Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Dtc 231601

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar t.trakul
    Dołączył
    Mar 2019
    Posty
    42
    BMW
    BMW E32 750i 1994 & F02 740Li 2012
    Skąd
    Warszawa

    Dtc 231601

    Witam Posiadam F02 740li 2012 N54 i mam problem z interpretacja błędu 213601 co odpowiada naruszenie pradu spoczynkowego. Nadmienię,że wymieniłem baterie na 95Ah i ją zarejestrowałem i bateria jest w bardzo dobrej kondycji. Wymieniłem klamkę keyless która miała problemy z działaniem i dalej wyskakuje ten błąd. Czy ktoś już to przerabiał bo na różnych forach pisza tak różne rzeczy ze już się pogubiłem.

  2. #2
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,702
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Masz podłączone jakieś dodatkowe urządzenia? Np. jakiś adapter w port OBD?
    Coś co może ciągnąć prąd po uśpieniu auta.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar t.trakul
    Dołączył
    Mar 2019
    Posty
    42
    BMW
    BMW E32 750i 1994 & F02 740Li 2012
    Skąd
    Warszawa
    Nie mam nic podłączone dodatkowo.

  4. #4
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,702
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    A IBS nie jest uszkodzony?

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar t.trakul
    Dołączył
    Mar 2019
    Posty
    42
    BMW
    BMW E32 750i 1994 & F02 740Li 2012
    Skąd
    Warszawa
    Akumulator ładuje napiecie 14.5 ale czy jest w 100% sprawna tego nie jestem w stanie sprawdzić.

  6. #6
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,702
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    A podpinałeś ISTĘ? Z reguły jak wyłapie błąd to proponuje dla niego również tzw. plan naprawczy i wyświetla co sprawdzić po kolei.

  7. #7
    Początkujący Użytkownik Awatar t.trakul
    Dołączył
    Mar 2019
    Posty
    42
    BMW
    BMW E32 750i 1994 & F02 740Li 2012
    Skąd
    Warszawa
    Zrobiłem tak, ale nie za dużo się dowiedziałem. Chyba trzeba spróbować zacząć od ibs-u a potem kolejne rzeczy. Może odłączę wszystkie klamki keyless bo może kojena coś broi i nie zgłasza się w błędach a ciagnie prąd.
    Myślałem że ktoś to przerabiał u siebie ale chyba jest to zbyt obszerny problem który za każdym razem jest z innego źródła.

  8. #8
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,266
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Podłączyć trzeba amperomierz między aku a instalację pojazdu. Zamknąć auto i dać mu się uśpić(nawet godzina), a następnie sprawdzić jaką wartość zmierzy miernik.
    Maks dopuszczalny to 0.08A, najlepiej jakby było poniżej 0.05A

    Na youtube można znaleźć filmiki jak zmierzyć pobór prądu w aucie, trzeba tylko brać na nie poprawkę, że BMW(i nie tylko) musi się najpierw "uśpić", a dopiero później można miarodajnie wykonać pomiar.
    W przypadku serii Fxx i Gxx, wskaźnikiem uśpienia jest wyłączenie podświetlenia przycisku awaryjnych
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar t.trakul
    Dołączył
    Mar 2019
    Posty
    42
    BMW
    BMW E32 750i 1994 & F02 740Li 2012
    Skąd
    Warszawa
    Dzis po 3 dniach uruchomiłem auto I sprawdzilem napiecie ładowania i napiecie skacze między 14.7 a 14.9V. Czy te napiecie jest prawidłowe dla AGM bo może regulator na alternatorze złe ustawia ładowanie aku.

  10. #10
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,266
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez t.trakul Zobacz posta
    Dzis po 3 dniach uruchomiłem auto I sprawdzilem napiecie ładowania i napiecie skacze między 14.7 a 14.9V. Czy te napiecie jest prawidłowe dla AGM bo może regulator na alternatorze złe ustawia ładowanie aku.
    Jak sterownik silnika/ibs wykryje głębsze wyładowanie akumulatora to potrafi ładować napięciem wyższym niż 15V, co nadal jest normalną wartością.
    M.in. dlatego należy rejestrować wymianę akumulatora, żeby sterownik nie ładował akumulatora tak wysokim napięciem, myśląc, że jest nadal w słabej kondycji
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •