Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Skrzynia 5hp19 wyciek między silnikiem a skrzynią

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    361
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko

    Skrzynia 5hp19 wyciek między silnikiem a skrzynią

    Pacjent nieszczęsny e39 z dziwnymi dźwiękami na nadwoziu dziś na trasie strzelił fest focha i wywalił chmurę. Po zatrzymaniu się zauważyłem deszcz oleju tak jak w opisie, wygląda na ATF ze skrzyni. Jeszcze nie wyjeżdżałem na kanał ale może ktoś mnie oświeci co puściło bo po odpaleniu leje jak z wiaderka a w okolicy kolektora ssącego słyszę dziwne zasysanie jakby nieszczelność w podciśnieniu. Mogę się mylić. Szybko zgasiłem bo nie chciałem męczyć kota. Taka sytuacja.

    Dziś wjechałem na kanał i faktycznie leje pomiędzy silnikiem a skrzynią więc prawdopodobnie simering puścił. Pytanie czy konwerter jeszcze żyje bo odpaliłem na chwilę i brak reakcji ani na D i R tylko wchodzi na obroty. Skrzynia w dół.
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 25-09-2023 o 20:17

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    361
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Zdecydowałem założyć manuala, czy 3.46 diff będzie zbyt torowy? Mam opcje 2.93. Miał ktoś 530i z manualem?

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    622
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia
    Czytam takie tematy, bo cieknie mi spod wybieraka. Są też zapocone miejsca z przodu jak i z tyłu skrzyni.
    Pewnie simeringi do wymiany. Jeszcze tego w życiu nie robiłem i ciekaw jestem czy dużo z tym roboty.
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    361
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Wymieniłem właśnie uszczelniacz wybieraka w 5hp24 i nie było zbyt przyjemnie. Na domiar złego kapie sobie dalej. Uszczelniacz Corteco
    Broń Masowego Wyprzedzania

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    622
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia

    Post

    Dziękuję za szybką odpowiedź!
    A można więcej szczegółów? Kupiłem ten uszczelniacz (ASO). Nie wygląda na skomplikowaną część.
    Olej będę wymieniał właśnie w takiej skrzyni 5hp24. Domyślasz się może dlaczego kapie spod tego wybieraka?
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    361
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Dlaczego kapie, bo prawdopodobnież simering słabej jakości ale dowiem się jak kupię ori. Niby nie skomplikowana ale słaby dostęp i można dać dupki przy demontażu starego.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    361
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Mam pytanie odnośnie swapa na manual. Pedał od gazu z kickdownem nie zrobi różnicy? Przewód od cylindra z pedału hamulca do wysprzęglika przepcham przez podłogę czy muszę kombinować? Czy dyf 3.46 będzie ok czy lepiej 2.93? Może jeszcze jakieś podpowiedzi mądrych?
    Broń Masowego Wyprzedzania

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    622
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia

    Post

    Ja niestety, bladego pojęcia nie mam co do tego kickdowna.
    Ale napisz proszę choć w skrócie na co uważać przy demontażu wybieraka.
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar maxtoto
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    361
    BMW
    740iA M62TUB44 S2, 530iA M54
    Skąd
    Poltoriko
    Jeśli chodzi o 5hp24 to trzeba ją lekko opuścić bo dostęp słaby. Ja poszedłem na skróty i poluzowałem wspornik, wielkiej przestrzeni nie osiągniesz ale przy odrobinie uwagi i cierpliwości wydobędziesz dzioda. Kieszeń wygląda na miękką i chyba łatwo ją porysować a tego musisz uniknąć. Jedyny dla mnie sensowny sposób to wkręt odpowiednio gruby na wkrętarkę i uważnie choć dosć głęboko wkręć w uszczelniacz i spóbuj go wyrwać. Rozpadnie się na strzępy i przy odrobinie szczęścia będzie Twój. Oczywiście wcześniej odkręć selektor i umyj. Kabel odsuń na bok. Możesz zdjąć jeden z uchwytów od osłony skrzyni, będzie lepiej. Nowy trzeba dość głęboko osadzić, wbić nasadką. Może cos zrobiłem nie tak bo dalej cieknie ale stawiam na słaby uszczelniacz. Powodzonka i daj znać jak poszło.
    Broń Masowego Wyprzedzania

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    622
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia
    Wielkie dzięki kolego maxtoto !
    Czas mnie nie goni, więc powoli z uwagą będę robił tak jak radzisz. Dam oczywiście tu znać jak poszło.
    Korzystam grzecznościowo z warsztatu. Podnośnik jest tylko jeden. Czasem w sobotę jest wolny.
    W niedzielę nie chcę nic robić, bo mi nie idzie. A nie darowałbym sobie czegoś spieprzyć.
    Jeszcze raz wielkie dziękuję!
    Pozdrawiam!
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

Podobne wątki

  1. [silnik] Różnice między silnikiem m62tu a m62
    Przez daber w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-10-2024, 00:54
  2. [skrzynia] [E38] skrzynia biegów automat 5hp19
    Przez konradklim w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-11-2017, 12:55
  3. Skrzynia 5hp19
    Przez czerwony16 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-08-2017, 12:21
  4. [silnik] E38 740 Wyciek oleju między silnikiem a skrzynią
    Przez Kona w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-09-2014, 18:22
  5. Wyciek między skrzynią a silnikiem.
    Przez bruner75 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-11-2012, 06:25

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •