Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 51

Wątek: Wyrwało świece !!!

  1. #31
    wstrząśnięty nie zmieszany Awatar WojtekD
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    8,616
    BMW
    e38 728 iA
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    11
    Uspokójcie się panowie !!! Nie prowokujcie się na wzajem !!! Trzymajcie się tematu !!! OT w Waszym wydaniu nie będzie tolerowane !!!
    Gra muzyka

  2. #32
    Vip Vip Awatar Marecki7er
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2,307
    BMW
    e32 740iA M62B44
    Skąd
    Wrocław
    Czyli jakim momentem powinny byc dokrecane swiece w m60b30 bo namieszaliscie.. 30/25NM? Nie chce przesadzic z dokrecaniem i miec taka sytuacje..

  3. #33
    Cytat Zamieszczone przez mrekor
    Czyli jakim momentem powinny byc dokrecane swiece w m60b30 bo namieszaliscie.. 30/25NM? Nie chce przesadzic z dokrecaniem i miec taka sytuacje..
    Nikt nic nie namieszał.

    30 Nm to moment jakim należy dokręcać świece w M60B30. Rzeczywiście może wydawać się mało, ale tak ma być
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    300
    BMW
    740i
    Skąd
    Kraków
    Fanka BMW - dziękuję za wsparcie, wyrozumiałość, pomoc i lojalne podejście do problemu ;)
    Cieszę się że są mądrzy użytkownicy na tym forum, którzy wnoszą coś swoją osobą i w dodatku upominają innych aby nie prawili mało konstruktywnych uwag. Dzięki takim osobom można porozmawiać na konkretny temat bez zbędnych OT. Już wiem że nie powinno się dokręcać zbyt mocno świec, że nie wolno ich tym bardziej wkręcać na rozgrzanym silniku i że najlepiej jest dokręcać dynamometrem w granicach 25 Nm. Jak dla mnie to bardzo cenne wskazówki dlatego serdecznie wszystkim dziękuję. Uważam że istotą tego forum jest wymiana informacji i pomaganie innym a nie krytykowanie kogoś i wywyższanie się ponad innych...

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    300
    BMW
    740i
    Skąd
    Kraków
    Panowie, odświeżam temat.... Byłem u mechanika i powiedział mi że nie da rady zrobić redukcji bez zdjęcia głowicy. Jest za słaby dostęp do tego i jedyne co pozostaje to Helicoil. Poszukuję pilnie człowieka z woj. mazowieckiego który zna się na rzeczy. Holowanie auta nie ma sensu więc jestem w stanie zapłacić za koszta transportu + wykonana usługę. Uważam że i tak wyjdzie taniej niż miałbym ściągać głowicę bo same uszczelki żeby ja potem założyć to koszt około 500 zł :-/ Nie wspomnę ile jest przy tym pracy. Chyba że macie jeszcze jakieś pomysły jak można naprawić zerwany gwint w głowicy.....

  6. #36
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    mechanior chce zrzucić głowicę, żeby założyć tulejkę - rozwierca się otwór , gwintuje i wkręca tulejkę z gwintem na zewnątrz i wewnątrz - to stara metoda i mało skuteczna - takie tulejki bardzo często cię wykręcają przy zmianie świecy ( nawet pomimo zaprasowania od wnętrza głowicy ) .


    Dlatego helicoil to jedyne wyjście - tylko musi zrobić to ktoś kto ma doświadczenie ( szczegolnie zwróć uwagę na odessanie opiłków z komory spalania ! ).


    A który to cylinder tak z ciekawości ?

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    300
    BMW
    740i
    Skąd
    Kraków
    Xsilver, dokladnie jest tak jak mówisz. Helicoil to jedyne wyjscie tylko weź tu znajdź kogoś kto naprawdę potrafi to zrobić :/ Cylinder jak podniesiesz maskę to po lewej stronie drugi od Ciebie. Ehhh jutro czekają mnie intensywne poszukiwania

  8. #38
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    jak drugi po lewej to nie ma raczej problemów - dojście jest dobre - w razie co porozbierać co się da i można robić ...

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    300
    BMW
    740i
    Skąd
    Kraków
    Panowie odświeżam temat:

    Zrobiłem to bez zdejmowania głowicy tak jak mówiliśmy. Kupiłem zestaw Helicoil, nową świecę, cewkę i oddałem w ręce mechanika. po odebraniu auta trochę się zmartwiłem bo okazało się że coś zostało w komorze spalania i jest to prawdopodobnie kawałek świecy (tej białej porcelany). nie wiem jak to się stało bo chłopaki odsysali tę komorę odkurzaczem chyba ze 2 godziny, do tego przejechali magnesem w środku i specjalną taśmą klejącą żeby wyzbierać resztki opiłków. I teraz moje pytanie:

    Jakie są hipotezy odnośnie tego co może się stać ? Interesuje mnie zarówno najczarniejszy jak i najbardziej lajtowy scenariusz. I co teraz byście mi doradzili zrobić z tym fantem bo jestem w kropce :(

    dodam że gdy przygazuję auto to słychać jak coś w tej komorze stuka.

  10. #40
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Najgorsza wersja to taka, że ten kawałek wpada Ci pod zawór i nie pozwala mu na całkowite schowanie się, wtedy przychodzi pan tłok i wali po nim , robiąc sieczkę z głowicy :)
    Ja takie cos przeżyłem w Traficu. Tylko mi wpadł kawałek części z dolotu. Cała głowica do wymiany była. Dziwie się , że Cie mechanicy wypuścili z czyms takim w silniku.
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •