Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: [mechanika] m30b30 faluje i klekocze

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Cytat Zamieszczone przez bmwe
    Problemem ponoć jest komputer który po odłączeniu aku gubi ustawienia i z biegiem kilometrów znów łapie parametry na nowo się ustawiając.
    To troszkę odwracanie kota ogonem :P
    Problemem jest po pierwsze po części zużyty silnik a po drugie i najważniejsze zużyte czujniki i układy wykonawcze. Po twardym resecie lub zaniku zasilania komputer wraca do ustawień idealnych dla nowego silnika. Im gorzej chodzi po takim resecie tym gorzej świadczy to o stanie czujników i silnika bowiem oznacza to, iż ich parametry są już mocno odległe od fabrycznych. Dobrodziejstwo adaptacja polega właśnie na tym, że wraz ze zużywaniem się silnika, czujników i elementów sterowanych komputer nadąża za ich zmianą parametrów i nie jest konieczna okresowa regulacja i strojenie. Dzięki temu rzadziej musimy zaglądać pod maskę :) Po resecie tracimy te informacje i potrzeba czasu na ponowne dopasowania się do tego co już jest zużyte.


    Cytat Zamieszczone przez gilu_e32
    Tak nawiasem mowiac to ja mam manualna skrzynie i nie wiem czy jej sa potrzebne te sygnaly z czujnika przepustnicy.
    o ile dobrze wyczytałem to w wersji z manualną skrzynią biegów nie jest w ogóle zamontowany czujnik położenia przepustnicy.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    225
    BMW
    szukam znów....
    Skąd
    Wrocław
    troszkę kilometrów mam na mysli jakieś "10km". Wczoraj specjalnie sprawdzałem :)

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    301
    BMW
    e32, 730, m30b30
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Dzieki Panowie za odpowiedzi.
    Co do czujnikow to praktycznie wszystkie zostaly wymienione na nowe lub sprawdzone stare pod wzgledem parametrow pracy i sa ok.
    Dzisiaj z ciekawosci odlaczylem aku na jakas godzinke i silnik przestal szalec na wolnych obrotach. Dzisiaj jeszcze sprawdze przy opkazji szczelnosc kolektora dolotowego i sprawdze przeplywke. Silnik moze i faktycznie jest zuuzyty w jakims stopniu ale z drugiej strony nie wierze ze po odlaczeniu aku az tak mu sie pogorszylo.

    Bede opisywal dalsze postepy prac.

    Jest poranek. Autko po calej nocy postoju pod chmurka odpalilo bez trudu - zreszta jak zawsze i obroty nie faluja - ogolnie nic sie nie dzieje. Chodzi jak zegarek na wolnych obrotach.

    Mysle ze watek zostal juz w tym temacie wyczerpany poniewaz wszelkie dolegliwosci ustaly.
    Dzieki wszystkim za pomoc.

    pozdrawiam
    Gilu_e32

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    301
    BMW
    e32, 730, m30b30
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Witam,
    Temat wrocil jak boomernag juz po ok. 1 tygodniu. Autko po ostatnim odlaczeniu aku jezdzil jak zloto - zero falowania i rowne obroty trzymal.
    Wczoraj znowu cos mu sie podzialo i zaczal swirowac na obrotach a na dodtaek jak mialem wlaczona klime to komp ze spalania chwilowego pokaz mi nawet 8l/h i w lustreku zobaczylem za soba delikatne dymienie z wydechu. Dojechal na parking odlaczylem aku, wlaczylem go ponownie za jakis czas i dzisiaj rano znowu wszystko ok. Parcuje rowno - nie faluje na obrotach.
    CO sie moze dziac?

    Prosze o informacje.
    Gilu_e32

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    267
    Objaw uszkodzonej sondy lambda. Na przykład.

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    301
    BMW
    e32, 730, m30b30
    Skąd
    Siemianowice Śląskie
    Sonda wymieniona na bosch - oryginal - poprzednia wypalona do zera - chodzi jak zloto:)
    Gilu_e32

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •