Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 19

W±tek: [mechanika] Uk³ad ch³odzenia - dziwne temperatury

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Sk±d
    ワルシャワ

    [mechanika] Uk³ad ch³odzenia - dziwne temperatury

    W swoim M62TUB44 podejrzewam uszkodzon± uszczelkê g³owicy - wiêc stale obserwujê temperaturê (TEST 07).

    Moja codzienna trasa do pracy ma ok. 9 km (umiarkowane korki) - wiêc w sumie gaszê silnik nied³ugo po osi±gniêciu 108-109°C.
    Kilka razy jednak - kiedy korki by³y wiêksze - osi±ga³em 110 a nawet 111°C. :/

    Dzi¶ zrobi³em eksperyment i pojecha³em wieczorem na d³u¿szy patrol po Warszawie.
    Pocz±tkowo by³o "normalnie" - motor siê nagrzewa³, a¿ zobaczy³em kilka razy 110°C (umiarkowany ruch, jak to wieczorem w Centrum).

    Jednak potem - zamiast rosn±æ dalej jak siê spodziewa³em - temperatura do¶æ gwa³townie zaczê³a siê obni¿aæ! :shock: Nagle mia³em 104 i 102°C. Nie mo¿na tego t³umaczyæ zmian± warunków jazdy, poniewa¿ sta³o siê to zbyt gwa³townie.

    Nastêpnie wpad³em na trasy przyspieszonego ruchu - raczej p³ynna jazda bez ¶wiate³. Temperatura dalej spada³a. Prawie ca³y czas poni¿ej 100°C - w pewnym punkcie nawet 90°C.

    Wracaj±c do domu wjecha³em z powrotem w "miejski" ruch - i temperatury szybko powróci³y do 108-110°C.

    I co o tym s±dzicie??
    Czy to mo¿liwe, ¿e wtedy gdy zaczê³o spadaæ to dopiero w³±czy³ siê III bieg wentylatora?
    I czy ta temperatura 90°C na rozgrzanym silniku - jest w ogóle prawid³owa nawet w trasie?
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  2. #2
    Vip Vip Awatar Johnny_Bravo
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    753
    BMW
    750i
    Sk±d
    Poznañ
    wedle mojej obserwacji 4.0 i 4.4 maja temperaturê robocza 100-110*C

    za¶ moje 5,4 maja 90-93*C

  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Sk±d
    ワルシャワ
    Poni¿ej 105 na rozgrzanym silniku - to mi siê zdecydowanie nisko wydaje...
    Po rozgrzaniu w tej i w poprzedniej 740 obserwowa³em praktycznie zawsze od 107 wzwy¿ (i tak te¿ s³ysza³em od bardziej do¶wiadczonych).
    Fakt ¿e je¿d¿ê praktycznie tylko po mie¶cie.
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    176
    BMW
    e38 735i
    Sk±d
    S-c
    Z ciekawo¶ci... Obserwujesz przy tym jakie¶ wychylenia na wskazówce temperatury od ¶rodka (stanu prawid³owego)? Chocia¿ te tepmeratury jak na M62 s± za niskie... Mo¿e byæ i uszczelka :/ Jest co¶ poza tym co budzi Twoje podejrzenia w uk³. ch³odzenia?
    Pozdrawiam

    fm

  5. #5
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Sk±d
    ワルシャワ
    Nie, wskazówka w tym zakresie temperatur bêdzie jednakowo sta³a w pionie...
    Czy widzê inne objawy, to powiem w poniedzia³ek jak sprawdzê poziom p³ynu :)

    Z uszczelk± siê liczê - ale je¶li uk³ad ch³odniczy dostawa³by ci¶nienia z silnika, to przecie¿ powinien siê grzaæ raczej...
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  6. #6
    Wskazówka temperatury stoi ko³kiem w do¶æ szerokim zakresie temperatur... Kto¶ kiedy¶ pisa³ co¶ na temat termostatu starowanego elektronicznie i to zachowanie zdawa³oby siê potwierdzaæ tamt± teoriê (chodzi o podnoszenie temperatury w silniku m63tu w³a¶nie na wolnych obrotach, co ma niby skutkowaæ ni¿szym spalaniem....

  7. #7
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar Tomar
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    159
    BMW
    E38 m62b44 , E39 m62b44
    Sk±d
    Warszawa
    Dok³±dnie tak - powinien sie grzac. W naszej e39 m62 540 jest tak samo , tzn czasem po staniu w korku , a czasem podczas jazdy zbija gwa³townie w okolice 90st.C i tak jest od... 150 000km :) Podobnie w mojej E38. Olej sprawe.

    Jesli rzeczywscie Twoje uszczelki maja dosc to witaj w klubie. Moje maja juz stanowczo dosc. Wywala p³yn, rozszadza weze, zbiorniczek wyrownawczy :(

    P.S. Tak jak mowisz - wskazówka stoi pionowo od ok 80 do ok 115st.C Z reszta ten wskaznik informuje Cie tylko o temp p³ynu w chlodnicy, to ma zbyt luzny zwiazek z prawdziwa temp silnika, lub chociazby p³ynu w okolicy glowic ( test 7 )

  8. #8
    7ka
    Go¶æ
    a ten test temp to jaki nr?

  9. #9
    Cytat Zamieszczone przez 7ka
    a ten test temp to jaki nr?
    Czytaj uwa¿nie, by³o powy¿ej (07) ;D

  10. #10
    7ka
    Go¶æ
    ekskuzemla

    jutro jak rozgrzeje zobacze czy i ja nie mam czasem do remontu silnika ;D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •