Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: [mechanika] Czy moje wisko działa poprawnie?

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    41
    BMW
    E30 325i
    Skąd
    Kobyłka

    [mechanika] Czy moje wisko działa poprawnie?

    W moim e38, niezaleznie czy jest zimny i dopiero co odpale czy goracy. Wentylator ta wiskoza sie caly czas kreci. Tak ma byc czy nie? Sory, ale to moje pierwsze bmw... i jeszcze duzo sie musze nauczyc.

  2. #2
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Co oznacza że się kręci? Ma się kręcić tylko zależnie od temperatury - raz wolniej raz szybciej. Jeśli przy zimnym silniku możesz bez problemy chwycic ręką wiatrak i go zatrzymać to wszytsko jest OK. Tak ma być ;)
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  3. #3
    najpierw naucz sie poprawnie tytułować tematy... A z viskozą normalne, jak złapiesz na zimnym silniku to sie zatrzyma. Nie testuj na ciepłym silniku bo ci palce pourywa...



    “Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy”

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    41
    BMW
    E30 325i
    Skąd
    Kobyłka
    Ok, dzieki. Czyli jak odrazu odpalam po nocy i kreci sie wolno to jest ok?

  5. #5
    Super Moderator Awatar EVAN
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,066
    BMW
    E38 '99 740iA, X3 M40i '20, I3s '20
    Skąd
    Kętaki
    Tak ;)
    Moje EX - E38 730i '95, E38 735iA '98

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar przemo9999
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    765
    BMW
    740i M62TuB44
    Skąd
    Kołobrzeg
    Ja jak od razu odpale to przes 10 sekund moze dluzej visko chodzi. Obojetnie czy jest zimny czy nie, zawsze przy rozruchu chodzi te pare sekund.
    Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców.
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar max
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    666
    BMW
    E38 730D
    Skąd
    pomorze
    jak ja wymieniłem wisko to zobaczyłem różnice ! liście z ziemi ściąga jak to Sebek mówił :)
    130 zł ! I bardzo ważne że wisko musi stac w pionie przed założeniem i najlepiej z 30 min po założeniu przed odpaleniem . Też sie dowiedziałem na zlocie w Sulejowie :)

    I autko sie nie grzeje i mam spokój w korkach !

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    206
    BMW
    E38 4,4 M62TU; E36 coupe 2,8 M52
    Skąd
    Prudnik
    Cytat Zamieszczone przez maxiu456
    Ok, dzieki. Czyli jak odrazu odpalam po nocy i kreci sie wolno to jest ok?
    Na zimnym silniku przy dodawaniu gazu powiedzmy cisza a przy rozgrzanym przez różną chwilę w zalezność od nagrzania jest typowy odgłos wentylatora-dmuchawy i jak wcześniej wspomniane wymiata wszystko pod autkiem, po chwili zchłodzenia ustaje.

    Cytat Zamieszczone przez max
    ...I bardzo ważne że wisko musi stac w pionie przed założeniem i najlepiej z 30 min po założeniu przed odpaleniem . Też sie dowiedziałem na zlocie w Sulejowie :)
    A niby czemu? Przecież tam jest bimetal, co mu się stanie.

  9. #9
    Cytat Zamieszczone przez wojtas
    ....
    .... Przecież tam jest bimetal.....
    Nie bimetal, tylko olej wiskotyczny (silikonowy)

    Opis działania sprzęgła wiskotycznego

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    bimetal jest do sterowania , a w środku jest olej ...


    Jest taka teoria, że jak będzie leżało na płasko to olej spłynie i się zatrze... Jednak jak Visco jest sprawne i ma w środku normalną ilość oleju to nic mu się nie stanie - oleju jest dużo i jest gęsty, a wszystko ciasno spakowane - i olej nigdzie nie popłynie

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •