Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: [ elektryka] Bezpiecznik od postojówek?

  1. #11
    Cytat Zamieszczone przez RockR
    "dokodowania" to znaczy?
    Używany LCM ma w sobie zapisane różne indywidualne względem samochodu dane. No i teraz, aby taki używany LCM działał poprawnie w naszym aucie, trzeba poprzestawiać dane typu przebieg i VIN a na koniec zakodować. Bez kodowania może będzie działał poprawnie, ale na 100% będzie czerwona kropka na zegarach. W skrajnym przypadku mogą nie działać różne funkcje (światła, kierunki...)

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    No i wpi**u , i wylądował... :D

    Dziękuję wszystkim za pomoc, przyznam że trochę spanikowałem :oops:

    Dam znać o postępach :]

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    Jeszcze jedna rzecz - pytanie do obeznanych z elektroniką w 7er. Czy mogę puki nie znajdę drugiego modułu podłączyć prawą przetwornicę od ringów do tej samej postojówki do której już lewa przetwornica jest podłączona i działa? Wtedy pobór prądu będzie w okolicach 2A - czy nie padnie przez to któryś bezpiecznik/ew czy instalacja się za to nie obrazi? :D

    Wiem, że to druciarstwo ale większa obora jeździć z tylko jednym ringiem :/

    Można? :)

  4. #14
    Cytat Zamieszczone przez RockR
    Jeszcze jedna rzecz - pytanie do obeznanych z elektroniką w 7er. Czy mogę puki nie znajdę drugiego modułu podłączyć prawą przetwornicę od ringów do tej samej postojówki do której już lewa przetwornica jest podłączona i działa? Wtedy pobór prądu będzie w okolicach 2A - czy nie padnie przez to któryś bezpiecznik/ew czy instalacja się za to nie obrazi? :D

    Wiem, że to druciarstwo ale większa obora jeździć z tylko jednym ringiem :/

    Można? :)
    To ringi ciągną aż tyle prądu? Standardowe postojówki mają 5W a z tego co piszesz wynika, że jedna przetwornica ciągnie dwa razy tyle....

    Jeśli prąd jest taki, jak piszesz, to możesz zepsuć drugi obwód postojówek (czterokrotne przekroczenie normy).

  5. #15
    Chyba lepiej na czas naprawy odłączyć wogóle ringi i nie będziesz miał problemu z wyglądem ;)
    [URL]http://7er.pl/showthread.php/9030-Damias[/URL]

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    NIe będę teraz zwalał na nauczyciela od fizyki ale trochę nie kumam... :D

    Co ma A do W??

    W każdym razie, na przetwornicy jest napisane:

    po stronie kabelków wejściowych: 11V - 14V 1A MAX

    po stronie kabelków do ringow (wyjściowych): CCFL out 3W.2pcs

    Czyli ile ciągnie pojedynczy ring?

  7. #17
    Cytat Zamieszczone przez RockR
    NIe będę teraz zwalał na nauczyciela od fizyki ale trochę nie kumam... :D

    Co ma A do W??

    W każdym razie, na przetwornicy jest napisane:

    po stronie kabelków wejściowych: 11V - 14V 1A MAX

    po stronie kabelków do ringow (wyjściowych): CCFL out 3W.2pcs

    Czyli ile ciągnie pojedynczy ring?
    No Panie kolego.... Toć to podstawa....

    A - Amper - jednostka natężenia prądu.
    W - Wat - jednostka mocy - iloczyn napięcia na końcówkach i natężenia przepływającego przez dany obwód.

    Jeśli zatem żarówka miała 5W to z przekształcenia wynika, że prąd płynący przez żarówkę wynosi 5W/12V czyli 0,41A. Dwie postojówki podpięte pod wspólne źródło pociągną 2x0,41 czyli 0,82A.

    Podłącz szeregowo do przetwornicy amperomierz i sprawdź, ile faktycznie prądu ten obwód potrzebuje. Jeśli będzie płynąć w okolicach 0,5A to śmiało podłączaj dwie przetwornice na jednym obwodzie i szukaj nowego LCM-a. Jeśli będzie więcej, to podłącz przekaźnik i zasil przetwornice z jakiegoś pewniejszego źródła przez przekaźnik.

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    O, Sylwek oczy mi otwierasz :D Fajnie to wytłumaczyłeś, już mi się raczej nic nie pomiesza. Dzięki, tak zrobię.

  9. #19
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Albo podłącz tylko po 1 ringu w długich światłach. I tak jeździsz na światłach mijania to tak się nie będzie rzucał w oczy brak jednego ringu a policja nie będzie miała powodów aby Ci wlepić mandat ;)
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    2,061
    BMW
    750iL
    Skąd
    UK
    O dobry pomysł !!! Ale jak podepne po jednym ringu do każdej przetwornicy, a przetwornice dwie do jednej postojówki to nie pójdzie coś w przetwornicy?? Bo rozumiem, że pobór prądu będzie identyczny jak przy podłączeniu dwu ringow przez jedną przetwornicę??

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •