Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Wątek: moja 7mka zdechła :(

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    1,126
    BMW
    e38 735 v8 98'
    Skąd
    Skierniewice
    AD Lisu77: No kurde nie powiem, że trochę mnie to podniosło na duchu, aczkolwiek u mnie może być co innego. Czy u Ciebię też na D niechciało jechać? Pozatym u mnie kurcze cieknie olej ze skrzyni od momentu co się zwaliło.

    Ad. Boss

    Cytat Zamieszczone przez BOSS

    WRZUCENIE Z "d" NA "n" W KAZDEJ SYTUACJI NIE JEST SZKODLIWE DLA SKRZYNI !!!

    i wlasnie dlatego NIE TRZEBA wciskac przycisku zabezpieczajacego - tak wlasnie ma byc. :]

    No z D na N jeszcze okej jednak słyszałem, że Beemki w automacie nie mogą jechać na N bo coś się z mostem walnie. Jak przerzuciłem z N na D podczas jazdy to już wogóle wrażenie takie miałem jak bym jechał na sprzęgle :/ nie mówię już o szarpnięciu.

    Może to coś ze sprzęgłem ?

    Kurde nie wiem co robić :/ Żadnego szpeca od automatów w okolicy (Skierniewice) raczej nie mam pozatym boję się, że koszta naprawy mogą być ogromnę i będzie się bardziej opłacało nową skrzynie kupić. Albo się wykosztuję a to okaże się być jakaś pierdoła za pareset złotych :/


    ps. Dziękuję za odpowiedzi. Naprawdę każda wasza rada jest na wagę złota bo nieznam nikogo osobiście kto by się znał na automatach - pierwszy w rodzinie jestem z automatem

  2. #12
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,133
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez positiv
    to już chyba wolę kupić za 2 tysiące skrzynie nową. Trafia mi się z 2000roku od 735 z anglii

    jak coś to mój Vin to: WBAGF41080dk38400
    Model: 735I
    Typ: GF41

    ps. O jednym bym zapomniał. Jak auto wrzuciliżmy na lawetę to naszym oczom ukazała się dość duża plama oleju w miejscu gdzie ato stało i to pod skrzynią. Czyli zaczęlo cieknąć ze skrzyni - wcześniej tego też nie było
    A wczesniej skrzynia nie dawala oznak zmeczenia zyciem? tj nie bylo lekich podszarpywan /zastanawiania sie nad przelaczeniem biegow / zmiana charakterystyki pracy w zal od temp oleju itp?
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    1,126
    BMW
    e38 735 v8 98'
    Skąd
    Skierniewice
    Wszystko było dobrze i chodziło płynnie raz tylko przy około 120-130 jak bieg zmieniało na trybie sportowym to miałem takie leciutnie szarpnięcie po lekkim jakby zastanowieniu się. Ale to zdarzyło się tylko raz i trochę czasu temu. Skrzynia czy to na zimnym czy na ciepłym oleju zachowywała się raczej podobnie

  4. #14
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Raczej nie tyle dostaje wał czy tylny most, tylko jak wrzucasz na N to ciśnienie oleju w skrzyni spada a wał przecież nadal się kręci dużą prędkością. W dłuższej perspektywie uważa się takie rzeczy za szkodliwe i powodują szybsze zużywanie się skrzyni. Nie wiem czy jest to jakoś naukowo potwierdzone w każdym bądź razie w instrukcji pisze aby stosować taki manewr tylko w sytuacjach awaryjnych. Po za tym przez ludzi jest potwierdzone, że na N (luz) zużycie paliwa wcale nie maleje a wręcz odwrotnie, a więc wrzucanie na N podczas jazdy z myślą ekonomiczniejszej jazdy nie ma sensu.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    to może powodem takiej sytuacji jest faktycznie wyciek oleju - może warto wyeliminować wyciek i uzupełnić olej - może będzie wszystko ok ...

  6. #16
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,133
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    Raczej nie tyle dostaje wał czy tylny most, tylko jak wrzucasz na N to ciśnienie oleju w skrzyni spada a wał przecież nadal się kręci dużą prędkością. W dłuższej perspektywie uważa się takie rzeczy za szkodliwe i powodują szybsze zużywanie się skrzyni.
    Skad taka teoria? :shock:
    Jesli masz minimalne pojecie o technice to zastanow sie skad skrzynia ma to cisnienie oleju- dla ulatwienia dodam ze napewno nie od tylnego zabieraka...
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  7. #17
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Nie, nie od niego i mnie to nie interesuje a informacje mam z dziesiątek rozmów na ten temat.

    Najprościej było by powiedzieć. NIE! NIE wrzuca się podczas jazdy na N i bez komentarzy. A tak znów będzie jakaś zbędna dyskusja :/
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Nie wolno wrzucać na N podczas jazdy dlatego, że jadąc obraca się wał napędowy, co za tym idzie obraca się tylna flansza w skrzyni - dalej idąc - pomiędzy tarczkami tylnych sekcji skrzyni występuje tarcie, przez co mogą się one obracać - a jeżeli skrzynia jest w położeniu N to tylne sekcje nie mają smarowania/chłodzenia olejem ...


    Wiadomo, że taka degradacja trwa w czasie - ale jak ktoś będzie to robił ciągle ( tak jak by jezdził manualem ) to doprowadzi do uszkodzenia skrzyni ...


    Oczywistym też jest, że jak ktoś wrzuci na N raz czy dwa to nic się nie stanie...

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Ja nigdy nie jeździłem na luzie (manual) ani na N (automat), bo hmm bo tak :) Ale rzeczywiście kazdy zkim rozmawiam mówił aby nie jeździć w pozycji N, dlaczego to nie wiem...

    Co do tematu to rzeczywiście zacząłbym od sprawdzenia stanu oleju, wyrównaniu w razie braku i wtedy sprawdzić jak będzie jechać, jezeli ok to zaraz wyeliminować wyciek i po probelmie, jezeli nie to już kwestia tańszej wymianny na inną lub naprawy

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    1,126
    BMW
    e38 735 v8 98'
    Skąd
    Skierniewice
    no tak ale czemu ten wyciek mógł się zrobić? i to tak w parę minut?

    No to na dniach muszę kupić ten olej i władować tam. Ile tego oleju tam wchodzi? Jaki najlepiej kupić (w miarę gęsty zważywszy na ten wyciek) oraz gdzie ten olej się wlewa :D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •