Cytat Zamieszczone przez .raven Zobacz posta
Pneumatyka w E53 jest na obu osiach, zdziwiłbym się gdyby działało plug n' play. Sama kalibracja też może nie wystarczyć. Podstawa to podepnij kompa, zobacz czy są jakieś błędy i czy w ogóle jest komunikacja z modułem.

@cursor - "Jeśli bmwstore, realoem lub inne katalogi bmw mówią, że moduł w X5 i E65 jest taki sam, to na pewno tak jest" - Najprawdopodobniej, ale na pewno to nie. W ogóle mam wrażenie że kilka lat temu coś się zmieniło w katalogach i czasami coś się potrafi nie zgadzać. Poza tym wielokrotnie widziałem ori części o tym samym numerze katalogowym, które się ewidentnie różniły. I nie mam tu na myśli "ori zamienników" o nowych numerach, tylko dokładnie ten sam numer nabity, a część wygląda inaczej.
Nie każde E53 miało pneumatykę z przodu. Większość nie ma. Przód pojawił się dopiero w polifcie z tego co pamiętam, i wtedy moduł jest zupełnie inny(większy, zamontowany za schowkiem).
Nie miałem nigdy problemu w sytuacji gdzie katalog części podawał, że sterownik pasuje do konkretnych modeli, kwestia kodowania i kalibracji i działa bez problemu.

To co opisujesz mnie nie dziwi, za numerem części, po myślniku mamy jeszcze dodatkowe cyfry. To "Anderung Index", index zmian.
Możesz mieć części o tym samym numerze, ale jedna będzie miala AI 01, druga 03 i mogą się różnić.

Na katalog trzeba brać poprawkę, to katalog części nowych, niekoniecznie pomocny przy kupnie części używanych. Przykładowo kup moduł LM, albo(co gorsza) FRM do E90 bazując na katalogu. Jeśli znajdziesz moduł o numerach jakie wyszły po rozkodowaniu VIN, to nie ma problemu, ale katalog niekoniecznie podpowie ze starszymi numerami.
Jeszcze gorzej to wygląda w przypadku modułów fotela