Strona 3 z 9 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 86

Wątek: [ pozostale] Hydrauliczna klapa -> problem

  1. #21
    Vip Vip Awatar lockbud
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    2,436
    BMW
    Było E38 730i 94r. Jest.........................X6 40d.
    Skąd
    - Sosnowiec
    Cytat Zamieszczone przez Kasia i Tomek
    no to nie ma a jeżeli chodzi o podnoszenie to bardzo ciężko idzie :/
    U mnie też ciężko podnieść do góry, ale w moim przypadku winne są zużyte sprężyny gazowe klapy i jeżeli chodzi o wymianę lepiej kupić nowe w serwisie koszt około 300zł.
    Oczywiście próbowałem z używkami, mam teraz 2 dodatkowe kpl. i gdyby nie to że kupiłem hydraulikę to 3 kpl. kupiłbym nowy w serwisie.

    ..........................

    18.01.2010

    Witam, było zimno ale dałem radę i założyłem tą hydraulikę klapy. Niby działa, ale po zmianie klapy i zawiasów nie za każdym razem klapa się otwiera i nie mogę wyregulować zamka żeby klapa odskakiwała w 100%. To znaczy, zapadka zamka jakby nie otwiera się do końca i nie pozwala unieść klapy przez hydraulikę, jak ustawię zamek żeby było dobrze to otwiera za każdym razem i podnosi, ale przejadę w inne miejsce gdzie auto stoi na innych nierównościach to już się nie otwiera, chyba że lekko jej pomogę dosłownie 1cm w górę żeby tylko zapadka zamka wyszła za bolec silnika od dociągania klapy i dalej działa już hydraulika. Zamykanie działa w 100%, czy miał ktoś taki przypadek?
    Jeszcze jedno, jak zmieniam modół GMIII z auta w którym była ta hydraulika to cały czas kręci się silnik od dociągania klapy, czyżby był uszkodzony, czy to wina różnicy wieku sterowników, mój 94r tamten 2000r?
    I jeszcze, czy dobrze zrobiłem że oleju do pompy dolałem na max ile tylko się zmieściło, czy jest gdzieś jakaś miarka od-do?

    Dziękuję z góry za każdą podpowiedz. :)

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    201
    BMW
    740i M62
    Skąd
    Warszawa
    Witam

    A czyn jak montowałeś ten zestaw to zmieniłeś zamek na taki, który ma dodatkowy siłownik ?
    Jeżeli nie, to to jest właśnie przyczyną tego problemu. W klapach podnoszonych hydraulicznie jest inny zamek tzn, posiada dodatkowy siłownik, który w odpowiednim momencie załącza się (jest do tego potrzebny jeszcze przekaźnik).

    Pozdrawiam

  3. #23
    Vip Vip Awatar lockbud
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    2,436
    BMW
    Było E38 730i 94r. Jest.........................X6 40d.
    Skąd
    - Sosnowiec
    Cytat Zamieszczone przez Marcin_BMW
    Witam

    A czyn jak montowałeś ten zestaw to zmieniłeś zamek na taki, który ma dodatkowy siłownik ?
    Jeżeli nie, to to jest właśnie przyczyną tego problemu. W klapach podnoszonych hydraulicznie jest inny zamek tzn, posiada dodatkowy siłownik, który w odpowiednim momencie załącza się (jest do tego potrzebny jeszcze przekaźnik).

    Pozdrawiam
    no nie zmieniałem. Damias mi już coś o tym wspominał, a co tym steruje i gdzie jest ten przekażnik, może jutro bym podjechał po te części do gościa.
    Czyli potrzebowałbym siłownik, pręt połączeniowy i przekażnik czy coś jeszcze?

  4. #24
    Cytat Zamieszczone przez Marcin_BMW
    W klapach podnoszonych hydraulicznie jest inny zamek tzn, posiada dodatkowy siłownik, który w odpowiednim momencie załącza się (jest do tego potrzebny jeszcze przekaźnik).
    Zamek jest taki sam. Dodatkowy siłownik zwany nastawnikiem klapy nie ma nic wspólnego z wymianą zamka. Nastawnik klapy to nr 37 i 38 na schemacie:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=41&fg=60
    Razem z nastawnikiem jest też inna wersja elementu nr 15. W wersji bez hydrauliki element ten jest prostym drutem a w wersji z hydrauliką łamanym w dwóch miejscach. Łamanie to przechodzi przez otwór elementu 38.

    Cytat Zamieszczone przez lockbud
    Jeszcze jedno, jak zmieniam modół GMIII z auta w którym była ta hydraulika to cały czas kręci się silnik od dociągania klapy, czyżby był uszkodzony, czy to wina różnicy wieku sterowników, mój 94r tamten 2000r?
    GM przydałoby się zakodować do auta ;)

    Cytat Zamieszczone przez lockbud
    I jeszcze, czy dobrze zrobiłem że oleju do pompy dolałem na max ile tylko się zmieściło, czy jest gdzieś jakaś miarka od-do?
    Źle!!! Miarka jest na zbiorniczku z boku pompy. Jest tam takie chyba kółeczko z kropką i to jest właśnie poziom oleju. Mając pompę w normalnej pozycji, płynu powinno być dokładnie połowa miarki.
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

  5. #25
    Vip Vip Awatar lockbud
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    2,436
    BMW
    Było E38 730i 94r. Jest.........................X6 40d.
    Skąd
    - Sosnowiec
    Cytat Zamieszczone przez Damias
    Zamek jest taki sam. Dodatkowy siłownik zwany nastawnikiem klapy nie ma nic wspólnego z wymianą zamka. Nastawnik klapy to nr 37 i 38 na schemacie:
    http://www.realoem.com/bm...017&hg=41&fg=60
    Razem z nastawnikiem jest też inna wersja elementu nr 15. W wersji bez hydrauliki element ten jest prostym drutem a w wersji z hydrauliką łamanym w dwóch miejscach. Łamanie to przechodzi przez otwór elementu 38.
    A co tym steruje, GM czy jakiś dodatkowy przekaznik jak pisze Marcin_BMW, co muszę jeszcze wyszarpać z tamtego auta żeby to podłączyć?

  6. #26
    Nie mam pod ręką WDS więc na 100% Ci nie powiem ale na 95% kabel od tego nastawnika szedł tylko do modułu sterującego hydrauliką (tego białego montowanego nad pompą).
    Jeśli dziś nikt tego nie potwierdzi to jutro rano to sprawdzę i dopiszę :)
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

  7. #27
    Vip Vip Awatar lockbud
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    2,436
    BMW
    Było E38 730i 94r. Jest.........................X6 40d.
    Skąd
    - Sosnowiec
    Cytat Zamieszczone przez Damias
    na 95% kabel od tego nastawnika szedł tylko do modułu sterującego hydrauliką (tego białego montowanego nad pompą).
    raczej nie, bo wyciągnołem poprostu wszystko co się z nim łączyło, dlatego nie zabrałem tego nastawnika bo nie łączył się z tym modułem i myślałem że nie ma związku z hydrauliką.

  8. #28
    Cytat Zamieszczone przez lockbud
    dlatego nie zabrałem tego nastawnika bo nie łączył się z tym modułem i myślałem że nie ma związku z hydrauliką
    A pisałem Ci tyle razy o tym nastawniku żebyś go nie pominął :P
    Jak montowaliśmy u mnie klapę to na początku też nie zamontowałem tego nastawnika. Potem go dokładaliśmy i nie przypominam sobie żebyśmy ciągnęli kabel do GM. Ale tak jak mówię jutro to sprawdzę.
    Dziś się zajmij odlaniem płynu z pompy ;)
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

  9. #29
    Cytat Zamieszczone przez Damias
    Dziś się zajmij odlaniem płynu z pompy ;)
    Za dużo nie zaszkodzi. Nic się złego nie stanie :)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  10. #30
    Cytat Zamieszczone przez sylwek7
    Za dużo nie zaszkodzi. Nic się złego nie stanie :)
    No ale chyba nie jak będzie zalane pod korek a miarka jest w połowie zbiorniczka :) Co za dużo to nie zdrowo ;)
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •