Poka¿ wyniki od 1 do 8 z 8

W±tek: esze¶ædziesi±tcztery yazg.o.t.

  1. #1
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    2,734
    BMW
    e243164gt
    Sk±d
    in±d
    Blog
    14

    Post esze¶ædziesi±tcztery yazg.o.t.

    I przysz³a pora na wnuczkê e24. 650 e64 z n62b48.

    Type Value

    Prod. Date 2009-03-10

    Type 650i
    Series E64 (E64 Series)
    Body Type Convertible
    Steering Left Hand Drive
    Engine N62/TU
    Displacement 0
    Power 270kw / 367hp
    Drive rwd
    Colour black-sapphire metallic
    Upholstery Leather "Pearl/Precision"/sattel-brown


    Editions and packages
    S7MP Sports package

    Comfort and interior equipment
    S423 Floor mats velours
    S430 Interior/outside mirror with auto dip
    S431 Interior mirror with automatic-dip
    S441 Smoker package
    S442 Drink holder
    S459 Seat adjustment, electric, with memory
    S464 Ski bag
    S481 Sports seat
    S494 Seat heating driver/passenger
    S4BW Real maple wood-grain trim
    S4M5 Individual leather-covered dashboard
    S475 black-sapphire metallic


    Multimedia
    S609 Navigation system Professional
    S615 Extended BMW Online InformationBMW lifestyle products
    S620 Voice control
    S639 Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN
    S645 BMW US Radio
    S653 High Definition Radio
    S655 Satellite tuner
    S672 CD changer for 6 CDs
    S677 HiFi system Professional DSP
    S697 Area code 1 for DVD
    S6AABMW lifestyle products BMW TeleServices
    S6AB Control, Teleservices
    S6FL USB/audio interface
    S6NF Music interface for Smartphone
    S6UH Traffic Information

    Driver assistance and lightning
    S502 Headlight cleaning system
    S508 Park Distance Control (PDC)
    S522BMW lifestyle products Xenon Light
    S524 Adaptive Headlights
    S534 Automatic air conditioning
    S544 Cruise control with brake function
    S563 Light package


    Wheels and drive
    S229 Dynamic Drive
    S248 Steering wheel heater
    S255 Sports leather steering wheel
    S2SF BMW LA wheel, start spoke 249BMW lifestyle products
    S2TB Sport automatic gearbox
    S2VB Tyre pressure display

    Environment and safety
    S302 Alarm system
    S319 Integrated universal remote control
    S322 Comfort access
    S388 Softtop, black
    S823 Hot-climate version
    S845 Acoustic fasten seat belt reminder
    S850 Dummy-SALAPA
    S853 Language version, English
    S876 Radio frequency 315 MHz
    S8S4 Decoding, variable light distribution

    Individual equipment
    S760 High gloss shadow line
    S775 Headlining anthracite

    Other equipment
    S1CA Selection of COP-relevant vehiclesVehicle data sheets
    S925 Dummy-SALAPA
    S992 Control of number-plate attachment
    SLED5 Leather "Pearl/Precision"/sattel-brown


    Tyle teorii.
    Praktyka jest taka, ¿e auto by³o blisko mnie i mia³em woln± chwilê, ¿eby je zobaczyæ...i siê przestraszyæ ;p
    Auto z usa, wiêc wiadomo, swoje prze¿y³o.
    Zdjêcia z placu w stanach.




    Auto zosta³o "posk³adane" do kupy, ale bez wiêkszej ingerencji mechanicznej i je¿d¿one przez kilka misiêcy.
    A w takim stanie je zabra³em.


    Nie by³o tragedii, przynajmniej z zewn±trz, poniewa¿ im bli¿ej auta tym intensywniej uwalnia³o swój czar. :D

    Pierwsze ruchy by³y nie¶mia³e.
    Naturalnie zalany ATF zamiast CHF11.


    Amerykañska my¶l technologiczna znalaz³a uj¶cie w naprawie wtyczki kierunkowskazu.
    Jakie¶ zlepki wtyków elektrycznych zalane silikonem.


    Brakuj±cy kawa³ek uszczelki baga¿nika.


    Podobnych wynalazków by³o jeszcze kilka i pewnie jeszcze co¶ siê znajdzie.
    Takie tematy poprawi³em od rêki. Mentalnie przygotowuj±c siê do znanych bol±czek auta, a raczej silnika.

    Po drodze wpad³a jeszcze blenda i prze³±cznik przeciwmg³owych.
    To wystarczy³o, ¿eby uruchomiæ ¶wiat³a. Nawet ¿arówki by³y w tylnym zderzaku.






    ¦ci±gn±³em foliê z szyb i naturalnie musia³em te¿ co¶ zepsuæ.
    Po mimo u¿ycia suszarki do podgrzania folii, ta z tylnej szyby, czê¶ciowo zesz³a z paskami do grzania. Ale siê naprawi.


    I przyszed³ czas na danie g³ówne. Rozciekniêty silnik.
    Lecia³o z ka¿dej mo¿liwej strony.
    Uszczelki pokryw zaworów, uszczelki pokryw rozrz±du, uszczelnienie zaworów vanosa, króciec odpowietrzaj±cy na gruszce stabilizatora dyanmic drive i naturalnie uszczelka podstawy alternatora.
    Silnik, pomijaj±c wycieki, by³ trochê zapyzia³y i ukurzony.






    Niektóre wtyczki, np. czujników wa³ków rozerwane, tzn. peszel przewodów wyrwany z wtyczki.


    A niektóre aluminiowe elementy mocno utlenione.


    Strona pasa¿era posz³a na pierwszy strza³.
    Pokrywa zaworów po ¶ci±gniêciu.


    Uszczelka czujnika wa³ka mimo¶rodowego.


    I po czyszczeniu.
    Z uszczelk± da³em cia³a, bo daje siê nowe, ale, ¿e nie mia³em na miejscu to zosta³y stare. Poprawiê siê pó¼ñiej.




    Po ¶ci±gniêciu pokrywy nie by³o ¼le.


    Wpad³y nowe ¶wieczki.


    I nowe fajki uszczelniaj±ce.


    Ale, chyba co¶ ¼le montowa³em, bo uszczelka w nowych fajkach siê wziê³a i pociê³a.


    Tak¿e finalnie zostawi³em stare fajki. Narazie oleju ani ¶ladu w gniazdach ¶wiec.

    Tu widaæ stan zaworów vanosów i przy okazji stan zasyfienia silnika.


    Zawory.


    I to co zosta³o z ich oringów.


    Os³ona i zawory wyczy¶ci³em.




    I wróci³y na miejsce.


    Podobnie jak pokrywa z nowymi uszczelkami.


    W przerwie miêdzy uszczelkami pokryw, z³apa³em siê za wymianê filtra i uszczelki miski olejowej.
    Bez niespodzianek.






    Po czym wróci³em na powierzchniê i zaj±³em siê pokryw± po stronie kierowcy.
    Zakres prac podobny jak z prawej strony, wiêc nie ma siê co rozpisywaæ.






    Przyszed³ moment na wisienkê na torcie, czyli uszczelka podstawy alternatora.
    Przy okazji uwalniania sobie drogi, delikatnie poczy¶ci³em alternator.


    I taki mniej wiêcej widok mnie zasta³.


    Ale po nierównej walce da³em w koñcu radê uwolniæ obiekt zemsty od reszty silnika.


    Tak wygl±da porównanie wysoko¶ci starej i nowej uszczelki.


    A tak nowa po monta¿u.


    I okolica po ponownym monta¿u.


    Chocia¿ nie wygl±da³a tak od razu.
    Muszê przyznaæ, ¿e spory opór stawia³y dwa ma³e oringi uszczelniaj±ce linie olejowe wchodz±ce na regulator ci¶nienia oleju montowany w podstawie alternatora.
    Finalnie, najpierw zamontowa³em przewody do regulatora, a dopiero pó¼niej, ca³o¶æ w podstawê alternatora.

    Kiedy zamontowa³em najpierw regulator, a dopiero pó¼niej próbowa³em dopi±æ przewody olejowe, wysz³o niezbyt szczê¶liwie.
    Szybciej bieg³em gasiæ silnik ni¿ go uruchamia³em.


    Korzystaj±c z okazji gdzie mia³em podwieszony silnik, inaczej nie ma opcji dostaæ siê do podstawy alternatora, wymieni³em te¿ poduszki silnika.




    Stare nie do¶æ, ¿e uklepane, by³y od nowo¶ci, to i urwane.

    Po z³o¿eniu wszystkiego odpali³em auto i zaczê³o zadymiaæ ca³± okolicê.
    Dos³ownie. Przy je¼dzie próbnej kiedy pu¶ci³a chmurê siwego dymu z wydechów, nic nie by³o za mn± widaæ.
    £apy mi opad³y i ju¿ mi siê deko odechcia³o, ale dosta³em znak :P
    Znalaz³em tê naklejkê przy okazji sprz±tania auta.


    I ¿eby odpocz±æ mentalnie od tematów silnikowych, zaj±³em siê stron± wizualn±.
    Wpad³o nowe podszybie.


    Nowe wyg³uszenie maski. Stare nadgryz³ szczur.

    Zaopatrzy³em siê równie¿ w zestaw wi±zki i czujników PDC oraz instalacji spryskiwaczy lamp, których naturalnie nie by³o.
    Uzbroi³em te¿ belkê w styropianowe odbojniki.




    Pod³±czy³em PDC i spryski i chocia¿ to zadzia³a³o.

    Przy okazji, dorzuci³em te¿ napinacz paska klimatyzacji, poniewa¿ jak wiadomo, ciêcie kosztów pod przykrywk± nowoczesno¶ci, pozbawi³o te silniki rozwi±zania ze starszych wersji.

    Co ¶mieszne, mocowanie pod napinacz nadal jest.
    Wywali³em wiêc elastyczny pasek i metod± prób i b³êdów dobra³em nowy, chyba 850mm. Dzia³a bez problemu.

    I w zasadzie tyle zosta³o z pierwszego podej¶cia.
    Po kilku tygodniach odpoczynku od 650, wróci³em z optymizmem.
    Auto, po mimo, uszczelnienia wycieków, nadal znaczy³o teren i nie bardzo mia³em pomys³ sk±d cieknie.
    W miêdzyczasie wymieni³em wê¿yk pompy vacuum, bo stary naturalnie skostnia³ od temperatury.


    Podobnie jak przewód powrotny ch³odzenia, o który siê opar³em i strzeli³ jak zapa³ka.
    Jakie¶ inne, mniej istotne wymiany.
    Wspomniane uszczelki czujników wa³ków mimo¶rodowych.
    Czy oringi czujników wa³ków i jeden czujnik, który mia³ po³amany wtyk.


    Nowy korek wlewu oleju, poniewa¿ stary by³ pêkniêty i siê spod niego s±czy³o.

    I w koñcu przyszed³ czas na ponowne z³apanie siê za silnik.
    Tak to wygl±da³o po krótkich jazdach.


    Jedynym potencjalnym miejscem by³ przedni uszczelniacz wa³u.
    I jak siê pó¼niej okaza³o, najprawdopodobniej, po uszczelnieniu przeze mnie góry, by³ tak osadzony, ¿e wessa³o go do silnika.
    Zdjêcie nie oddaje w pe³ni sytuacji.


    Ale lepiej widaæ to na filmie, £±cznie z namiastk± zas³ony dymnej jak± zostawia³em za sob±.


    Uszczelniacz wymieniony. Auto wróci³o do ¿ywych i wreszcie silnik pracuje jak powinien.
    Mam do wykonania jeszcze kilka prac przy piecu, ale to w swoim czasie.

    Pó¼niej zaj±³em siê ponownie pierdó³kami.
    Uszczypana os³ona ³±cznika stabilizatora. Wlecia³ nowy ³±cznik.


    Nowa odma.

    Trochê estetyki.
    Od¶wie¿y³em panel prze³±czników szyb po stronie kierowcy i pasa¿era.




    Oraz blendê w okó³ lewarka biegów.



    Ale by³em ¶rednio zadowolony z efektu, wiêc powtórzy³em na niej zabieg.

    Auto mia³o równie¿ oklejone listwy dekoracyjne na konsoli centralnej a'la carbon style.


    Okaza³o siê, ¿e dekor panelu klimy jest nie tyle oklejony, co wrêcz pomalowany na ¿ywca jak±¶ farb±.


    Któr± uda³o mi siê zedrzeæ, ale dekor potrzebowa³ deko wiêcej mi³o¶ci.


    Z tego powodu po delikatnym znêcaniu siê polerk± odzyska³ trochê blasku.


    Tyle pieszczot. Czas wróciæ do miêsa.
    Ponownie silnik i tym razem temat jego ch³odzenia.
    Ze wzglêdu na znan± bol±czkê tych motorów ze zbyt wysok± temperatur± w zasadzie klêkn±æ tam mo¿e ka¿da uszczelka, ka¿dy plasticzek, itd., z³apa³em siê za wymianê elementów uk³adu.


    Na pompie wody resztki paska.


    Wjecha³a nowa pompa.


    Nowy termostat, przerobiony na zimny, bez grza³ki sterowanej przez dme.


    Nowe wê¿e oraz zbiorniczek ch³odzenia.




    Prewencyjnie, nowe elektrozawory ogrzewania.


    Przy okazji prysn±³em te¿ kó³ka.


    A pretekstem do powy¿szych by³o mocowanie ch³odnicy, a raczej jego brak, po amerykañskich przygodach.


    Naturalnie po odpaleniu silnika i nagrzaniu, kiedy dme próbowa³ wysterowaæ grza³kê termostatu, wywala³o check'a.
    ¯eby obej¶æ ten problem, podpi±³em stary termostat :D


    Ale by³o to rozwi±zanie tymczasowe.
    Dopóki nie wyprodukowa³em oszukiwacza w mniej uci±¿liwej formie.


    Dzia³a i zajmuje mniej miejsca.
    Do tego wszystkiego dosz³y os³ony pod silnik i skrzyniê, których brakowa³o.
    Wymieni³em te¿ os³ony podwozia boczne.
    Uzbrojone w os³ony zosta³y koñcówki dr±¿ków kierowniczych i tuleje wahaczy.

    I finalnie przyszed³ czas na amorki i sprê¿yny.
    Stare amory by³y ori i dêtki.


    Na ich miejsce wrzuci³em B8.




    Z dedykowanymi sprê¿ynami.








    Przy okazji nowe ³o¿yska przód, ty³.


    I po zamontowaniu.
    Na zaciski nie ma co patrzeæ. Czekaj± w kolejce ;P


    Przy okazji delikatna kosmetyka.








    I jaka¶ zerwana tulejka wahacza przód.


    Halogeny zderzaka delikatnie li¼niête.




    Chcia³em byæ dobry wujek i wymieni³em wszystkie cewki na dedykowane...podobno.
    I doopa. Wypadanie zap³onów niemal¿e na wszystkich cylindrach.
    Za³o¿y³em oryginalne i wszystko wróci³o do normy.
    Dedykowane odes³a³em w pi¼dziec.


    Dorzuci³em tylko te trzymaczki cewek, bo naturalnie brakowa³o.




    Chyba tyle tytu³em wstêpu.
    Zdjêæ auta w obecnym stanie nie mam, bo jak zwykle, brak czasu, ale mo¿e jaka¶ sesja wpadnie.

  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar rexman
    Do³±czy³
    Jul 2015
    Posty
    689
    BMW
    e31
    Sk±d
    Irlandia
    Masz charyzmê!
    Zostañ dawc± szpiku kostnego... dkms.pl

  3. #3
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Do³±czy³
    Nov 2010
    Posty
    3,416
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Sk±d
    Jura KC
    Nie no Rafa³, co¶ Ty odyeba³ ?
    Wstyd ko³o E24 i E31 takiego kasztana parkowaæ

    By to by³a chwilowa s³abo¶æ i sprzedasz, kosztem zakupu czego¶ co do kolekcji bêdzie pasowaæ ;)

    Niech siê sprawuje, jak ju¿ j± zreanimujesz, czego szybko ¿yczê.
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  4. #4
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Do³±czy³
    Oct 2008
    Posty
    12,310
    BMW
    E32 740iA
    Sk±d
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Wariat

    Szapo ba!


  5. #5
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    2,734
    BMW
    e243164gt
    Sk±d
    in±d
    Blog
    14

    Post

    Cytat Zamieszczone przez rexman Zobacz posta
    Masz charyzmê!
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Wariat

    Szapo ba!

    Dziêki Panowie

    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    Nie no Rafa³, co¶ Ty odyeba³ ?
    A tam zaraz odyeba³. Nie by³o innego wyj¶cia jak tylko kupiæ i ocaliæ taki silnik, a, ¿e bez dachu. Wzi±³em z dobrodziejstwem inwentarza.
    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    Wstyd ko³o E24 i E31 takiego kasztana parkowaæ
    Nikt nie powiedzia³, ¿e kasztan zosta³ ju¿ obok pozosta³ych zaparkowany. Narazie trzymam je na dystans ;)

    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    By to by³a chwilowa s³abo¶æ i sprzedasz, kosztem zakupu czego¶ co do kolekcji bêdzie pasowaæ ;)
    Pomy¶limy. Na chwilê obecn± dozujê sobie przyjemno¶æ jazdy n62.

    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    Niech siê sprawuje, jak ju¿ j± zreanimujesz, czego szybko ¿yczê.
    Dziêki. Wkroczy³a na ¶cie¿kê reanimacyjn±. Zobaczymy co wytrzyma d³u¿ej, ten amerykañski ¿u¿el czy moje nerwy.

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar jpj
    Do³±czy³
    Jun 2010
    Posty
    824
    BMW
    E32/E46/4R
    Sk±d
    PL
    Szacun! Mam nadziejê, ¿e E24 nie pójdzie w k±t :)

  7. #7
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Do³±czy³
    Jan 2011
    Posty
    2,734
    BMW
    e243164gt
    Sk±d
    in±d
    Blog
    14

    Post

    Dziêki.
    e24, muszê przyznaæ, ¿e trochê zesz³a z pierwszego planu.
    Tylko dlatego, ¿e na chwilê obecn± nie przewidujê wiêkszych interwencji.
    Co nie znaczy, ¿e nic siê nie dzieje. ;)

    Póki co jednak, uwagê skupiam na e64. Tu potrzeba jej znacznie wiêcej.
    Tym razem dorzuci³em dystanse na ty³, 20mm na stronê. Wg mnie optymalnie.



    PRZED




    PO




    Z³apa³em siê równie¿ za pod¶wietlenie listew wej¶ciowych.
    Jest to znana przypad³o¶æ, nie tylko e63/64. Ka¿de bmw z podobnym pod¶wietlaniem przechodzi tê chorobê.
    Ori elementy pod¶wietlaj±ce maj± inwerter zabudowany bezpo¶rednio na listwie progowej.
    Wp³yw warunków atmosferycznych powoduje, ¿e przegrywa on walkê i wygl±da tak.


    Dokupi³em ta¶my elektroluminescencyjne + inwertery i po drobnych modyfikacjach pod¶wietlenie wróci³o na swoje miejsce.






    I finalnie na aucie.


    Natomiast najwiêksza ingerencja tym razem odby³a siê pod podwoziem.
    650 otrzyma³a modyfikacjê uk³adu wydechowego.
    Wpad³ X-pipe i aktywne puszki koñcowe. Przy okazji wpad³y nowe os³ony termiczne, nad którymi naturalnie poznêca³em siê przed monta¿em.
    PRZED




    PO




    Co do wydechu, to poni¿ej ma³a kompilacja z porównania.
    Niestety nagrywane tylko telefonem.


  8. #8
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar rexman
    Do³±czy³
    Jul 2015
    Posty
    689
    BMW
    e31
    Sk±d
    Irlandia
    ¦wietne posuniêcie z tymi modami, a szczególnie z wydechem!
    Zostañ dawc± szpiku kostnego... dkms.pl

Podobne w±tki

  1. [E23] edwadzie¶ciacztery yazg.o.t.
    Przez yaz w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 154
    Ostatni post / autor: 01-03-2025, 10:26
  2. [F01/02] yazg.o.t. i moje "7"...
    Przez yaz w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 09:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •