Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: Reset kompa a spalanie gazu

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    179
    BMW
    Było e38 728 96 r. a treaz w trakcie poszukiwań nastepnej

    Reset kompa a spalanie gazu

    Ostatnio padl mi Aku i po zalozeniu zresetowalem kompa ( byla jakies bledy na sondzie ) zrobilem to wczoraj a w nocy wyruszylem z Mazur do Wrocka ( auto zatankowane do pelna ) i jakiez bylo moje zdziwienie ze po lekko ponad 200 km zaczela palic sie rezerwa zagzu zjechalem na stacje zatankowal;em i okazalo sie ze spalil 17 l gazu ( a wczesniej palil 10,5 l ) przegonilem do 100 km na paliwe i znowu na gaz spalanie spadlo ale i tak daleko mu tego co bylo na poczatku nie jarze co sie moglo stac....ma ktos jakas koncepcje co sie stalo 8/ 8/ 8/

  2. #2
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    3 warianty ...

    1 albo krzywo patrzysz na wskaznik

    2 czy przypadkiem żadnego spięcia nie miałeś ?? mogłeś ustawienia sterownika gazu zresetować i teraz ci go zalewa

    3 spalanie gazu zczytujesz z kompa od benzyny ?? to bzdura i w to nie wierz

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Neuf
    3 warianty ...

    3 spalanie gazu zczytujesz z kompa od benzyny ?? to bzdura i w to nie wierz
    łatwo powiedzieć że bzdura. zaargumentuj swoją wypowiedź kolego!

    warianów jest więcej:

    po resecie kompa powinieneś odpalić auto na benzynie i pozwolić komputerowi na zczytanie wszystkich potrzbnych danych do ponownego optymalnego ustawienia, a co za tym idzie zmniejszenia spalania, kóre w chwili pierwszego uruchomienia po resecie jest bliskie max. wartosci

    oznacza to min. że przez czas potrzebny na ustawienie kompa po resecie nie powinineś wychodzić poza dany zakres obrotów i prędkości (nie jestem specem od e38 więc ci nie powiem jaki)

    jeśli zrobiłeś inaczej to bedziesz potrzebował dużo więcej czasu i przejechanych km zanim spalanie ustawi się na odpowiedniej wartości (dla benzyny)

    jeśli chodzi o gaz to zaraz po resecie nie powinieneś z niego korzystać bo spalanie będzie dużo większe niż było przed resetem

    wartości spalania porównuj po przejechaniu wiecej niż 100 km

    jeśłi w benzynie spalanie nie zejdzie niżej to czeka cie ponowny restet i ponowne czekanie na ustawienie optymalnego spalania podczas jazdy w benzynie - upewnij sie przy tym ze nie masz np. spalonych sond

  4. #4
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    szybko i na temat :
    - adaptacja silnika benzynowego polega na pozostawieniu go na wolnych obrotach (chyba na około 5 minut) albo mieszam samochody może być po około 3 minuty na luzie i na 3000 obr - wtedy silnik zczytuje ustawienia i jest wszystko ok ...

    - wyniki spalania na komputerze jesli bedziesz co chwile to resetowac zawsze na poczatku - gdy silnik jest zimny jest ogromne - masz ssanie automatyczne i nie dziw się jak spalanie wychodzi na 30-40l na rozgrzanym silniku jest normalnie

    - kontrolki od spalania gazu - instalacja gazowa to układ często którego nawet instalator nie kuma do końca a nawet do połowy a one są podłe i czasami po wymianie np. akumulatora potrafi się ustawienie kontrolek lub całego sterownika gazu zresetować

    - czytanie spalania gazu z komputera paliwowego ... dla mnie bzdura - wyjedz na trase z pełnym zbiornikiem gazu i paliwa - wynik zasięgu na paliwie będzie cały czas wzrastał a spalanie spadało - komputer wie co ma w baku i min. na tej wiedzy wylicza jeszcze zasięg i teoretyczne spalanie chwilowe dlatego spalanie spada a zasieg wzrasta nie ma samochodu ,gdzie instalacja gazowa spala tyle samo co benzyny normalnie silnik czyli 12/100 gazi albo 12/100 benzyny dlatego takie określanie spalania nie jest realne co do gazu a działa tylko głowa ołówek i kalkulator ..

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    179
    BMW
    Było e38 728 96 r. a treaz w trakcie poszukiwań nastepnej
    teraz jarze o co chodzi....a jak napisalem jesli chodzi o gaz to mialem do pelna i po ponad ( lekko ) 200 km znowu do pelna i wyszlo 17 l :) dzieki za info

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Neuf
    nie ma samochodu ,gdzie instalacja gazowa spala tyle samo co benzyny..
    nikt nie mówił że jest

    Cytat Zamieszczone przez Neuf
    dlatego takie określanie spalania nie jest realne co do gazu a działa tylko głowa ołówek i kalkulator ..
    mając (przykładowo) spalanie gazu większe o 5l od spalania benzyny nie potrzeba ani liczydła, ani ołówka, ani kalkulatora , zakładając że opanowało się liczenie w systemie dziesiętnym na poziomie podstawówki, wystarczy jedno spojrzenie na OBC i krótki rachunek w głowie i już wszystko wiadomo ;)

    pozdrawiam

  7. #7
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    widze ze ukonczyles kilka szkol - to byl przyklad - troszke radosci z zycia i dokladniejszego czytania(między wierszami)

  8. #8
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus
    2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie
    3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2
    4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU
    5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"
    6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut
    7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut
    Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu
    ( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie
    9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut

  9. #9
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    chcę zobaczyć jak nawet na 4-ce masz te 500o rpm :) i na której drodze u nas chciał byś to zrobić :)

  10. #10
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    bielsk podlaski-piliki test byl i 230 jechalem pozniej za duzy zakret

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •