Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: Zakup pierwszej E32

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2023
    Posty
    6
    BMW
    seria 7
    Skąd
    Kraków
    ogólnie 3.5 R6 uchodzi (nie wiem czy słusznie) za mniej dynamiczny silnik, trochę ,,dupowóz" do jazdy defiladowej ;) a 3.0 V8 przeciwnie

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,307
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    Cytat Zamieszczone przez MarynarzKR Zobacz posta
    ogólnie 3.5 R6 uchodzi (nie wiem czy słusznie) za mniej dynamiczny silnik, trochę ,,dupowóz" do jazdy defiladowej ;) a 3.0 V8 przeciwnie
    Miałem v8 b30 mam m30b35 i na swoich odcinkach testowych jest podobnie z tym że v8 gora troszke lepsza. Obie w manualu. Co do automata to może z tym że w m30 masz 4 biegi A m60 5 biegów

    Wysłane z mojego SM-G525F przy użyciu Tapatalka

  3. #13
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,247
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez MarynarzKR Zobacz posta
    ogólnie 3.5 R6 uchodzi (nie wiem czy słusznie) za mniej dynamiczny silnik, trochę ,,dupowóz" do jazdy defiladowej ;) a 3.0 V8 przeciwnie
    Przede wszystkim musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz kupić E32 żeby jeździć wygodnie, dostojnie i dynamicznie czy po prostu chcesz zapie*dalać. Jeśli to drugie to generalnie znam wiele innych samochodów, które znacznie bardziej nadają się na zapie*dalacza, a nie kosztują tyle co E32 i jego utrzymanie.

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jpj
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    770
    BMW
    E32/E46/4R
    Skąd
    PL
    Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
    ...w m30 tego nie ma i trzeba regulowac recznie, co jest upierdliwe, czaso- i pracochłonne...
    Wielu mechaników tak mówi do mało rozeznanych właścicieli tych aut, krojąc przy okazji ich soczyście XD.

  5. #15
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2023
    Posty
    6
    BMW
    seria 7
    Skąd
    Kraków
    btw. czym różni się wizualnie wersja long od zwykłej ? tylko długością /odległością osi od siebie ?

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jpj
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    770
    BMW
    E32/E46/4R
    Skąd
    PL
    Cytat Zamieszczone przez MarynarzKR Zobacz posta
    btw. czym różni się wizualnie wersja long od zwykłej ? tylko długością /odległością osi od siebie ?
    https://7er.pl/showthread.php/35756-...t-nieLong-quot

  7. #17
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2023
    Posty
    6
    BMW
    seria 7
    Skąd
    Kraków
    Hej Panowie, byłem dziś rano na jeździe próbnej 3.0 V8 i powiem szczerze że, faktycznie silnik ten nie zrobił na mnie dobrego wrażenia. Mało dynamiczny, powolne przyśpieszenie (rozumiem że e32 waży 2t ale mimo wszystko...), brak fajnego basowego dźwięku którego się spodziewałem... Po niedzieli jadę oglądać 3.5 R6

    EDIT:

    Rozważam jeszcze m30b30 w manualu a później swap na m30b35.
    Chyba manual będzie lepszy jeżeli zależy nam na dynamiczniejszej jeździe ?
    Ostatnio edytowane przez MarynarzKR ; 16-07-2023 o 14:18

  8. #18
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,247
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez MarynarzKR Zobacz posta
    Hej Panowie, byłem dziś rano na jeździe próbnej 3.0 V8 i powiem szczerze że, faktycznie silnik ten nie zrobił na mnie dobrego wrażenia. Mało dynamiczny, powolne przyśpieszenie (rozumiem że e32 waży 2t ale mimo wszystko...), brak fajnego basowego dźwięku którego się spodziewałem... Po niedzieli jadę oglądać 3.5 R6
    Niczego innego się nie spodziewałem :P Cieszę się, że postępujesz rozsądnie, bo to znaczy, że prawdopodobieństwo dłuższej przygody z E32 znacznie wzrasta ;)

    Cytat Zamieszczone przez MarynarzKR Zobacz posta
    Rozważam jeszcze m30b30 w manualu a później swap na m30b35. Chyba manual będzie lepszy jeżeli zależy nam na dynamiczniejszej jeździe ?
    Tak jak pisaliśmy - liczy się przede wszystkim stan ogólny. SWAP z B30 na B35 to bardzo prosta sprawa, choć oprócz przełożenia silnika powinno się też zmienić wał, dyfer, półosie i tarcze hamulcowe razem z zaciskami (nie pamiętam dokładnie które są inne w B30 i B35). Jeśli tak bardzo zależy Ci na dynamicznej jeździe to 5 biegowy manual na pewno będzie lepszy niż 4 stopniowy automat.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jpj
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    770
    BMW
    E32/E46/4R
    Skąd
    PL
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Niczego innego się nie spodziewałem :P Cieszę się, że postępujesz rozsądnie, bo to znaczy, że prawdopodobieństwo dłuższej przygody z E32 znacznie wzrasta ;)


    Tak jak pisaliśmy - liczy się przede wszystkim stan ogólny. SWAP z B30 na B35 to bardzo prosta sprawa, choć oprócz przełożenia silnika powinno się też zmienić wał, dyfer, półosie i tarcze hamulcowe razem z zaciskami (nie pamiętam dokładnie które są inne w B30 i B35). Jeśli tak bardzo zależy Ci na dynamicznej jeździe to 5 biegowy manual na pewno będzie lepszy niż 4 stopniowy automat.
    Do tego jeszcze zmiana zawiasu jak to ma latać po winklach, dodatkowe pierdoły, ********ty i nagle okazuje się, że to E32 kosztuje tyle lub więcej niż kilkuletni hot hatch ze znacznie lepsza dynamiką i jest gotowy do jazdy ot tak.

    @MarynarzKR Wg mnie jak M60B30 i sama jazda E32 nie zrobiła na Tobie wrażenia to zdecydowanie to nie jest auto dla Ciebie.

  10. #20
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,389
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC

    Post

    Jeżeli E32 którym jeździłeś, było zdrowe i zadbane a wrażenia są jak opisujesz, więc jazda modelem z M30 pod maską dostarczy identycznych emocji, te auta jadą wręcz tak samo, jedynie charakterystyka pracy rzędówki i v-ałki jest różna. Na jednym ze zlotów mieliśmy do dyspozycji pas startowy i z chłopakami się "ganialiśmy" - różnice na końcu pasa były praktycznie niezauważalne.
    Na seryjnych wydechach nie masz też co się spodziewać efektów dźwiękowych, czy to przy M60 czy M30.
    Jeżeli chcesz poczuć troszeczkę mocy, to tak jak Irek wcześniej wspomniał, tylko M60B40 powinieneś brać pod uwagę. 740 i 750 jadą bardzo podobnie, ale koszty utrzymania V12 oraz znalezienia mądrego mechanika, który wie o co chodzi pod maską nieporównywalnie trudniejsze niż w przypadku M60.

    Powodzenia
    Ostatnio edytowane przez tequila1909 ; 17-07-2023 o 15:50
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

Podobne wątki

  1. [E65/66] Zakup pierwszej e65 745i
    Przez Tham0011 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-02-2018, 23:11
  2. [E65/66] szukam pierwszej 7
    Przez blaszka w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-06-2015, 17:11
  3. Skrzynia szarpie przy pierwszej redukcji
    Przez charzun w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-12-2013, 15:41
  4. [E38] witam ! wkońcu stałem sie posiadaczem pierwszej e38
    Przez neo386 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-12-2013, 14:19
  5. [silnik] Sanda lambda - błąd pierwszej sondy.
    Przez M@rcin w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 09:29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •