szkół i sposobów na ocenę stanu silnika jest wiele, pomiar ciśnienia który wykonałeś jest podstawą i absolutnym minimum

próba olejowa to krok dalej, nie oczekuj jednak, że po jej wykonaniu dysponując niewelką wiedzą i obyciem w temacie będziesz w stanie udzielić sobie odpowiedzi co jest nie tak

próbę olejową wykonasz wykręcając święcę i wlewajac do cylindra 5 ml oleju silnikowego, po czym wkręcając manometr i robiąc taki sam pomiar ciśnienia jaki już zrobiłes wczesniej

najważniejsze będzie jednak zinterpretowanie jej wyników, porównujesz wynik który uzyskałeś po zalaniu olejem tego cylindra jak i wynik z pierwszej próby którą robiłeś (czyli jak pisaleś 7 atmosfer)

ciśnienie będzie albo sporo większe albo tylko niewiele większe lub takie samo jak dla poprzedniego pomiaru

dużo wyższe ciśnienie daje ci odpowiedź gdzie ucieka kompresja - olej uszczelnił powierzchnię tłoka/pierścieni/cylindra więc jeśli ciśnienie przy próbie olejowej wzrosło to dół silnika jest do roboty

podobna lub taka sama wartość ciśnienia po próbie olejowej da ci odpowiedź że kompresja znika przez zawory, pękniętą głowicę albo uszczelkę pod głowicą

rzecz jasna interpretacji jest wiele, tak samo jak wiele jest szkól i sposobów, ja podaję ten, być może znajdzie się ktos kto powie ci że znaczenie ma jeszcze coś innego

zachowaj ostrożność przy wykonywaniu tej próby jeśli nie masz obycia w temacie, zbyt duża ilość oleju wlana do cylindra i nieumijętne postępowanie może sprawić że np zegniesz korbę

także rozwagi i powodzenia