Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Brak reakcji na gaz, wariuje wyposaĹźenie elektryczne

  1. #1
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,413
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC

    Post Brak reakcji na gaz, wariuje wyposaĹźenie elektryczne

    Siema.

    Pacjent: E39 2001r M54B25 automat

    Objawy: jakieś 2 tygodnie temu zaczęły się moje problemy:
    - początkowo straciłem multifunkcje z kierownicy - brak podświetlenia, brak reakcji na wciskanie guzików, brak klaksonu.
    - następnie przestało działać podgrzewanie foteli, początkowo guziki się podświetlały i po chwili gasły, teraz wcale się nie podświetlają.
    - po otwarciu daszka przeciwsłonecznego i otwarciu przesłony lusterka, zamiast zapalać się jego podświetlenie, zapalają się wszystkie światła kabiny - oprucz tych z lusterek słoneczników
    - światła stopu potrafią sobie 'nadawać morsem ' - raz mrugają raz świecą przez chwilę i tak w kółko
    - kilka dni temu podczas jazdy pedał gazu zaczął jakby nie zawsze reagował, aż 4 dni temu przestał działać całkowicie - silnik pracuje ale brak reakcji na gaz - jechałem do domu przez 2km na skrzyni - po zapięciu D lub R auto się toczy. Po podmiance na drugi pedał ( sprawny) objawy takie same !

    Auto postało przez noc i reakcja na gaz wróciła, ale po przejechaniu kilku kilometrów znów jej brak !!!

    Po podpięciu po kompa wywali srylion błędów, dme, can, przepływka, getribeprogram, itp itd ale reakcja na gaz wróciła. Po kolejnej nocy błędów zero .... ale reakcji na gaz brak !!!

    Dodam, że cała reszta wyposażenia działa, auto ma moc, wszystko pracuje jak trzeba. Bezpieczniki itp posprawdzane.

    W aucie zamontowane jest radio z androidem, ale czy podpięte czy nie, jest tak samo. Ale szczerze wątpię, żeby ono coś zyebało.

    Aha, teraz najlepsze, podczas jazdy jak nacisnę klakson (który nie trąbi ) auto zaczyna hamować ...

    Jak na złość, elektromechanik który jest ogarnięty ma urlop, ja z moim majstrem już pomysłów nie mamy.
    Macie jakieś pomysły co tej francy dolega ?
    Ostatnio edytowane przez tequila1909 ; 15-02-2025 o 11:06
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  2. #2
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,708
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Bezpieczniki sprawdzałeś?
    Zobacz bezpiecznik 41 - 5A w schowku.
    To jest sedan czy turas, manual czy automat?

  3. #3
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,413
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Cytat Zamieszczone przez yaz Zobacz posta
    Bezpieczniki sprawdzałeś?
    Zobacz bezpiecznik 41 - 5A w schowku.
    To jest sedan czy turas, manual czy automat?
    Rafał, tak jak napisałem bezpieczniki wszystkie sprawdzone auto w automacie.

    Kombi
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  4. #4
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,708
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Daruj,
    U mnie wyświetlały się krzaczki w twoim pierwszym poście i nie zauważyłem info o bezpiecznikach.
    Są jeszcze takie duże bezpieczniki,w podłodze przy fotelu kierowcy. Chyba F109 zasila DME, a jak nie to może jakaś wilgoć w samym DME?
    Wyjmowaliscie sterowniki ze skrzynki?

  5. #5
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,413
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Tam nie zaglądaliśmy, jesteś pewien że po stronie kierowcy ? Jak patrzę w necie to pod schowkiem jeszcze są jakieś bezpieczniki. Tak czy siak dzięki za trop, w poniedziałek bd badać dalej temat.

    Jeszcze jedna rzecz mi się nasunęła, latem wymieniałem jedną cewkę bo się spaliła, doczytałem też gdzieś informacje, że spalona cewka może uwalić dme. Hmmm może to coś tedy ? Ale z drugiej strony, to od razu by raczej były objawy a nie po kilku miesiącach...
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  6. #6
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,708
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    Tam nie zaglądaliśmy, jesteś pewien że po stronie kierowcy ?...
    Mój błąd, myślałem o stronie pasażera, a napisałem kierowcy.
    Bezpieczniki są po przy fotelu pasażera przód. F109 daje zasilanie bezpośrednio na DME ale również na przekaźnik DME, który zasila elektronikę silnika.

  7. #7
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,413
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Tak czy siak tam zajrzę, bo podobno są tam masy, które z wiekiem płatają figle. Ale w pierwszej kolejności, zajrzymy do kostki stacyjki. Jestem po rozmowie z Sebanem, zasugerował, żeby zająć się nią na początku, miał kilka przypadków, gdzie zaśniedziałe w niej styki powodowały bardzo podobne objawy.
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  8. #8
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,708
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Może być. Kostka stacyjki daje sygnał m.in. na moduł oświetlenia.
    Do niej również dochodzą napięcia z tych dużych bezpieczników przy fotelu pasażera.
    Także ona może powodować takie cyrki.

  9. #9
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,413
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Więc tak, odpukać, od wczoraj spokój, wszystkie dolegliwości ustąpiły.
    Diagnoza Sebana (za co jeszcze raz wielkie dzięki) to typowy "łeb szot" Kostka stacyjki powodowała te wszystkie cyrki.





    Zdemontowałem tą kostkę, rozbieram, zaglądam do środka, i ukazuje mi się widok jak na zdjęciu, myślę sobie wszystko cacy, o nieee. Mimo to, należy w miejscu styku blaszek na dole wyczyścić papierem bądź cienkim pilnikiem. Dobrze jest zaznaczyć sobie dokładne miejsce położenia białego wałka w środku kostki, jest to bardzo istotne. Przed tym zabiegiem, można zmierzyć probówką czy na fioletowym kablu, z wtyczki wchodzącej do w/w kostki jest napięcie. U mnie było go brak, przez lekko zaśniedziałe styki.
    Ostatnio edytowane przez tequila1909 ; 18-02-2025 o 09:25
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  10. #10
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,708
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Aligancko.
    Niech służy bezawaryjnie.

Podobne wątki

  1. [silnik] E65 745i brak reakcji rozrusznika
    Przez czauder w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-12-2019, 23:57
  2. Brak obromotomierza, wariuje stan paliwa, brak obc
    Przez czerwony16 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-06-2017, 09:36
  3. [elektryka] Brak reakcji
    Przez robert788 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-03-2016, 07:16
  4. [elektryka] Brak reakcji po przekręceniu kluczyka
    Przez W_A_S_I_K w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 11-01-2014, 08:03
  5. [audio/video] E38- zmieniarka brak reakcji
    Przez mati-e28 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-08-2011, 14:02

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •