Strona 1 z 10 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 94

Wątek: [mechanika] Po wymianie odmy, małe problemy.

  1. #1
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA

    [mechanika] Po wymianie odmy, małe problemy.

    Auto jest po wymianie odmy, przed wymianą strasznie kopciła, raz rano zaraz po odpaleniu puszczała niebieską chmurę, a raz dopiero po drugim odpaleniu , po dluzszym postoju.

    Po wymianie odmy zakopicła jeszcze 2 razy ale za kazdym razem slabiej.

    Problem jest z podłaczeniem rurek ktore odchodza od gornej czesci odmy ta po lewej i prawej stronie, wiem ze na pewno byl zle podlaczone i sa nadal - brakuje mi jedej rurki, wklejam zdjecia na ktorych widnieje jakis rodzaj filtra nie wiem co to jest, moze powiecie mi jak to ma byc prawidlowo podlaczone.

    Gdzie ida kolejno rurki ta od strony pasazera i ta od strony kierowcy ( z filtrem?? ). I co to jest za filter? Jaki ma wplyw na pracę silnika?

    http://img43.imageshack.us/gal.php?g=img6853.jpg
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  2. #2
    strasznie słabe zdjęcia i niewiele po nich widać, ale sądzę, że masz problem z podciśnieniami i to Ci pomoże rozwikłać zagadkę jak te wężyki idą ;)

    Powodzenia
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Widziałem ten schemat, ale nurtuje mnie jedna sprawa, na owym schemacie nie ma tej drugiej rurki ktora wychodzi od odmy po lewej stronie u gory ( strona pasażera ).

    Za co odpowiada to podciśnienie i jakie są objawy jeśli jest źle złożony ten system.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  4. #4
    Nie ma drugiej rurki, bo jest ona po prostu zaślepiona. Podłącz podciśnienia w/g schematu, resztę wolnych zaślep i będzie OK ;)

    Na tym schemacie jest przedstawiony układ odpowiedzialny za wdmuchanie powietrza do kolektora wydechowego tzw. odkurzacz. Układ pracuje tylko przez minute po odpaleniu i jest odpowiedzialny za szybkie rozgrzanie katalizatorów

    Pozostaje jeszcze tylko to podłączenie podciśnienia do servo i więcej podciśnień nie ma
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Wielkie dzięki!!!
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Dziś zdarzyła się dziwna rzecz, auto mimo że ma wymienioną odmę wraz z tą rurką która jest podłączona do odmy i przechodzi przez kolektor, dziś auto po odpaleniu rano zadymiło bardzo lekko, kolor dymu niebieskawy-przezroczysty, potem po przejechani ok 120 km i postoju 15 minut - zakupy w markecie, odpaliłem go i puścił konkretną chmurę tego samego koloru ale o większym natężeniu, która wraz z pędem lekkiego wiatru doleciała do moich drzwi.

    Czy to najgorsza diagnoza? - pierścienie, głowica

    Czy może to jeszcze jakieś zalegające szczątki starego oleju ( wytarłem kolektor w środku jak tylko się dało ).


    Pozdrawiam
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  7. #7
    7er Freak Awatar Greg38
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,298
    BMW
    F02 750LxD E65 745i Prins VSI E38 740i Prins VSI
    Skąd
    DE/PL
    Blog
    18
    Pytanie moje:

    Jak bylo przed wymiana?

    Niebieskawy kolor to spalony olej, zostalo wszystko dobrze zalozone?
    Pozdr.

    Greg38

    UWAGA! Pomagam poprzez forum a nie PW lub GG! Masz pytanie - załóż temat i prześlij link a postaram się odpowiedzieć!




    http://7er.pl
    http://bmw.n-sacz.pl
    http://bmw-diag.pl
    http://obd-can.pl
    http://auto-diag.de

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    Przed wymianą było tak samo tylko intensywniej i częściej. Wymienione raczej dobrze bo nie da się chyba ( tak mi się wydaje założyć źle ). Ewentualnie może ta rurka ale raczej też jest dobrze założona chociaż jej sens tam jest trochę dziwny.
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    1,172
    BMW
    BMW X5 4,8i ,M5 E39
    Skąd
    POLSKA
    I znów chmurka, przejechane 70 km, auto postalo 4 h, odpaliłem i chmurka:(
    X5 4,8 i , poszukiwana E38 750 V12

  10. #10
    Cytat Zamieszczone przez bitek-bitek
    I znów chmurka, przejechane 70 km, auto postalo 4 h, odpaliłem i chmurka:(
    Moje zdanie jest takie:

    Pojeździj jeszcze z 2-3 tygodnie i obserwuj. Jeśli objaw nie będzie malał, to (najczęściej) oznacza wyciek oleju spod uszczelniaczy zaworowych :razz:

    Olej spływa powolutku po trzonku zaworowym do cylindra i po odpaleniu razzz chmurka :/ W trakcie jazdy nie będzie widać kopcenia, poniewaz olej nie napływa tak szybko :)

    Głowa do góry o obserwuj

    Pomijam błąd przy składaniu odmy ;)
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •