-
Doświadczony Użytkownik
szkół i sposobów na ocenę stanu silnika jest wiele, pomiar ciśnienia który wykonałeś jest podstawą i absolutnym minimum
próba olejowa to krok dalej, nie oczekuj jednak, że po jej wykonaniu dysponując niewelką wiedzą i obyciem w temacie będziesz w stanie udzielić sobie odpowiedzi co jest nie tak
próbę olejową wykonasz wykręcając święcę i wlewajac do cylindra 5 ml oleju silnikowego, po czym wkręcając manometr i robiąc taki sam pomiar ciśnienia jaki już zrobiłes wczesniej
najważniejsze będzie jednak zinterpretowanie jej wyników, porównujesz wynik który uzyskałeś po zalaniu olejem tego cylindra jak i wynik z pierwszej próby którą robiłeś (czyli jak pisaleś 7 atmosfer)
ciśnienie będzie albo sporo większe albo tylko niewiele większe lub takie samo jak dla poprzedniego pomiaru
dużo wyższe ciśnienie daje ci odpowiedź gdzie ucieka kompresja - olej uszczelnił powierzchnię tłoka/pierścieni/cylindra więc jeśli ciśnienie przy próbie olejowej wzrosło to dół silnika jest do roboty
podobna lub taka sama wartość ciśnienia po próbie olejowej da ci odpowiedź że kompresja znika przez zawory, pękniętą głowicę albo uszczelkę pod głowicą
rzecz jasna interpretacji jest wiele, tak samo jak wiele jest szkól i sposobów, ja podaję ten, być może znajdzie się ktos kto powie ci że znaczenie ma jeszcze coś innego
zachowaj ostrożność przy wykonywaniu tej próby jeśli nie masz obycia w temacie, zbyt duża ilość oleju wlana do cylindra i nieumijętne postępowanie może sprawić że np zegniesz korbę
także rozwagi i powodzenia
Czarne e32 w benzynie!

Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum