Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: BMW 730D nie odpala

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2022
    Posty
    15
    BMW
    E65 2004r 730D
    Skąd
    Katowice

    BMW 730D nie odpala

    Witam wszystkich .

    Sprawa tyczy się BMW E65 730D 218Km z 2004R
    NR VIN : WBAGM21060DR56909

    Zacznę może od początku ponieważ po długim czasie szukania odpowiedniej 7ki okazja przyszła sama gdy już zrezygnowałem (zdecydowałem się ponieważ 17 lat historii jest mi znane i autko kupilem od przyjaciela kolegi ktory je doprowadzil do ładu po zakupie 4-5 lat temu i zrobił nią okolo 150tys km ,a teraz sprzedawał ponieważ stala 6mcy w podziemnym garażu w Hiszpani z uszkodzoną stacyjką z wbudowanym CAS).

    W listopadzie tego roku kupiłem autko od niego w przeciągu miesiąca załatwiłem sprawę stacyjki bo był tylko możliwy pierwszy zaplon bez odblokowania kierownicy co uniemożliwiało wydostanie auta z podziemia z pomiędzy filarów.
    Kolega był przekonany że po wsadzeniu sprawnej stacyjki uda się odpalić i sama wjedzie na laweta, ale tu niestety psikus , akumulator był rozładowany i nawet z boostera nie zakręciła.
    Po tym został kupiony nowy akumulator taki jaki był w aucie do tej pory (varta 95ah 900a oczywiście AGM ) .
    Próba odpalenia skończyła się tylko kreceniem rozrusznika bez efektu , wiem że próbowali coś ustalić inpą ,ale akurat co do tego nie jestem pewny ponieważ kodów błędów nie otrzymałem.
    W efekcie auto bylo zaholowane 6km do dużego parkingu żeby załadować na lawete ( skrzynią została zwolniona na wszelki wypadek) .
    Jako że autko w tej chwili jest w drodze do Polski ,a od tygodnia przeszukuje fora chciałbym się dowiedzieć od czego najlepiej zacząć w tej sytuacji czy próbować na własną rękę czy też bez osoby z doświadczeniem będzie ciężko ( jestem laikiem jeśli chodzi o programy samochodowe ).

    Na początku myślałem o kwestji adaptacji akumulatora, lecz z tego co mi mówiono do samego odpalenia kodowanie nie jest potrzebne, a raczej do poprawnej pracy podzespołów żeby uniknąć cudów i choinki na desce .

    I tu też moje pytanie czy immobiliser może mieć z tym coś wspólnego biorąc pod uwagę że auto bylo bez prądu +/- 5 miesięcy?
    Czy należałoby coś wcześniej zrobić/ zresetować żeby pobudzić cały system w samochodzie ?

    Dodam jeszcze że zamówiłem już kabel do BMW klasy E i zamierzam zainstalować inste lub inne jak tylko wrócę z trasy .


    Jestem z Katowic ,a nóż widelec ktoś kto zna temat tych buni jest akurat gdzieś w pobliżu i ma sposobność pomóc w najbliższym czasie ;) oczywiście nie za friko

    Przepraszam za ew. błędy ( pisze na tel i nie zawsze dobrze mi wybiera )

    Dziękuję wszystkim z góry za pomoc i zainteresowanie :)







    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Hashashin ; 16-12-2022 o 22:44

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Skąd
    Barlinek
    Siemka. Po wymianie stacyjki najwazniejszy jest ogarniety "komputerowiec" z odpowiednim oprogramowianiem.
    Moja wiedza w tym temacie nie jest na tyle bogata zebym mogl Ci wypunktowac dokladnie co trzeba wykonac.
    Wiem natomiast ze po wymianie stacyjki niezbedna jest zmiana numeru vin w cas, wlasciwe zakodowanie nowego cas do auta oraz zrobic synchronizacje z kompem silnika.
    Jest jeszcze sprawa kodu isn i przepisanie go ze starego casu lub z innego miejsca (nie jestem pewny czy np ze sterownika silnika).

    Wydaje mi sie ze wszystkie te czynnosci ogarnie program inpa i ncs znajdujacy sie w calym pakiecie.

    Nawiasem mowiac kabel, oprogramowanie oraz wiedza jak sie nim poslogiwac przyda Ci sie napweno.

    Mam nadzieje ze koledzy posiadajacy znacznie wieksza wiedze niz ja (np. cursor) napisza dokladnie co musi byc ogarniete, jak i czym.

    Powodzonka.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2022
    Posty
    15
    BMW
    E65 2004r 730D
    Skąd
    Katowice
    Dzięki śliczne za odpowiedź.
    Ech dopiero teraz uświadomiłem sobie ze nie dodałem pewnego szczegółu ,a mianowicie stacyjką zajął się Pan z Rybnika ktory regeneruje je więc czysto teoretycznie nie powinno chyba być potrzeby wpisywania jej na nowo chyba że mogła się w jakiś sposób rozkodować, ale w tym wypadku chyba by nie kręciła co nie ?
    Chyba że robił coś jeszcze w Casie bo stacyjka była bez kluczyka oddana do naprawy zapadki ,a w efekcie końcowym w środku podobno też coś było grzebane

    Ew. Jeśli byłby ktoś gdzieś z okolic Śląska a ogarnia takie tematy to pod koniec przyszlego tyg będę ją przekładał na mniejszą lawete i mogę gdzieś podjechać.

    Z warsztatami to różnie bywa zwłaszcza jak czytam opinie ile ludzie na auta czekają i z tym samym problemem zostaje po wymianie czegoś innego niż powinno być wymienione ( mowie o aso w mojej okolicy )



    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Hashashin ; 16-12-2022 o 23:58

  4. #4
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Skąd
    Barlinek
    To faktycznie lekko zmienia sytuacje...
    Tak czy inaczej jak stacyjka jest stara a auto kreci a nie odpala na mysl przychodzi rozjechana synchronizacja. Warto ja zrobic np. programem inpa.
    Co do innych mozliwych przyczyn niestety wiecej nie pomoge.
    Musisz poczekac az ktos ogarniety w temacie sie odezwie.
    Pzdr.

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2022
    Posty
    15
    BMW
    E65 2004r 730D
    Skąd
    Katowice
    Spoko domyślam się że ciężko coś w tej sytuacji doradzić i wiem że moje informacje mogą być dość mało konkretne . Ale tak czy inaczej jeśli uda mi się rozwiązać ten problem opiszę go tutaj dla innych ,bo różnie bywa ,a ja sam osobiście szukam najbardziej prawdopodobnych rozwiązań.

    Tak czy inaczej dziękuję za pomoc :)

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    649
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Niestety kwestie CAS i immobilisera nie ogarniesz inpa i ncsem jesli chodzi o cos wiecej niz synchronizacje i kodowanie. Jesli nie czujesz sie na silach moge zerknac zdalnie na Twoje auto co sie dzieje ze nie pali.

  7. #7
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    2,120
    BMW
    E65 3.0D
    Skąd
    Barlinek
    Cytat Zamieszczone przez SkeYT Zobacz posta
    Niestety kwestie CAS i immobilisera nie ogarniesz inpa i ncsem jesli chodzi o cos wiecej niz synchronizacje i kodowanie. Jesli nie czujesz sie na silach moge zerknac zdalnie na Twoje auto co sie dzieje ze nie pali.
    No wlasnie zapomnialem ze nie tylko cursor posiada ogromna wiedze w tym zakresie. SkeYT rowniez w moich problemach mi pomagal.
    Pozdrowka

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2022
    Posty
    15
    BMW
    E65 2004r 730D
    Skąd
    Katowice
    Dziękuję jak tylko auto dotrze spróbuję gdzieś z nim podskoczyć i może okaże się błahostka jeśli nie chętnie skorzystam z każdej możliwej pomocy :) .
    Postaram się też zebrać jak najwięcej informacji dla potomnych

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar DobraMorda
    Dołączył
    Feb 2020
    Posty
    172
    BMW
    750i 92r, 760Li 04r, 525tds 91r, 520i 92r, 328i cabrio 96r
    Skąd
    Sosnowiec
    W razie czego jestem z Sosnowca i mogę spróbować pomoc :)

    Wysłane z mojego Mi Note 10 przy użyciu Tapatalka

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2022
    Posty
    15
    BMW
    E65 2004r 730D
    Skąd
    Katowice
    Witam. W moim temacie sprawa się wyjaśniła choć kolega twierdzi że to była stacyjka z tego auta wymontowana ,a Pan który regenerował twierdzi że nie robił nic poza zapadkami i elektroczymśtam .
    Winowajcą jest "Sterownik Kas okazało się że miał inny numer kodu do odpalenia niż sterownik silnika tak jakby nie był z tego samochodu "

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie panowie z Rudy Śląskiej sobie z tym poradzili w kilka dni w razie czego zawsze mogę podać namiary gdyby ktoś potrzebował:).
    Pozdrawiam i życzę wszystkim miłego weekendu.

    Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [elektryka] Pomocy! Nie odpala. E65 730d
    Przez Polus111 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post / autor: 18-03-2022, 14:42
  2. [elektryka] 730D ciężko odpala
    Przez bolo88pl w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 10-02-2019, 19:30
  3. [pozostale] E65 730d 2002r Nie odpala
    Przez piter7898 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-01-2019, 17:09
  4. [elektronika] e38 730d nie kręci, nie odpala
    Przez macix w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 29-01-2016, 15:45
  5. [silnik] Nie odpala 730d
    Przez ROMAN_91 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-12-2015, 22:28

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •