Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: 530iA swap na manual 5 pięter

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    368
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko

    Post 530iA swap na manual 5 pięter

    Mam nadzieję że nikt się nie oburzy.

    Padła mi skrzynia 5hp 19. Wrzuciłem mańka powiązałem przewody zgodnie z instrukcjami w internecie a co za tym idzie z poliftowego czujnika sprzęgła ( 3pinowego) dołożyłem 4 pin i dwa przewody poprowadziłem do pedału hamulca (+12 oraz GND). Pin nr 2 podpiąłem do DME a pin 4 dodany przeze mnie puściłem zgodnie z instrukcjami do EWS.

    Auto po tych zabiegach miało rzekomo odpalić bez kodowania. Niestety silnik nie kręci. Przewody wsteka pociągnięte do licznika.

    Błąd w silniku

    251 no CAN ID EGS1

    Błąd w liczniku

    217 Timeout CAN botschaft EGS1



    Zanim zacznę sam próbować to ogarniać chciałem zapytać kogoś z forum czy zna temat i ewentualnie mógłby mi pomóc - odpłatnie oczywiście.

    Dodam, że wypiąłem EGS (komputer skrzyni) czy przez to nie odpala?

    TEMAT OGARNIĘY


    Pytanie o dziwny dźwięk jeszcze nie zlokalizowany.
    Po wciśnięciu gazu obroty wzrastają nic dziwnego się nie dzieje jednak przy opadaniu słychać dziwne chrobotanie. Ewidentne chrobotanie na postoju. Pompa wody, wspomagania, klimatyzacji wykluczone.
    Ostatnio edytowane przez maxtoto ; 27-10-2024 o 23:28
    Broń Masowego Wyprzedzania

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    368
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Nikomu nic nie przychodzi do głowy?
    Szczególnie przy odejmowaniu pedału gazu chrobocze coś obciera, metal o metal.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2023
    Posty
    15
    BMW
    e65
    Skąd
    bielsk podlaski
    poduszki silnika ?

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    368
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Tarcie, chrobotanie, Poduchy gumowe nie wiem jak to ma się do tego przypadku.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    368
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Dodam, że przy wysprzęglaniu jakby ustaje. Korci żeby zwalić skrzynię ale z drugiej strony jak pomyślę o samym jej wyciskaniu w łożysko ustalające to mnie na wymioty bierze.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    368
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Jedyne co przychodzi do głowy to koło dwumasowe. Wie ktoś może jakiej firmy dwumas nie zacznie wibrować po chwili, co kupić?

    Może ktoś regenerował bo z tego co czytam to nowe dwumasy są fabrycznie skopane. Znalazłem firmę w Kielcach a może ktoś da namiary na fachowca z Dolnego Śląska?
    Ostatnio edytowane przez maxtoto ; 01-12-2024 o 22:35
    Broń Masowego Wyprzedzania

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    368
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Założyłem, regenerowany dwumas ale chrobotanie dalej występuje. Co gorsza ślizga się sprzęgło przy odpowietrzaniu okazało się że pękł kondon w nowym wysprzegliku i sikało na prawo. Możliwe jest że płyn wysmarował sprzęgło i teraz ślizga się powyżej 3 tyś obrotów czy to może wina zregenerownego dwumasa. Sprzęgło miało około 8.5 mm na starym dwymasie zero problemów ze ślizganiem. Ktoś co podpowie?
    Broń Masowego Wyprzedzania

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    368
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Niewolnica Isaura odcinek 1150, a więc powróciłem do starego dwumasa wszystko umyłem wymieniłem wysprzeglik na porządnego FAG, ten zjeb to był Febi (omijać szerokim łukiem) złożyłem do kupy przy okazji okazało się że wał ocierał o podwozie ( był za mały prześwit) myślałem że to było przyczyną ale niestety jak chrobotało tak chrobocze. Na postoju I podczas odejmowania gazu, szczególnie jak rozgrzane auto. Na szczęście nie ślizga się i pięknie biegi wchodzą bo wymieniłem tulejki i cały osprzęt wybieraka. Kupić cały komplet, dwumas sprzęgło, docisk? Czy może to wina wałka skrzyni bo ewidentnie ma luz osiowy jakiś milimetr.
    Broń Masowego Wyprzedzania

Podobne wątki

  1. [skrzynia] E39 swap na manual
    Przez maxtoto w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-10-2023, 22:30
  2. m52 swap na m60b40 manual ,warto?
    Przez neo386 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-11-2015, 21:47
  3. [ tuning] Swap na manual 740 E32
    Przez Zdzira 850I w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 02-10-2010, 10:13
  4. [mechanika] e32 740i swap na manual
    Przez marcindrift w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-10-2009, 15:54
  5. swap r6 manual na 3.0v8
    Przez radzik w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-08-2009, 19:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •