Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: zaciski 4-tłoczkowe vs. 2-tłoczkowe

  1. #1
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7

    zaciski 4-tłoczkowe vs. 2-tłoczkowe

    Kiedyś dużo więcej czytałem o maszynach sportowych - na topie były hamulce z zaciskami 4-tłoczkowymi - stałe, i obowiązkowo wiercone tarcze hamulcowe. Coś jakby wyznacznik "sportowości" samochodu. Zaciski pływające uważane były za kichę. No i prawda - Ferrari i Porsche takie zaciski mają, i sportowego zacięcia odmówić im nie można.

    A w BMW? Patrzę na e38 - 728-735 stałe 4-tłoczki, 740-750 - pływające 2-tłoczki... Patrzę dalej na sportowe BMW - E60 M5 pływające 2-tłoczki...
    O co tu chodzi? :o Jakaś globalna zmiana? Ferrarka, Porszę i Lambo też takie dostaną?

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    642
    BMW
    E38 740 Manual
    Skąd
    Warszawa
    Super temat też mnie to zastanawiało


    Pozdrowienia Dla Wyznawców Wiary W Niutonometra Wielkiego Czyli Wszystkich Traktorów (Diesli)

    Dieslu, jeśli Cie wyprzedzam, to nie dlatego że chce się ścigać, ale dlatego że śmierdzi !

  3. #3
    Ciekawa sprawa, choć trzeba zauważyć, że siła hamowania w naszych wozach to nie tylko ilość tłoczków w zacisku, a wielkość tarcz, pojemność cieplna tarcz, wielkość powierzchni ciernych, zdolność odprowadzenia ciepła, sprężystość węzyków czy wydajność pompy. Zmiennych jest co niemiara

    W BMW podczas hamowania działa nie tylko tzw. servo ale i pompa DSC (DTC w E60/61) i to również ona wspomaga proces hamowania

    Zauważ że w M5 servo otrzymuje podciśnienie nie z kolektora czy mechanicznej vacupompy (zaleznej od obrotów silnika) a z elektrycznej pompy podciśnieniowej

    Jak tam w lambo czy innych śmieciach jest to nie wiem, natomiast wiem, że niewiele wozów ma takie hamulce jak M6 (pomimo, że M-ek jakoś nie lubię ;))
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  4. #4
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Poszukałem i znalazłem - zaciski pływające, ze względu na jednostronne wytwarzanie siły (druga strona działa przez reakcję) są lepiej dozowalne i hamują łagodniej, podczas gdy zaciski pływające hamują bardziej brutalnie i bardziej "męczą" tarczę hamulcową - większe odkształcenia poprzeczne.

    Wychodzi na to, że póki nie jeździ się na torze, gdzie hamowania są częste i ostre, zaciski stałe nie są potrzebne.


    A czynniki? Czynników jest wiele - można jeszcze by dodać parametry elastyczności wzdłużnej zawieszenia, rozkład masy.
    Co do hamulców M6 i M5 mają identyczne. Numer części lewego zacisku 34112283161.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •