Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Skoki temperatury ...

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    69
    BMW
    725 tds
    Skąd
    Świdnica / essen - oldenburg

    Skoki temperatury ...

    Witam , zaczęły się problemy z temperatura podczas normalnej spokojnej jazdy , wskazówka skacze na prawą strone prawie do czerwonego pola . Po podniesieniu maski słychac bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym , spod korka wycieka lekko plyn , weze sa twarde , ale nie na tyle , zeby nie daly sie ugnieść . Po dolaniu plynu ok. 200ml i właczeniu ogrzewania na full temperatura spada do normy wskazówka w pionie . Podczas powrotu z weekendu miałem trzy razy taką sytuację - co sie dzieje , co nawala ? Wcześniej - pare miesiecy temu autko bylo lekko przegrzane , pekl przewod , zostal wymieniony , na korku oleju nie ma "maselka" , chlodnica jest mniej wiecej rowno ciepla . Mial ktos podobne objawy ? Z góry dziekuje za kazdą podpowiedz ;-)

  2. #2
    W jakim stanie masz wisko i termostat?? No i pytanie, co się dzieje z pompą wody?

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    69
    BMW
    725 tds
    Skąd
    Świdnica / essen - oldenburg
    Wisko sprawdzilem , nie pchalem tam paluchow - bo teraz nie moglbym pisac ;-) przylozylem do wiatraka raczke od srubokreta malo jej nie przecielo , pompe nie wiem jak sprawdzic termostatu nie demontowalem .

  4. #4
    Nie wiem, czy masz wirnik na pompie z tworzywa czy metalowy. Miałem kiedyś z tworzywa, po tygodniu od montażu po prostu się ukręcił. Może u Ciebie występuje objaw luzowania się tego wirnika na wałku pompy. Jeśli chłodnica jest równomiernie ciepła, to znaczy, że termostat raczej się otwiera. Zerknij jeszcze na wentylator klimy, on też czasem włącza się w celu wspomagania układu chłodzenia.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    85
    obawiam sie że to jednak coś więcej..... :)
    oczywiście pompę wodną należy sprawdzić przede wszystkim

  6. #6
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Wyjmij i wyczyść chłodnice z zewnątrz, na 100% masz zawaloną , to standard w e 38 ,od tego zacznij zanim zaczniesz dokładać do pomp ,wiska itp :) To ,ze są przewody twarde to normalka ,bo jet za wysoka temperatura ,ale nic nie szkodzi ,najważniejsze żeby płynu nie wywaliło bo sie wtedy głowica pokrzywi ,to ,że pękł przewód ten nic nie znaczy pod warunkiem , że dalej nie jechałeś. Masz typowe objawy niewydolności termicznej chłodnicy spowodowanej kompletnym jej zapchaniem ,na forum było o czyszczeniu ,zdziwisz sie ile tam jest brudu ,u mnie było chyba kilogram ,pozdrawiam :)

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    69
    BMW
    725 tds
    Skąd
    Świdnica / essen - oldenburg
    No to pocieszyliscie mnie ;-) jezeli to tylko brudna chłodnica , to cmokne moja bunie w rure wydechowa ;-))) Wiatrak klimy nie chodzi oberwane magnesy , przymierzam sie zeby to zrobic , sprzedawca zachwalal , ze klima dziala idealnie - pewnie mial na mysli ogrzewanie , dawno sie w autku tak z rodzinka nie spocilem jak w niedziele ;-) Na piatek jestem wstepnie umowiony z mechanikiem - zasugeruje brudna chłodnice , zobaczymy co powie , co do wirnika na pompie to nie mam zielonego pojęcia jaki jest . Po tym jak pekl przewod nie jechalem , wskazowka byla na czerwonym , a w zasadzie to jechalem na lawecie z Wrocka ...

  8. #8
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Ja stawiam na pompę wody ale sprawdź najpierw termostat :)

    Cytat Zamieszczone przez chrisxz
    Wiatrak klimy nie chodzi oberwane magnesy , przymierzam sie zeby to zrobic , sprzedawca zachwalal , ze klima dziala idealnie
    Kolego nie używaj klimy na postojach!! Jak nie działa ci wiatrak to szlak ją trafi :/
    Włączaj ją sobie na trochę podczas jazdy jak musisz ale nigdy na postoju bo to jest chwila jak się układ przegrzeje, wzrośnie ciśnienie i wywali Ci cały czynnik zaworkiem bezpieczeństwa :/ fajnie nie będzie!
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    28
    BMW
    e38 3.0d
    Skąd
    Gliwice
    Z tego co wiem, to jak nie dziala wentylator klimy, to jej chlodnica po prostu nagrzewa chlodnice silnika, po otwarciu termostatu zamiast schlodzonego plynu masz jeszcze cieplejszy z chlodnicy. Napraw wentylator klimy. Mozesz to sprawdzic nie wlaczaj klimatyzacji jesli bedzie dobrze to tu jest przyczyna, jesli nie szukaj glebiej.
    Pozdrawiam
    Lepsze stare BMW, niz nowe daewoo

  10. #10
    Vip Vip Awatar Johnny_Bravo
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    753
    BMW
    750i
    Skąd
    Poznań
    powiem tak tak jak w omedze tan sam silnik


    co 2zmiany oleju wymiana termostatu..... nie będę pisać co sie dzieje w tym silniku jak sie przegrzeje...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •