Witam wszystkich .
Sprawa tyczy się BMW E65 730D 218Km z 2004R
NR VIN : WBAGM21060DR56909
Zacznę może od początku ponieważ po długim czasie szukania odpowiedniej 7ki okazja przyszła sama gdy już zrezygnowałem (zdecydowałem się ponieważ 17 lat historii jest mi znane i autko kupilem od przyjaciela kolegi ktory je doprowadzil do ładu po zakupie 4-5 lat temu i zrobił nią okolo 150tys km ,a teraz sprzedawał ponieważ stala 6mcy w podziemnym garażu w Hiszpani z uszkodzoną stacyjką z wbudowanym CAS).
W listopadzie tego roku kupiłem autko od niego w przeciągu miesiąca załatwiłem sprawę stacyjki bo był tylko możliwy pierwszy zaplon bez odblokowania kierownicy co uniemożliwiało wydostanie auta z podziemia z pomiędzy filarów.
Kolega był przekonany że po wsadzeniu sprawnej stacyjki uda się odpalić i sama wjedzie na laweta, ale tu niestety psikus , akumulator był rozładowany i nawet z boostera nie zakręciła.
Po tym został kupiony nowy akumulator taki jaki był w aucie do tej pory (varta 95ah 900a oczywiście AGM ) .
Próba odpalenia skończyła się tylko kreceniem rozrusznika bez efektu , wiem że próbowali coś ustalić inpą ,ale akurat co do tego nie jestem pewny ponieważ kodów błędów nie otrzymałem.
W efekcie auto bylo zaholowane 6km do dużego parkingu żeby załadować na lawete ( skrzynią została zwolniona na wszelki wypadek) .
Jako że autko w tej chwili jest w drodze do Polski ,a od tygodnia przeszukuje fora chciałbym się dowiedzieć od czego najlepiej zacząć w tej sytuacji czy próbować na własną rękę czy też bez osoby z doświadczeniem będzie ciężko ( jestem laikiem jeśli chodzi o programy samochodowe ).
Na początku myślałem o kwestji adaptacji akumulatora, lecz z tego co mi mówiono do samego odpalenia kodowanie nie jest potrzebne, a raczej do poprawnej pracy podzespołów żeby uniknąć cudów i choinki na desce .
I tu też moje pytanie czy immobiliser może mieć z tym coś wspólnego biorąc pod uwagę że auto bylo bez prądu +/- 5 miesięcy?
Czy należałoby coś wcześniej zrobić/ zresetować żeby pobudzić cały system w samochodzie ?
Dodam jeszcze że zamówiłem już kabel do BMW klasy E i zamierzam zainstalować inste lub inne jak tylko wrócę z trasy .
Jestem z Katowic ,a nóż widelec ktoś kto zna temat tych buni jest akurat gdzieś w pobliżu i ma sposobność pomóc w najbliższym czasie ;) oczywiście nie za friko
Przepraszam za ew. błędy ( pisze na tel i nie zawsze dobrze mi wybiera )
Dziękuję wszystkim z góry za pomoc i zainteresowanie :)
Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka