Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Wątek: E32/E30 - Hi/fi + Bavaria C Professional RDS - nie daje rady grać głośno

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    133
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa

    Post E32/E30 - Hi/fi + Bavaria C Professional RDS - nie daje rady grać głośno

    Cześć,
    Przeszczepiłem sobie do E30 Cabrio instalację Hi/fi 10 głośnikową z E32:
    - Radio Bavaria C Professional RDS (BE1801) + tuner
    - Wzmacniacz z E32
    - Wiązka z E32

    Głośniki:
    - 2x Przednie tweetery fabryczne E30
    - 2x Przednie średniotonowe fabryczne E30
    - 2x Przednie niskotonowe pod fotel E90
    - 2x Tylne średniotonowe E30
    - 2x Tylne tweetery E46

    Problem jest taki, że przy większych głośnościach dźwięk przerywa, przygasa podświetlenie. Dzieje się to głównie po uderzeniach bassu. Zwiększenie bassu w radio też powiększa problem. Odłączenie części głośników pozwala grać głośniej, ale problem nie znika całkowicie.

    Podpowiecie jak to teraz ugryźć? Wzmacniacz niesprawny? Czy może problem z zasilaniem - aku w E30 jest dużo mniejszy (55Ah) i daleko od wzmaczniacz (aku pod maską, wzmacniacz w bagażniku). Przenieść aku do bagażnika? Jakiś kondensator wsadzić?

    Będę wdzięczny za podpowiedzi :)
    EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
    JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07, Corvette C3 '77, Ford Thunderbird '60

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar LukiPL
    Dołączył
    Jan 2018
    Posty
    275
    BMW
    Bmw E32 3.5 1991 i 3.0 1987
    Skąd
    Zachodniopomorskie
    Jeśli na odpalonym aucie masz tak samo to raczej winy prądu bym nie szukał, Masa poprawnie zrobiona?
    Radio i tuner masz po rewizji/naprawie czy kupione w stanie że powinno chodzić?

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    133
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa
    Na odpalonym jest zdecydowanie lepiej, ale dalej można odkręcić tak do 60-80% maks w zależności od utworu.

    Co do masy to już nie pamiętam, bo kładłem instalację 2 lata temu i dopiero się zabrałem żeby to ogarnąć :) Ale na pewno masa poszła do jakiegoś oryginalnego punktu masy.

    Po zakupie całość była niesprawna, otworzyłem radio/tuner i wzmaka. Organoleptycznie wszystko wyglądało ok - kondensatory nie napuchnięte, nic nie popalone, itp. Jedynie niesprawny był przekaźnik główny w tunerze, dlatego nie wstawało.

    Przy podłączeniu głośników bezpośrednio pod radio, z pominięciem wzmacniacza można odkręcić do fulla i nic się nie dzieje złego. Tylko tam są 4 wyjścia po 10W, więc wiadomo - szału nie ma.
    EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
    JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07, Corvette C3 '77, Ford Thunderbird '60

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,266
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Objawy pasują na problemy z prądem dla radia i wzmacniacza
    Jaki przekrój przewodów użyłeś do zasilania wzmacniacza?
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    133
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa
    Oryginalna wiązka z E32, podpięta pod złącze akcesoriów C302. Zmodyfikowałem tylko końcówkę do tego złącza (luty na pewno dobre, cyny nie żałowałem ;) ), poza tym wiązka całkowicie oryginalna.

    Mam też pociągnięty dodatkowy bardzo gruby + do bagażnika prosto z akumulatora pod zasilanie "tuby". Zmostkowałem to dla próby z wiązką audio przy samym wzmacniaczu i nic to nie zmieniło. Spróbuję jeszcze tak zrobić z masą, jakoś o tym nie pomyślałem.
    EX: Audi 100 2.3 '84, Audi V8 4.2 '91, BMW E32 735iA '88, BMW E30 318i '90 Coupe, BMW E30 318i '94 Touring, BMW E65 745i '02
    JEST: BMW E30 318iAC '92, BMW E65 750i Individual '07, Corvette C3 '77, Ford Thunderbird '60

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    133
    BMW
    E65 750i Individual + E30 318iCA
    Skąd
    Warszawa
    I wyszło na to, że jednak za mały aku w e30 😀

    Po podpięciu na próbę setki agm z e65 problem całkowicie zniknął. Więc zostaje albo zrobienie drugiego aku w bagażniku, albo jakiś kondensator. Będę kombinował.

    Dzięki wszystkim za pomoc 😀

Podobne wątki

  1. Bavaria C Professional RDS - pomoc
    Przez Grizzly w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-05-2020, 16:31
  2. [audio/video] Bavaria C Professional wyłacza się po ok 10 sec
    Przez Supermen w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-09-2017, 18:48
  3. [audio/video] [E32] Bavaria C Professional RDS - podłączenie do licznika
    Przez Kafarek w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 12:02
  4. Bavaria C Professional RDS-ile warte?
    Przez Jakub w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 06-07-2012, 20:55

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •