Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Wątek: [ tuning] KTO POMOZE. M73 5.4V12 JAK Maxymalnie wyżyłować ta

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Skąd
    ワルシャワ
    Cytat Zamieszczone przez slawek1
    Cytat Zamieszczone przez Słowik
    Ja tam bym próbował kolego wycisnąć 12 tyś z 740d, jak szaleć to na całego ;) Myślę, że nie będzie Ci wiele trudniej niż z V12, a przynajmniej masz już 2 turbiny, więc baza jest dobra ;D
    tyle że diesla z oczywistych przyczyn nie rozkręcisz do takich obrotów....
    Myślę raczej, że Słowik potraktował temat żartobliwie... (bo inaczej trudno)
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  2. #12
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    85
    jeśli tak to :hah: :D

  3. #13
    Prawdę powiedziawszy życzę powodzenia w szukaniu kutych elementów do silnika. Do tego zrobienie odprężania i kilka mniejszych pierdół typu założenie turbin :] Poza tym nie wydaje Ci się że ten silnik jest o kilka kilogramów za ciężki do takiego projektu? Rozumiem jeszcze zrobienie biturbo. Ale kręcenie do 10 czy 12 tyś obrotów jest niemal niemożliwe przy tej konstrukcji silnika.
    Podobnie jak koledzy, ja też odnoszę wrażenie, że coś nam tu bajki piszesz. Przedsięwzięcie jakiego dawno w tym kraju nie było a Ty się pytasz chłopaków na forum jak to zrobić... 8/ No chyba że rzeczywiście kompletnie się na tym nie znasz a przy okazji masz w ch** kasy, bo samo zrobienie silnika (mam na myśli biturbo tak, żeby to jeździło w ramach seryjnej skrzyni, czyli w granicach 800Nm) w profesjonalnej firmie to koszt rzędu 40-50tyś zł. Zwiększenie mocy wiąże się w zasadzie z szukaniem nowej, najlepiej manualnej skrzyni

    A bolid i tak nie będzie się prowadził, bo wstawienie takiej masy (silnik + skrzynia) i mocy obojętne na którą oś wiadomo co powoduje. To tak jak z tym E30 V12 co raz na czas pojawia sie na alledrogo. Co z tego że stosunek mocy do masy ma rewelacyjny, jak przednia oś jest tak dociążona że wogóle się tym jeździć nie da :]
    Ex BMW: E34 525i '89, E38 740i '95, E38 750 iL '00, Jag X330

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar Supermen
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Skąd
    Chojnice
    W BMW Fota Gdynia stoi bolid F1 może lepiej podjedz zapytać czy nie chcą sprzedać :D
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza się do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    250
    BMW
    Porsche Cayenne Turbo S
    Skąd
    KOŁO
    Podowiadywałem sie conieco miedzy innymi od was, za co dzieki. Z tą krytyką to panowie lekko przesadzają, ale cóż. Fakt przeróbka silnika to spory kłopot, nie o kase tu chodzi. Bo z tym no problem. narazie zabazuje na silniku fabrycznym , ale zastanawiam sie nad v8 z skrzynią reczną 6-biegową, rama już jest, do wiadomści kolegi który ma watplowości co do docisku osi przedniej, uklad napędowy bedzie zamontowany ZA PLECAMI KIEROWCY. Fotki wkrótce. A F1 ma silnik 2.4l V8 bez turbin i moc około 800KM, Wczesniej były V10 3.0l 1000KM

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    642
    BMW
    E38 740 Manual
    Skąd
    Warszawa
    mam 4,4 w 6b i to jest to ;)


    Pozdrowienia Dla Wyznawców Wiary W Niutonometra Wielkiego Czyli Wszystkich Traktorów (Diesli)

    Dieslu, jeśli Cie wyprzedzam, to nie dlatego że chce się ścigać, ale dlatego że śmierdzi !

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    195
    BMW
    e34m
    Skąd
    torun
    A ja tam bardzo duzo opcji tuningu v12 rozwazalem. I niedlugo sie za gnojka zabiore jak kasy bedzie. Przede wszystkim M70!
    2. Mozna wzmocnic gnoja strokerem tak jak robia to panowie w US&A do 6l lub do 7 nawet. Proponuja szeroki wachlarz modyfikacji w ciezkiej do przelkniecia cenie. Ba nawet pakuja glowice od m3 e46 za skromne 70tys dolcow.
    3. Ten motor ma strasznie skopany kanal wydechowy(ma taki garbik) powoduje to bardzo zly przeplyw spalin - co z tym zrobic wiadomo :D (ponoc bylo to dla srodowiska)
    4. Ja zamontuje ITB i dopreze motor - niewiem czy tlokami czy planowaniem. Motor ma potecjal na turbo nawet bo ma wzmocnione tloki, odkuwany wal - wystarczy wywazyc.
    5. Trzeba sie pozbyc tych gownianych elektronicznych przepustnic i tu znowu z pomoca przychodza panowie ze stolycy hamburgerow.
    6. Ten airbox to tez jakis niefortunny bo sie grzeje od glowic.
    7. Powstal w Anglii projekt m70 z dwiema glowicami od m52b25. Kanaly sie pokrywaja. Pozostaje problem zaworow no bo jedna glowice trzeba odwrocic.
    8. 12tys obrotow - z niesmialoscia musze Cie wysmiac gdyz sa to obroty nieosiagalne dla tego motoru z racji konstrukcji. To, ze se wsadzisz nawet ultra lekki wal, korby i tloki nie pozwoli Ci krecic motoru, spojrz na konstrukcje glowicy. Pozatym nie ma sensu tworzyc bolida na bazie ciezkiego motoru z taka pojemnoscia. Na oko powiem, ze przy 12tys obr ten motor ze conajmniej T90 mialby ze 2500koni.
    Jesli zrobilbys silnik N/A z wysokim CR to moze sie okazac, ze nie bedzie jezdzil na benzynie tylko na Vpowerze racing, benzynie lotniczej.

    W razie pytan pomoge. Pamietaj podstawa to dobry remont tego motoru co tez nie jest tania impreza. Aha silnik ma cylindry pokryte ceramika.

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    250
    BMW
    Porsche Cayenne Turbo S
    Skąd
    KOŁO
    Cytat Zamieszczone przez Camil
    A ja tam bardzo duzo opcji tuningu v12 rozwazalem. I niedlugo sie za gnojka zabiore jak kasy bedzie. Przede wszystkim M70!
    2. Mozna wzmocnic gnoja strokerem tak jak robia to panowie w US&A do 6l lub do 7 nawet. Proponuja szeroki wachlarz modyfikacji w ciezkiej do przelkniecia cenie. Ba nawet pakuja glowice od m3 e46 za skromne 70tys dolcow.
    3. Ten motor ma strasznie skopany kanal wydechowy(ma taki garbik) powoduje to bardzo zly przeplyw spalin - co z tym zrobic wiadomo :D (ponoc bylo to dla srodowiska)
    4. Ja zamontuje ITB i dopreze motor - niewiem czy tlokami czy planowaniem. Motor ma potecjal na turbo nawet bo ma wzmocnione tloki, odkuwany wal - wystarczy wywazyc.
    5. Trzeba sie pozbyc tych gownianych elektronicznych przepustnic i tu znowu z pomoca przychodza panowie ze stolycy hamburgerow.
    6. Ten airbox to tez jakis niefortunny bo sie grzeje od glowic.
    7. Powstal w Anglii projekt m70 z dwiema glowicami od m52b25. Kanaly sie pokrywaja. Pozostaje problem zaworow no bo jedna glowice trzeba odwrocic.
    8. 12tys obrotow - z niesmialoscia musze Cie wysmiac gdyz sa to obroty nieosiagalne dla tego motoru z racji konstrukcji. To, ze se wsadzisz nawet ultra lekki wal, korby i tloki nie pozwoli Ci krecic motoru, spojrz na konstrukcje glowicy. Pozatym nie ma sensu tworzyc bolida na bazie ciezkiego motoru z taka pojemnoscia. Na oko powiem, ze przy 12tys obr ten motor ze conajmniej T90 mialby ze 2500koni.
    Jesli zrobilbys silnik N/A z wysokim CR to moze sie okazac, ze nie bedzie jezdzil na benzynie tylko na Vpowerze racing, benzynie lotniczej.

    W razie pytan pomoge. Pamietaj podstawa to dobry remont tego motoru co tez nie jest tania impreza. Aha silnik ma cylindry pokryte ceramika.

    Narazie pozostane na bazie oryginału, prawdopodobnie początkowo V8, dopracuje nadwozie i dopiero powalcze ze silnikiem. pozdrawiam i będziemy w kontakcie

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    silniki F1 są chyba właśnie 2 litrowe i 6 cylindrowe rzędówki
    Aktualnie w F1 są pojemność 2400 cm3, układ cylindrów V8 o kącie rozwarcia 90 stopni oraz maksimum cztery zawory na cylinder (kręcone do 18 tyś.). Podsumowując wszystkie posty jest możliwe wyciśniecie z V12 12 tyś. obrotów a nawet dużo więcej. Kiedyś w F1 były silniki V12 (a nawet V16 bolid "BRM 1.5 V16C")i tam je kręcili bez problemu do 20 tyś. Tylko jest jedno małe ale, robili to za o wiele większe pieniądze, rzesze konstruktorów z pomiarami i o stałej kontroli telemetrii już nie wspomnę, to uważam, że w naszych domowych warunkach pomysł z bolidem E38 może nie wypalić jeżeli chodzi o sam silnika.
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    195
    BMW
    e34m
    Skąd
    torun
    Cytat Zamieszczone przez tgracing
    Cytat Zamieszczone przez coboss
    silniki F1 są chyba właśnie 2 litrowe i 6 cylindrowe rzędówki
    Aktualnie w F1 są pojemność 2400 cm3, układ cylindrów V8 o kącie rozwarcia 90 stopni oraz maksimum cztery zawory na cylinder (kręcone do 18 tyś.). Podsumowując wszystkie posty jest możliwe wyciśniecie z V12 12 tyś. obrotów a nawet dużo więcej. Kiedyś w F1 były silniki V12 (a nawet V16 bolid "BRM 1.5 V16C")i tam je kręcili bez problemu do 20 tyś. Tylko jest jedno małe ale, robili to za o wiele większe pieniądze, rzesze konstruktorów z pomiarami i o stałej kontroli telemetrii już nie wspomnę, to uważam, że w naszych domowych warunkach pomysł z bolidem E38 może nie wypalić jeżeli chodzi o sam silnika.
    W przypadku m7x nie jest mozliwe krecenie do 12k nawet z "nie domowym" budzetem moim skromnym zdaniem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •