałem Michał, to są normalne temp silnika M62. Ja też miałem takie spadki temperatury a praca w zakresie od 105 do 113 stopni była normą ;)
    Tutaj akurat nie szukałbym Twojego problemu z ubytkiem oleju.
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Dokładnie są to normalne temperatury i nie ma w nich nic dziwnego.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    165
    BMW
    E38 740i z 1999 r. i E39 528i z 1997 r. małżonki
    Skąd
    Białystok
    Reaguje prawidłowo. Na komputerze możesz sobie sprawdzić jaka jest temperatura na powrocie z chłodnicy i okaże się, że różnice są ok 30-40 stopni, a to wszystko po to właśnie aby przy dużym przeciążeniu szybko schłodzić silnik. Zasada jest podobno taka, że jak nie jest obciążony to trzyma 110 stopni (odchyłki 1-3 stopnie wynikają pewnie już z rozlegulowania czujnika- ja np. u siebie na teście 7 zaobserwowałem, że jak miałem 108-110 to zaraz po zgaszeniu silnika test spadał o 3-4 stopnie, a ostatnio mam odwrotnie - jak pokazuje 104-105 to po zgaszeniu silnika 108-109 - znieniło mi się to po zrobieniu trasy do Hiszpanii). I jeżeli jest obciążony to pownien się schładzać. Tak naprawdę znjomość pracy tego układu chłodzenia jest do dziś nikła. Ja nie mogę sobie poradzić z błędem 140 mimo, że wymieniłem już termostat, wentylator klimy i parę innych rzeczy.

  9. #19
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    @Michał_5000 U mnie zaobserwowałem pracę silnika od 104'C do max 108'C w korkach. Nie mówię tutaj o korkach w moim mieście, a na obwodnicy Berlina w lato. Specjalnie włączyłem test 7 byłem ciekaw jaką temperaturę pokaże. Miałem włączoną klimatyzację i słychać było dość dobrze Visco. U mnie nigdy nie przekroczyła 108'C. Mam zalany cały nowy płyn po przygodzie z chłodnicą (urwany króciec). Być może jest stary termostat?
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •