Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50

Wątek: PRZEJŚCIE Z OLEJU MINERALNEGO NA PÓŁSYNTETYK

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    176
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    S-c
    @Aldik po prostu pokutuje jakiś dziwny pogląd, że lepiej mineralny, bo gęstszy i uszczelnia silnik itp.... Niestety trudno go wykorzenić. Nie wiem czemu, ale odnoszę wrażenie, że ogólnie u nas w kraju kierowcy jakoś "boją się" syntetyków.
    Pozdrawiam

    fm

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez fm
    @Aldik po prostu pokutuje jakiś dziwny pogląd, że lepiej mineralny, bo gęstszy i uszczelnia silnik itp.... Niestety trudno go wykorzenić. Nie wiem czemu, ale odnoszę wrażenie, że ogólnie u nas w kraju kierowcy jakoś "boją się" syntetyków.
    Bo ciągle panuje przekonanie że 100tyś km to juz remont a 200tyś km to juz na złom - stąd też ludzie szybko przechodzą na mineralny bo myślą ze silnik im dłuzej wytrzyma... albo po prostu ze skąpstwa - bo tańszy...

  3. #23
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez Aldik
    Cytat Zamieszczone przez fm
    @Aldik po prostu pokutuje jakiś dziwny pogląd, że lepiej mineralny, bo gęstszy i uszczelnia silnik itp.... Niestety trudno go wykorzenić. Nie wiem czemu, ale odnoszę wrażenie, że ogólnie u nas w kraju kierowcy jakoś "boją się" syntetyków.
    Bo ciągle panuje przekonanie że 100tyś km to juz remont a 200tyś km to juz na złom - stąd też ludzie szybko przechodzą na mineralny bo myślą ze silnik im dłuzej wytrzyma... albo po prostu ze skąpstwa - bo tańszy...

    bo polak lubi jak "słusznie" moze oszczedzic, a to wszysko wina gazet!!!! gdzie pisza bzdury ze 100tys to semi a 200tys to juz mineralny bo silnika pada, niestety spotykam sie z tym codziennie, aha ja niebede lał semi syntetyka bo tam jest z 80% mineralnego oleju a reszta dodatki, ostatnio tez slyszalem fajne przyslowie, "mechanicy dzielą sie na: tych co katują silniki i tych co nieleją castrola"

  4. #24
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191
    Cytat Zamieszczone przez Aldik
    Cytat Zamieszczone przez fm
    @Aldik po prostu pokutuje jakiś dziwny pogląd, że lepiej mineralny, bo gęstszy i uszczelnia silnik itp.... Niestety trudno go wykorzenić. Nie wiem czemu, ale odnoszę wrażenie, że ogólnie u nas w kraju kierowcy jakoś "boją się" syntetyków.
    Bo ciągle panuje przekonanie że 100tyś km to juz remont a 200tyś km to juz na złom - stąd też ludzie szybko przechodzą na mineralny bo myślą ze silnik im dłuzej wytrzyma... albo po prostu ze skąpstwa - bo tańszy...

    bo polak lubi jak "słusznie" moze oszczedzic, a to wszysko wina gazet!!!! gdzie pisza bzdury ze 100tys to semi a 200tys to juz mineralny bo silnika pada, niestety spotykam sie z tym codziennie, aha ja niebede lał semi syntetyka bo tam jest z 80% mineralnego oleju a reszta dodatki, ostatnio tez slyszalem fajne przyslowie, "mechanicy dzielą sie na: tych co katują silniki i tych co nieleją castrola"
    Mój mechanik leje Castrola i ja też ale zawsze chwale Lotosa i kiedyś zdarzało mi sie że ludzie (mechanicy) mi przytakiwali ze ten olej jest na równi np z Mobilem czy innymi z wyższej pułki. Skoro Lotos w tak trudnych warunkach jakie miał w polonezie utrzymał go w idealnej kondycji przez 200tyś to co tam np bmw ;) Coprawda od nowości tata stosował jeszcze metode pod tytułem " co 10 tyś olej, swiece, filtry do śmietnika i nowe" ...

  5. #25
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    1
    Witam,lotosa nigdy bym nie zalal,a wpelni syntetycznym olejem jest 10w60 Castrola,obecnie swoje M52B28 mecze na 5w30 i jest idealnie przebieg 270tys

  6. #26
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    właśnie nie - 10w60 nie jest w pełni syntetyczny - co prawda tak go nazywają bo wygrali sprawe w sądzie , ale tak nie jest . W pełni syntetyczny jest 0W40 ...

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    176
    BMW
    e38 735i
    Skąd
    S-c
    Referencja nie przesądza niczego tak na dobrą sprawę. Oleje 5w40 są w większości mineralne hydrokrakowane są też i syntetyczne o tej referencji choć jest ich mało. Tak samo np. nie można powiedzieć że "10w40 to olej półsyntetyczny". Jest tak w większości przypadków, ale nawet i tu można trafić oleje mineralne a nawet i syntetyki.

    Nie upieram się, ale czy 10w60 to nie za szeroki zakres, żeby nie był syntetyczny? Bo nie wydaje mi się, żeby minerał czy półsyntetyk był w stanie zachować tak wysoką lepkość w wysokich temperaturach....


    Cytat Zamieszczone przez krzywy191
    bo polak lubi jak "słusznie" moze oszczedzic, a to wszysko wina gazet!!!! gdzie pisza bzdury ze 100tys to semi a 200tys to juz mineralny bo silnika pada, niestety spotykam sie z tym codziennie, aha ja niebede lał semi syntetyka bo tam jest z 80% mineralnego oleju a reszta dodatki, ostatnio tez slyszalem fajne przyslowie, "mechanicy dzielą sie na: tych co katują silniki i tych co nieleją castrola"

    Dokładnie tak jak piszesz... Na potwierdzenie Twoich słów przytoczę cytat:

    "(...) Jeśli do silnika w starym BMW 735 wlejemy technicznie zaawansowany olej 0W-30 klasy A5 (według ACEA), to zamiast lepszej pracy spodziewać się możemy... remontu! (...)"

    Żeby nie być gołosłownym oto link do całości artykułu

    http://www.auto-swiat.pl/...ej,18775,1.html

    Co ciekawe akurat to pismo jest uważane za fachowe... Chyba się nie ma co dziwić, że taka świadomość pokutuje. Druga sprawa, że mamy bardzo wielu mechaników o niesamowitej wręcz fachowej wiedzy, którzy wszystko wiedzą najlepiej...
    Pozdrawiam

    fm

  8. #28
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Kiedyś na forum bmw-klubu był o 10w60 obszerny temat - i podobno jest hydrokrakowany, ale nazywają go syntetycznym bo po obróbce chemicznej ma parametry jak syntetyk .


    Ja nie siedze tak głęboko w olejach, ale osoby które maja z tym styczność na co dzień to dokładnie opisywały ...

  9. #29
    Cytat Zamieszczone przez pmpower
    Witam,lotosa nigdy bym nie zalal,a wpelni syntetycznym olejem jest 10w60 Castrola,obecnie swoje M52B28 mecze na 5w30 i jest idealnie przebieg 270tys

    Kolego, dział "przedstaw się i swoją siódemkę" wzywa...

  10. #30
    Vip Vip Awatar tomcad
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    493
    BMW
    E38 728 '96
    Skąd
    Kraków
    Sorry za podpięcie, tylko krótkie pytanie...

    Ciekawi mnie, czy jest jakaś granica (np. przebiegu), od której powinno się lać olej półsyntetyczny, a nie pełen syntetyk? Np. do mojego R6 z 370 tys przebiegu syntetyk czy półsyntetyk?
    E23 728 - E38 728 - E60 520d - E65 750i

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •