Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 46

W±tek: [ tuning] KTO POMOZE. M73 5.4V12 JAK Maxymalnie wy¿y³owaæ ta

  1. #1
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Dec 2007
    Posty
    250
    BMW
    Porsche Cayenne Turbo S
    Sk±d
    KO£O

    [ tuning] KTO POMOZE. M73 5.4V12 JAK Maxymalnie wy¿y³owaæ ta

    Witam, potrzebuje paru informacji i pomocy. Tworze BOLIDA na podobienstwo F1 na bazie e38 750i, silnik bêdzie turbodoladowany, i zastanawia mnie jak zwiêkszyæ jego obroty do mniej wiêcej 12ty¶, o ile siê dobrze orientuje to trzeba zmniejszyæ komory spalania, ¿eby skok t³oka wynosi³ ok 25-30mm a co za tym idzie inny wa³ i t³oki. Wiem ¿e porywam siê z motyk± na s³oñce ale kto nie ryzykuje ten nic nie ma.[glow=red:92aeadbd8a][/glow:92aeadbd8a] Chcia³bym ¿eby mi tylko kto¶ potwierdzi³ ¿e jak zmienie wa³ i t³oki to wzrosn± obroty i moment, ale te¿ i zmniejszy mi siê pojemno¶æ do mniej wiecej 2000cm3( co dziwne) nie wiem czy dobrze rozumie ale je¶li t³ok ma ¶rednice 75 i skok 75 to je¶li zmienimy skok na 25mm to pojemno¶æ zmniejszy siê o oko³o 66%, Pomó¿cie kto by co¶ wiedzia³, wkrótce wrzuce jakie¶ fotki-narazie ramy, I jeszcze potrzebowa³ bym jaki¶ namiar na firmê która zrobi kad³ub i spojlery z w³ukna szklanego lub plastiku.

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    May 2009
    Posty
    196
    BMW
    bylo e38 735i
    Sk±d
    londyn
    nie pomoge ale poobserwuje z checia :)
    ps a v12 to niewiem czy to jest najlepszy silnik do tego typu przerobek.

    lepiej bylo by modzic pewnie 6 cylindrow, przynajmniej duzo ludzi ma na ten temat jakies pojecie.... a mocy i tak ci nie zabraknie :]

  3. #3
    Vip Vip Awatar coboss
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Szlachta Rydzyñska ko³o wsi Leszno
    Ja mia³em takiego ¶wira ale ostatnio zawinê³o go CB¦ ;( a na prawdê spoko ch³opak by³, szkoda, ¿e w interesach nie starcza³a mu w cale nie ma³a firma w³a¶nie wytwarzaj±ca tego typu elementy z ró¿nych w³ókien itd.
    Ewentualnie zadzwoñ do firmy ASTROMAL w Wilkowicach (ko³o Leszna)

    PS. Ja ju¿ czekam na foty ;)

    Ja jak przedmówca te¿ wychodzê z za³o¿enia ¿e rzêdówka by³a by lepsza w tym co chcesz zrobiæ, silniki F1 s± chyba w³a¶nie 2 litrowe i 6 cylindrowe rzêdówki. koszty bêd± 2 razy ni¿sze a mo¿e siê okazaæ, ¿e silnik bêdzie sporo wydajniejszy. No i mo¿esz za t± kasê zrobiæ 2 silniki jak pierwszy padnie bêdziesz mia³ drugi :)
    ---===Bo rado¶æ to suma drobnych przyjemno¶ci===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze wzglêdu na ograniczony czas coraz rzadziej zagl±dam na forum :(
    W sprawach pilnych proszê o kontakt na maila coboss@op.pl pamiêtajcie o zaznaczeniu, ¿e jeste¶cie klubowiczami!

  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Feb 2009
    Posty
    518
    BMW
    accord :)
    Sk±d
    warszawa
    tez mnie zastanawia jak chcesz uzyskac 12 000obr/min z v12....
    per aspera ad astra

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    85
    na pocz±tek radzê poczytaæ o charakterystykach pracy silników podkwadratowych,kwadratowych i nadkwadratowych-to w zwi±zku z planowan± zmian± t³oków.
    po drugie zwiêkszenie obrotów wymaga ogromnej ingerencji w konstrukcjê,m.in.
    -zmniejszenie mas wiruj±cych-czyli powa¿na ingerencja w CA£Y uk³ad korbowo t³okowy
    -trzeba siê zabezpieczyæ przed migotaniem sprê¿yn zaworowych powy¿ej okre¶lonej liczby obrotów
    -przebudowa dolotu i wywalenie w kosmos obecnego systemu wtryskowego
    -przebudowa wydechu
    -zmiana ECU
    -policzenie od pocz±tku krzywek wa³ków rozrz±du
    i kupa innych rzeczy

  6. #6
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2007
    Posty
    2,152
    BMW
    BMW 7系列
    Sk±d
    ワルシャワ
    Czy¿by kolejny bajkopisarz...?
    Kolego, mamy uwierzyæ ¿e ju¿ za chwileczkê, ju¿ za momencik startujesz z jednym z powa¿niejszych projektów tuningowych na bazie E38 w tym kraju - tylko jeszcze musisz dopytaæ w internecie o w sumie do¶æ elementarne sprawy??

    Pozwolê sobie zachowaæ rezerwê do tego co piszesz...
    '00 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
    Ex: '91 Mercedes-Benz 560SEC, perlmuttgrau

  7. #7
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Sep 2007
    Posty
    886
    BMW
    AC Schnitzer 730d 1999r
    Sk±d
    Mlava
    Micha³ to samo pomy¶la³em dzi¶ rano jak przeczyta³em pierwszego posta w tym temacie.
    B M W

    Staram siê pisaæ poprawnie po polsku.

  8. #8
    Do¶wiadczony U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2008
    Posty
    1,245
    BMW
    730 V8 E32 ; E38 2.8 ; X2 X-drive 18d
    Sk±d
    Warszawa
    Ja tam bym próbowa³ kolego wycisn±æ 12 ty¶ z 740d, jak szaleæ to na ca³ego ;) My¶lê, ¿e nie bêdzie Ci wiele trudniej ni¿ z V12, a przynajmniej masz ju¿ 2 turbiny, wiêc baza jest dobra ;D

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Aug 2008
    Posty
    216
    BMW
    740d
    Sk±d
    ddz
    Napisz sk±d we¼miesz wa³ do tego silnika z takimi wykorbieniami i odpowiednio pod to t³oki z korbowodami? Oprócz tego ¿eby sprawno¶æ takiego silnika byla na wysokich obrotach trzeba baardzo ostre wa³ki no i kolejny problem tam sa tylko po dwa zawory na cylinder, wiec to nie jest silnik stworzony do krêcenia siê wysoko. Pro¶ciej zrobiæ w³asny silnik niz rze¼biæ w g... To po pierwsze, po drugie problemem oprócz mas wiruj±cych bêdzie smarowanie tego silnika. Szczerze nie spotka³em sie jeszcze ¿eby kto¶ w aucie przekroczy³ 10tys obr/min. Moim zdaniem co¶ sobie wymy¶li³e¶ ale nie ma to racji bytu. Poza tym nie wyobra¿am sobie jak taki silnik upchn±æ ze skrzynia w bolidzie f1 :]

  10. #10
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    85
    Cytat Zamieszczone przez S³owik
    Ja tam bym próbowa³ kolego wycisn±æ 12 ty¶ z 740d, jak szaleæ to na ca³ego ;) My¶lê, ¿e nie bêdzie Ci wiele trudniej ni¿ z V12, a przynajmniej masz ju¿ 2 turbiny, wiêc baza jest dobra ;D
    tyle ¿e diesla z oczywistych przyczyn nie rozkrêcisz do takich obrotów....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •