Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 29

Wątek: Automat, luzy na wale i szarpanie przy zmianie biegów

  1. #11
    Cytat Zamieszczone przez Michael7
    ...a jak to najłatwiej sprawdzić mając kanał i drugą osobę do pomocy bo bez tego się chyba nie obejdzie?
    I tu podpowiem - wizualnie i szarpiąc po kolei za gumy łyżką ;)

    Ciężko mi to opisać, ponieważ na co dzień to robię i nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć..
    Czyste sumienie wynika najczęściej ze złej pamięci

  2. #12
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,949
    BMW
    było e32 m60, teraz pożyczam matiza od żony
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Michael7
    a jak to najłatwiej sprawdzić mając kanał i drugą osobę do pomocy bo bez tego się chyba nie obejdzie?

    Pozdrawiam
    To widać jak w dobrym świetle popatrzysz na poduszki.
    Ewentualnie przy rozruchu silnik jak ma padniętą poduche, to na niej lekko podskoczy.

    A co do tu;lei pływających - to może być to.
    Ja z postoju wrzucasz bieg, szczególnie wsteczny to auto Ci się nie napina dynamicznie z lekkim przesunięciem budy w tył (czasem czuc lekkie jakby uderzenie) - jeśli tak to tak jak pisze chester - tuleje pływające z tyłu do wymiany.
    Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    Napiszę w tym temacie żeby nie zakładać nowego.

    Ostatnio gdy byłem autem na kanale szukałem przyczyny wibracji podczas jazdy i przyspieszania. Podnieśliśmy tył auta do góry i ruszyliśmy. Wibracje, które odczuwalne są na co co dzień prawdopodobnie pojawiły się też w momencie gdy auto miało tylne koła w górze. Nie wiem czy to były wibracje od podniesionych kół czy od łącznika elastycznego. Zauważyłem, że podczas ruchu auta, guma łącząca tylną część wału z mostem pracuje. Tak jakby wprowadzała wał w wibracje. Dla porównania z przodu łącznik wału ze skrzynią jest sztywny i nie pracuje tak jak ten tylny. Mechanik powiedział, że te wibracje mogą być spowodowane przez łącznik elastyczny wału z mostem. Co wy na to? Zanim to wymienię chciałbym znać wasze zdanie.

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Cytat Zamieszczone przez Jurij
    Napiszę w tym temacie żeby nie zakładać nowego.

    Ostatnio gdy byłem autem na kanale szukałem przyczyny wibracji podczas jazdy i przyspieszania. Podnieśliśmy tył auta do góry i ruszyliśmy. Wibracje, które odczuwalne są na co co dzień prawdopodobnie pojawiły się też w momencie gdy auto miało tylne koła w górze. Nie wiem czy to były wibracje od podniesionych kół czy od łącznika elastycznego. Zauważyłem, że podczas ruchu auta, guma łącząca tylną część wału z mostem pracuje. Tak jakby wprowadzała wał w wibracje. Dla porównania z przodu łącznik wału ze skrzynią jest sztywny i nie pracuje tak jak ten tylny. Mechanik powiedział, że te wibracje mogą być spowodowane przez łącznik elastyczny wału z mostem. Co wy na to? Zanim to wymienię chciałbym znać wasze zdanie.
    Zapewne mechanikowi chodziło o przegub współbieżny,nr.13,jeśli jest zużyty może powodować drgania i uderzenia przy ruszaniu:
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=26&fg=10

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    Ten przegub jest przy tylnym moście? Jak byłem pod autem to widziałem, że coś tam takiego jest. W momencie gdy wał się kręcił widać było, że ten przegub nierówno się obraca ( ma bicie )... Droga sprawa?

    A nie jest to czasem numer 2 na rysunku?

  6. #16
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Moim zdaniem masz luzy na półośkach ,na przegubach ,wtedy właśnie poprzez ten luz wali.
    Im włancza wyższy bieg bardziej jest to odczuwalne. :)

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    Nie nie... U mnie nie ma uderzeń. U mnie jedynie występują wibracje. Mechanik oglądał półośki i mówił, że są ok. Powiedział, że jeżeli miałby od czegoś zaczynać to na początek wymieniłby ten łącznik wału z mostem. Teraz to sam nie wiem czy to jest ta guma elastyczna czy to co pisał kolega Marek :/

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar marek1132
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    1,939
    BMW
    BMW e32 735 iL
    Skąd
    Częstochowa
    Cytat Zamieszczone przez Jurij
    Ten przegub jest przy tylnym moście? Jak byłem pod autem to widziałem, że coś tam takiego jest. W momencie gdy wał się kręcił widać było, że ten przegub nierówno się obraca ( ma bicie )... Droga sprawa?

    A nie jest to czasem numer 2 na rysunku?
    Pisałeś,że nie podoba Ci się przegub łączący wał z "mostem",że on ma luzy,oznaczony jest numerem 13,numer 2 jest z drugiej strony wału,to jest właśnie przegub elastyczny łączący wał ze skrzynią nr 2.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    Ok w takim razie poszukam tej części i wymienię. Dzięki za odpowiedź.

  10. #20
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    22

    Re: Automat, luzy na wale i szarpanie przy zmianie biegów

    Cytat Zamieszczone przez Michael7
    Witam

    Czy lekkie luzy na mogą spowodować szarpnięcia przy zmianach biegów? Gdy jadę pod górę zero szarpania ale gdy jadę po równym i delikatnie naciskam gaz lekko szarpie.
    Na krzyżaku jest trochę luzu, nie wiem czy na łączniku elastycznym też czegoś nie ma.


    Pozdrawiam
    Dzisiaj u siebie to sprawdzilem bo to samo sie zaczyna dziac. 8/ Wymienilem krzyzak na wale bo wibrowalo przy ruszaniu i potem przy 80km/h. Szarpanie jednak pozostalo. Tak samo jak wyzej na[isane te same objawy. Delikatnie jadac szarpie przy zmianie biegow. Czym wyzszy bieg tym bardziej czuc. Sprawdzilem na kanale. Kolega siedzila w aucie i ruszal przod tyl. Tuleje tylnej belki wuhukane i luz maja. :razz: To jest tego przyczyna. Juz mialem skrzynie wymieniac, 3 razy niepotrzebnie olej zmienialem w skrzyni automatycznej:hah:

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •