Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 81

Wątek: [mechanika] Problem z automatycznym otwieraniem tylnej klapy

  1. #31
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    81
    BMW
    E66 745Li, E46 323CI
    Skąd
    Białystok
    Warto kupić olej z tej aukcji http://allegro.pl/aeroshell-fluid-41...010468986.html ? Czy to wałek i ktoś sprzedaje nie wiadomo co?

  2. #32
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Pisz o kolegi DonSimon http://7er.pl/member.php/14673-DonSimon
    On ma pewny olej do klapy . Powiedz ,że MIRO kazał dać Ci rabat :)

  3. #33
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    81
    BMW
    E66 745Li, E46 323CI
    Skąd
    Białystok
    Dziękuję, leci wiadomość:)

  4. #34
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    48
    BMW
    745i 2003
    Skąd
    Bartoszyce
    Cytat Zamieszczone przez twin7 Zobacz posta
    Dolej oleju, jeśli ktoś potrzebuje olej do pompy i nie chce za to płacić 300zł w servisie to zamiennikiem nieosiągalnego nigdzie indziej oryginalnego czerwonego oleju

    MOBIL AERO HF
    NATO H-515
    MIL-H-5606 (ostatnia rewizja)
    DEF Stan.91-48/1
    OM 15

    jest również czerwony o praktycznie tych samych parametrach olej

    AEROSHELL FLUID 41
    NATO-Code: H-515
    MIL-PRF-5606H
    DEF-STAN 91-48 Issue 2 Superclean
    DCSEA 415/A; AMG-10

    Sprzedają go na ebay-u de / us w buteleczkach po 150ml za +/- 8 euro specjalnie do klapy E38,E39,E60,E61,E65,E66 , ja kupiłem ostatnio na OLX za 15zł 150ml
    E65 / E66 (Seria 7) wyposażony w system HKL (SA 316)

    Rozwiązywanie problemów i awarii systemu HKL.


    A) Pokrywa bagażnika nie otwiera sie do końca Pompa hydrauliczna głośno i nierówno pracuje, w układzie jest mało płynu.

    PRZYCZYNA:

    Materiał stosowany w przewodach hydraulicznych pozwoala na odparowywanie płynu hydraulicznyego gdy poszczegolne elementy ukladu nagrzewaja sie do bardzo wysokich temperatur, na przykład kiedy pojazd jest zaparkowany na słońcu. Utrata płynu odbywa się stopniowo, a system nadal działa właściwie, dopóki poziom plynu nie osiagnie minimum niezbednego do pracy. Podczas maxymalnego otwarcia klapy uklad nie jest w stanie sie napełnic i utrzymac klapy w gornej pozycji . Również normalne kurczenie płynu hydraulicznego z powodu niskich temperaturach otoczenia może spowodować awarię systemu w chłodniejsze dni, jesli poziom płynu w zbiorniku jest juz minimalny przez niska temp spadnie poniżej poziomu krytycznego.

    NAPRAWA:

    Usuń tapicerke z prawej strony bagażnika i sprawdzić poziom płynu w zbiorniku HKL w celu ustalenia, czy poziom jest ok .Sprawdz kolor nadruku na przewodach hydraulicznych. Jeśli nadruk jest biały, siłownik hydrauliczny / przewody powinny być zastąpione przez ulepszone części. Jeśli nadruk jest żółty, ulepszone części zostały już zainstalowane, a system powinien być sprawdzany pod kątem wycieków lub innych problemów.

    51 24 7 134 592 siłownik z przewodami
    51 24 7 133 667 HKL płyn hydrauliczny


    B) Klapa bagaznika otwiera się do konca, następnie powoli spada z powrotem mniej wiecej do połowy lub całkowicie sie zamyka
    Sytuacja ta dotyczy pojazdow produkowanych tylko do czerwca 2003. Dla pojazdów wyprodukowanych od marca 2004 roku, pokrywa bagażnika może nieznacznie opaść, gdy jest otwarta po raz pierwszy po programowaniu, resetowaniu, wymianie modułu sterującego, itd To jest normalna sytuacja. Po tym wstępnym ustawieniu, pokrywa bagażnika bedzie juz sie całkowicie normalnie otwierac.

    PRZYCZYNA:

    Słabe silowniki (sprezyny gazowe) pokrywy bagażnika.

    NAPRAWA:

    51 24 7 042 104 nowego typu amortyzator gazowy pokrywy bagażnika, lewy
    51 24 7 058 646 nowego typu amortyzator gazowy pokrywy bagażnika, prawy


    C) pokrywa bagażnika nie otwiera się lub nie zamyka w pełni
    Taka sytuacja może się zdarzyć sporadycznie w zależności od temperatury zewnętrznej. Halas moze byc również słyszalny od pompy hydraulicznej.

    PRZYCZYNA:

    Połączenie między siłownikiem i przewodami nie jest szczelne.
    Dla pojazdów wyprodukowanych od marca 2003 roku do grudnia 2003 roku, sila wykorzystywana do otwarcia lub zamkniecia moze byc zbyt niska lub moduł sterujący może mieć błąd kodowania.

    NAPRAWA:

    Sprawdź przewody hydrauliczne i poziom płynu hydraulicznego. Sprawdź również indeks kodowania modułu sterowania HKL i wymień lub przekoduj jesli to konieczne. Tylko moduł HKL ze wskaźnikiem kodowania 03 mogą być kodowane. Moduły ze wskaźnikiem kodowania 02 nie mogą być kodowane i mussza być wymienione. Nie nalezy wymieniac sprezyn (silownikow gazowych) bo to nie jest z nimi zwiazaane. Moduł HKL znajduje sie na prawej bagaznika oznaczony naklejka HKL. Możesz sprawdzic indeks kodowania znajduje sie on na jednostce sterującej HKL.


    D) Pokrywa bagażnika porusza się tylko w jednym kierunku.
    Po naciśnięciu przycisku zamykania w pokrywie bagażnika, klapa próbuje dalej się podnosić (otwierać) mimo ze bagażnik jest już otwarty. W większości przypadków nie będzie błędu w module HKL.

    PRZYCZYNA:

    Moduł jest uszkodzony.

    NAPRAWA:

    Moduł sterujący HKL 61 35 6 980 008 HKL


    E) Pokrywa bagażnika zamyka sie na spadku powyżej 10 stopni.
    Dotyczy pojazdów wyprodukowanych do października 2004.

    PRZYCZYNA:

    Siłowniki gazowe pokrywy bagażnika nie są przeznaczone do parkowania na duzych przechyłach.

    NAPRAWA:

    Wymień prawy amortyzator gazowy boczny z ******.
    51 24 7 158 951 ****** amortyzator gazowy, prawa strona



    Spreżyny jak używane to tylko od polifta (srebrne)

    Masz je np tutaj
    http://allegro.pl/bmw-e65-lift-e66-z...933032303.html

    Mam e65 z 2003 roku i cały czas klapa obijała mi a to głowę a to bark. Wymienilem sprężyny zgodnie z sugestią i jest super. Dziękuje

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik Awatar twin7
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    731
    BMW
    E65 735i + E65 730d
    Skąd
    Szczucin-Antwerpen
    👍 spoko, po to jest forum 😉

  6. #36
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2015
    Posty
    87
    BMW
    745i
    Skąd
    Bukownica
    Panowie czy sprężyny pochodzące z wersji bez hydrauliki zdają egzamin ? Lewa sprężyna ma dodatkowe takie jakby cięgło,czy ono jest na złączce kulowej czy to całkowicie inny siłownik musi być ?

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2014
    Posty
    602
    BMW
    E65 4.4
    Skąd
    Łódź
    Całkowicie inny.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  8. #38
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Cytat Zamieszczone przez LowRider Zobacz posta
    Panowie czy sprężyny pochodzące z wersji bez hydrauliki zdają egzamin ? Lewa sprężyna ma dodatkowe takie jakby cięgło,czy ono jest na złączce kulowej czy to całkowicie inny siłownik musi być ?
    Wymieniając amorki przy klapie z hydrauliką lewy musi być z uszkiem czyli przeznaczony do hydraulicznej a prawy obojętnie.
    Przy klapie bez hydrauliki muszą być zastosowane tylko przeznaczone do klapy zwykłej bo te od hydraulicznej nie dają rady bo są za słabe.

  9. #39
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2015
    Posty
    87
    BMW
    745i
    Skąd
    Bukownica
    Dzięki za odp. Kupiłem 1 sztukę z wersji bez hydrauliki i jest poprawa , jeszcze tylko dobry olej i będzie gicior :p

  10. #40
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Cytat Zamieszczone przez LowRider Zobacz posta
    Dzięki za odp. Kupiłem 1 sztukę z wersji bez hydrauliki i jest poprawa , jeszcze tylko dobry olej i będzie gicior :p
    prawy czy lewy ???

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •