oczywiscie znaczenie ma, ale pytanie: czy obetnie to tyle mocy ile obcie³o 20 lat pracy silnika?
mówiê ¿e w moim przypadku by³a to niezauwa¿alna zmiana, a nie ¿e mo¿na to olaæ :)
oczywiscie znaczenie ma, ale pytanie: czy obetnie to tyle mocy ile obcie³o 20 lat pracy silnika?
mówiê ¿e w moim przypadku by³a to niezauwa¿alna zmiana, a nie ¿e mo¿na to olaæ :)
Wlasnie wczoraj zamowilem w ASO BMW kompletny dolot - do filtra powietrza + od filtra do przeplywki + przeplywka do przepustnicy - koszt cal;kiem znosny ok 200,00 z³, na allgero za te gumu niektorzy wolaja nawet 100 z³ za sztuke (uzywki).
Gilu_e32
Co do obcinania mocy, ja wyra¼nie odczuwam ró¿nicê (przynajmniej na gazie, sekwencja), pomiêdzy upalnymi dniami a ch³odnym wieczorem, my¶lê ¿e to s± zmiany w granicach 10%, na benzynie mog± byæ mniejsze(my¶lê ¿e ze z powodu lepszego wspó³czynnika nape³niania ze wzglêdu na ciep³o potrzebne do odparowania benzyny, gaz jest podgrzany).
Taka wolna my¶l,spostrze¿enie..... kilka razy na trasie z Rz do Kr zaobserwowa³em ciekawe zjawisko.
Jad±c zwyk³ym tj ¿ó³wim tempem podczas upa³ów ( oko³o 30-34 st C) na tej trasie - w trakcie trwaj±cych remontów inaczej siê nie da- co jaki¶ czas podczas postoju na ¶wiat³ach s³ychaæ by³o visco. Oczywi¶cie niezmiernie siê cieszy³em ¿e dzia³a bo wiadomo,ale postanowi³em z ciekawo¶ci otworzyæ maskê - silnik by³ gor±cy,ale temperatura w normie. Po dojechaniu do Kr, pu¶ci³em siê obwodnic± do zjazdu na £agiewniki prêdko¶ci± ok 180-220. Otworzy³em maskê i ku mojemu zdziwieniu i wielkiej uciesze mog³em spokojnie po³o¿yæ rêkê na g³owicy...temperatura ch³odziwa w normie. Ca³y dolot spe³nia idealnie swoje zadanie,je¶li jest kompletny, zw³aszcza przy wy¿szych prêdko¶ciach gdzie wystêpuje efekt do³adowania dynamicznego przez nadci¶nienie sch³odzonego i gêstego powietrza powstaj±ce przed samochodem.Oczywi¶cie nie s± to jakie¶ wysokie warto¶ci ale jednak odczuwalne...silnik zdecydowanie ¿wawiej reaguje w przedzia³ach prêdko¶ci 100 i powy¿ej ( przetestowane równie¿ wielokrotnie na trasie Kraków-Wroc³aw). My¶lê, ¿e ów wspomniany wcze¶niej króciec ma znaczenie, pomimo tego ¿e ma mniejsz± ¶rednicê przy wlocie obok nerek,jest odczuwalna zmiana dynamiki silnika na ,,+''. Swojego czasu poprzez ciekawo¶æ rozwa¿a³em przeniesienie dolotu na lew± stronê silnika - via Alpina ( fotki na www.e30.de) - by zmniejszyæ wp³yw ciep³a od kolektora wydechowego na uk³ad dolotowy, jednak z braku czasu i ogólnie pojêtego lenistwa , pomimo bardzo kusz±cej alternatywy projekt upad³.
E12 525 79' by³o....
E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
E39 540i manual 96' by³o...
E60 530iA 03'
...E34 S38B38 :)
...E92 S65B40 :)
cenne obserwacje, warto mieæ dolot powietrza w dobrej kondycji!
Czarne e32 w benzynie!
Kiedy¶ s³ysza³em historiê, ¿e ludzie, którzy zak³adaj± gaz zdejmuj± dolot poniewa¿ samoczynne wpadanie powietrza do kolektora zak³óca pracê silnika. Ja mia³em gaz w dwóch 735 i obydwa mia³y usuniête. Oba by³y na zwyk³ej instalacji (przypuszczam, ¿e w przypadku sekwencji nie ma to znaczenia).
Co my¶licie?
Pewnie wiêkszo¶æ z Nas my¶li ¿e to nie ma wiêkszego znaczenia je¶li chodzi o instalacjê sekwencyjn±, a opisywany patent faktycznie tyczy siê instalki z mieszalnikiem i bynajmniej mnie kojarzy siê z Polonezem oraz fachowcami którzy zak³adaj± takowy gaz do BMW - cyt.,,....Panie bo tak panu nie zga¶nie jak Pan wyluzujesz..''
E12 525 79' by³o....
E32 735i manual 91' - ***** w crahstescie...
E39 540i manual 96' by³o...
E60 530iA 03'
...E34 S38B38 :)
...E92 S65B40 :)
O gazie mo¿na by d³ugo gawêdziæ. Znajomemu za³o¿yli gaz (w hondzie) a gdy przyszed³ po odbiór powiedzieli: "to jest automat? Jakby pan powiedzia³ wcze¶niej toby¶my inn± instalacjê za³o¿yli..."