Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Wątek: Zakup pierwszej E32

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2023
    Posty
    6
    BMW
    seria 7
    Skąd
    Kraków

    Post Zakup pierwszej E32

    Cześć, chciałem się was doradzić w pewnej kwestii. Planuję zakup BMW 7 E32 w celach kolekcjonerskich.
    Rozważam dwie opcje:
    - silnik 3.4 211KM R6
    - silnik 5.0 299KM V12
    Pytanie czy silnik 5.0 jest zdecydowanie bardziej wymagający, awaryjny, kosztochłonny, czasochłonny itp (zakładając że przebieg to ok. 200-250 tyś) ? Jakie są wasze doświadczenia?
    Nadmienię tylko, że nie chciałbym aby ten samochód był dla mnie wieczną ,,skarbonką", mam raczej ograniczone środki i czas na naprawy itp. Raczej ma być to samochód mniej awaryjny na tzw. ,,niedzielne" przejażdżki.
    Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    1,307
    BMW
    było e32 735 1986r lpg e34 535i lpg 1991,730v8 manual 1992_sekwencja jest BMW e32 735is Italian milf
    Skąd
    rogi/krosno
    Witaj. Mniej obsługowy będzie m30. M70 licz razy 2 wszystko. Lecz wszystko zależy od stanu w jakim kupisz. Pzdr

    Wysłane z mojego SM-G525F przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,126
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Szukaj zdrowej karoserii - obojetnie jaki silnik jak zdrowa karosa to bedzie z niego klasyk.
    cala technike mozna ogarnac pozniej...
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jpj
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    770
    BMW
    E32/E46/4R
    Skąd
    PL

    Post

    Cytat Zamieszczone przez MarynarzKR Zobacz posta
    ...Nadmienię tylko, że nie chciałbym aby ten samochód był dla mnie wieczną ,,skarbonką", mam raczej ograniczone środki i czas na naprawy itp. Raczej ma być to samochód mniej awaryjny...
    To auto zawsze będzie generować koszty - małe lub duże, w zależności od grymasu właściciela, jego wiedzy na temat mechaniki. Ogólnie E32 potrafi pochłonąć każdą kwotę z konta. Przy zakupie priorytetem jest stan blacharski (tak jak napisał BOSS). To podstawa i mowa tutaj o braku rdzy, a nie do "lekkich napraw". Kwestia wyboru silnika też będzie podyktowana twoją wiedzą na ich temat oraz ewentualnym posiadaniem odpowiedniego serwisu w miejscu zamieszkania. Silników za dużo nie masz do wyboru M30/M60/M70. Wg mnie M30B35 lub M60B30 będzie optymalnym rozwiązaniem z każdą skrzynią biegów, lub M30B30 z manualem.
    Ostatnio edytowane przez jpj ; 09-07-2023 o 08:57

  5. #5
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,247
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Widzę, że już Ci na FB odpisałem, ale generalnie chłopaki potwierdzają moje zdanie ;)


    Cytat Zamieszczone przez jpj Zobacz posta
    TWg mnie (...) M60B30 będzie optymalnym rozwiązaniem
    Nie, jeśli M60 to tylko B40. W B30 wszystkie koszty są takie same jak w B40, spalanie zbliżone, a mocy wyraźnie mniej.
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 10-07-2023 o 09:44

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,520
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Widzę, że już Ci na FB odpisałem, ale generalnie chłopaki potwierdzają moje zdanie ;)



    Nie, jeśli M60 to tylko B40. W B30 wszystkie koszty są takie same jak w B40, spalanie zbliżone, a mocy wyraźnie mniej.
    potwierdzam, 8lat mam m60b30, to jest padlina. O ile do spokojnej jazdy wystarczy , to spalanie kosmiczne 17-19l lpg niezależnie czy sie depta czy nie. ale + m60 jest trwałość, z silnikiem nie dzieje się zupełnie nic, a jeżdżę nim na codzień niemal dzień w dzień

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jpj
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    770
    BMW
    E32/E46/4R
    Skąd
    PL
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    ...Nie, jeśli M60 to tylko B40. W B30 wszystkie koszty są takie same jak w B40, spalanie zbliżone, a mocy wyraźnie mniej.
    Zgadza się. Ale z tego co widzę po ogłoszeniach, B30 częściej się pojawia również w opcji z manualną skrzynią (kto co lubi), więc biorąc pod uwagę ewentualny stan budy nie należy go dyskredytować przy zakupie.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2023
    Posty
    6
    BMW
    seria 7
    Skąd
    Kraków
    Dzięki za odpowiedzi. Ostatecznie mam do wyboru M30B35 lub 3.0 V8 (M60B30). Obie w automacie i z zadbaną karoserią i wnętrzem. Zależy mi głównie na dynamicznym przyśpieszeniu i fajnym dźwięku pracy silnika/wydechu. Pod tymi względem chyba lepsza będzie 3.0 V8 ?

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,520
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    M60B30 ma jedna wielka przewagę nad M30 , sa to hydroregulatory luzow zaworów, w m30 tego nie ma i trzeba regulowac recznie, co jest upierdliwe, czaso- i pracochłonne . M60 jest bardzo trwalym silnikiem i nie ma sie co obawiać, a najśmieszniejsze jest to ze silnik m60b30 mozna w razie czego bardzo tanio kupic

  10. #10
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,247
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez darekbb Zobacz posta
    M60B30 ma jedna wielka przewagę nad M30 , sa to hydroregulatory luzow zaworów, w m30 tego nie ma i trzeba regulowac recznie, co jest upierdliwe, czaso- i pracochłonne . M60 jest bardzo trwalym silnikiem i nie ma sie co obawiać, a najśmieszniejsze jest to ze silnik m60b30 mozna w razie czego bardzo tanio kupic
    Pozwolę sobie się nie zgodzić. M30 to prosty i trwały silnik, tani w obsłudze i eksploatacji, a ustawianie zaworów to nie ejst czynność, którą wykonuje się co miesiąc czy nawet co pół roku. Tym bardziej w samochodzie, który ma być autem kolekcjonerskim, czyli zakładam, że nie do jazdy na co dzień. Jak użytkownik M60B40 z 15 letnim stażem, mogę powiedzieć, że nie ma on żadnej z tych cech (oprócz trwałości), które wymieniłem przy M30. Wielokrotnie pisałem już tutaj, że po 15 latach doświadczenia z E32 i M60B40, gdybym miał dzisiaj kupować E32, a nie miałbym na koncie 1 mln dolarów, to absolutnie i na 200% wybrałbym M30B35 w manualu, więc gdybym miał wybrać pomiędzy M30B35iA oraz M60B30iA to wybrałbym M30.

Podobne wątki

  1. [E65/66] Zakup pierwszej e65 745i
    Przez Tham0011 w dziale Allegro, Ebay i inne ...
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 05-02-2018, 23:11
  2. [E65/66] szukam pierwszej 7
    Przez blaszka w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-06-2015, 17:11
  3. Skrzynia szarpie przy pierwszej redukcji
    Przez charzun w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-12-2013, 15:41
  4. [E38] witam ! wkońcu stałem sie posiadaczem pierwszej e38
    Przez neo386 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 20-12-2013, 14:19
  5. [silnik] Sanda lambda - błąd pierwszej sondy.
    Przez M@rcin w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-10-2011, 09:29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •