Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Wątek: [mechanika] coś stuka na zawiasach - lewy przód

  1. #11
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,949
    BMW
    było e32 m60, teraz pożyczam matiza od żony
    Skąd
    Kraków
    Dla uzupełnienia:
    - zapewne ja i beatles86 mamy ten sam problem (wszystko na to wskazuje)
    - stukanie nie jest związane z hamulcami, nawet jeśli tarcze miałyby być cosić skrzywione

    Jak bedę miał czas to jutro znów poszarpię i popatrzę z perspektywy kanału
    Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar beatles86
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    289
    BMW
    E32 m60b40
    Skąd
    Biłgoraj-Lublin
    Hubertus7er będę w sobotę w Krakowie więc jak byśmy się spotkali to moglibyśmy ustalić czy to na pewno to samo jeżeli nie to samo to może wiedziałbyś co puka u mnie w zawiesze bo w tej chwili to wymieniam części które i tak są sprawne :)

  3. #13
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,949
    BMW
    było e32 m60, teraz pożyczam matiza od żony
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez beatles86
    Hubertus7er będę w sobotę w Krakowie więc jak byśmy się spotkali to moglibyśmy ustalić czy to na pewno to samo jeżeli nie to samo to może wiedziałbyś co puka u mnie w zawiesze bo w tej chwili to wymieniam części które i tak są sprawne :)
    Możemy się spotkać, ale czy rozpoznam to trudno stwierdzić, choć u mnie wjazd na parking pod blokiem jest taki, że za każdym razem mi zastuka :razz:

    Ale dzisiaj znalazłem winnego ;D
    spędziłem 40min u mojego diagnosty i przetrzepaliśmy auto łącznie ze sprawdzeniem tłumienia amorów (a koszt mnie ucieszył - 30pln).

    I tym razem winowajca dał się ujawnić - u mnie troche pracuje na gumie tylnego wahacza (tego zakrzywionego) przy przednim lewym kole.
    Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar sz4l0ny
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    2,755
    BMW
    e32
    Skąd
    Kraków
    Raczej od początku można było zgadnąć że jeśli drążek środkowy jest dopiero co zmieniony to będa to swożnie wahaczy - tak jak ktoś podpowiadał na samym początku
    Czarne e32 w benzynie!


  5. #15
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,949
    BMW
    było e32 m60, teraz pożyczam matiza od żony
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez sz4l0ny
    Raczej od początku można było zgadnąć że jeśli drążek środkowy jest dopiero co zmieniony to będa to swożnie wahaczy - tak jak ktoś podpowiadał na samym początku
    Niby tak, ale przed zmiana drążka (jak go zdiagnozowałem) wahacz trzymał sztywno - szarpaki nic nie wykazały, tak samo tydzień temu w poprzedni piątek.

    A wole przecież znaleźć usterkę niż profilaktycznie wymieniać co najmniej połowę rzeczy w zawieszeniu.
    Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    149
    BMW
    e32
    Skąd
    Lubin
    Miałem podobne objawy jak ty, stukot przy małych prędkościach(parkingowych) wystepowal tez w momęcie takiej samej jazdy po nierównościach z wciśniętym hamulcem, np najazd na próg zwalniający itp. przyczyną były sworznie na górnych wahaczach.

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Ja miałem coś prawie identycznego, właściwie dźwięk słyszalny tylko na przejeździe kolejowym przy "postojowej" prędkosci, nikt nie mógł dojśc co to jest od dołu, dopiero jak chciałem ustawić geometrie to goś padł że to tuleje na którymś tam wahaczu, po czym jak mechanik go rozebrał ....i tu moge sie mylić w zeznaniach bo prawie nic przez telefon nie slyszałem, że wymienił cały wachacz bo coś tam, tuleje też bo coś tam trzeba było przeciąć ale były dobre ehhh, niewiele zakumałem w każdym bądź razie wnioskuje ze mam nowy wachacz... mam nadzieje, że to było to...

  8. #18
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,949
    BMW
    było e32 m60, teraz pożyczam matiza od żony
    Skąd
    Kraków
    Takim miłym akcentem odświeżam temat.

    Chwile temu wymieniłem ten wahacz (dla przypomnienia - w lewym przednim kole, ten zakrzywiony).
    Po wyjęciu zimmerblock się rozpadł, mimo że niedawno jeszcze nie wykazywał luzów, no i na sworzniu pracowało, co było wcześniej zdiagnozowane.
    Ale do tematu - okazało się że ten wahacz to z wyglądu był (tak przypuszczam) jeszcze fabryczny - miał wygrawerowane ładne duże "bmw" i długi nr seryjny. ;)
    jak poprzednie wahacze wymieniałem dawniej to na to nie zwróciłem uwagi
    Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    149
    BMW
    e32
    Skąd
    Lubin
    Czyli problem z głowy :) ?? , a takie mam pytanko jeszcze, czy przy wymianie wahaczy powinno się ustawiać zbieżność ??

  10. #20
    Vip Vip
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1,949
    BMW
    było e32 m60, teraz pożyczam matiza od żony
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez tomi5
    Czyli problem z głowy :) ?? , a takie mam pytanko jeszcze, czy przy wymianie wahaczy powinno się ustawiać zbieżność ??
    To zależy od Ciebie.
    Nie jest to wymagane, bo nie zmienia ustawienia geometrii kół - jak masz dobrze ustawione to nie ma potrzeby (podobnie jak przy zmianie amortyzatorów, łączników stabilizatora - sztywne nie regulowane elementy nie zmieniaja ustawień zbieżności i nie ma potrzeby weryfikacji tego).
    Okres i wypłata... jedno i drugie jest co miesiąc, a jak nie ma to znaczy, że ktoś was zdrowo wyruchał...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •