Błąd przepływomierza w sterowniku zapisał się tylko raz przy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie. (Informacja z ramki).
Dobrej pory się już nie pojawił.
Błąd 4b10 wg. ramki zapisał się ostatni raz 200 km temu prawdopodobnie podczas odpalenia samochodu gdy silnik był zimny(temp płynu 20stopni i 700 obrotów silnika).
Dzisiaj zrobiłem tak jak powiedziałeś,tzn sprawdziłem korekcje podczas zwiększania obrotów. Wyszło tak:
Silnik trochę rozgrzany, wolne obroty:
1: -0.1
2:-0.3
3:-0.7
4:-0.5
5:+1.2
6:+0.5
Korekcje na ciepłym od wolnych obrotów do 4tys :
1: min -0.6/max +0.9
2:min -1.2/max + 0.1
3:nim -1.9/max +0.0
4:nim -1.2/max +0.1
5:min 0.0/max +1.8
6:min 0.0/max +1.5
Przepływomierz z założonym wężykiem od EGR (wolne obroty):
Jest: 362.9mg
Powinno być :359.3mg
Doładowanie z założonym wężykiem :
Jest:995mbar
Powinno być : 1011mbar
Przepływomierz ze zdjętym wężykiem od EGR:
Jest :445.1mg
Powinni być :378.3mg
Doładowanie ze zdjętym wężykiem:
Jest:1008mbar
Powinno być : 1009mbar
Przepływomierz ze zdjętym wężykiem od EGR przy 2,5tys obr. :
Jest 600.8mg
Powinno być :604.1mg
Doładowanie ze zdjętym wężykiem przy 2,5 tys obr. :
Jest:1269mbar
Powinno być :1232mbar
DPF:
Ostatnia regeneracja 126km temu.
Ciśnienie spalin na wolnych obrotach :27,88mbar
Ciśnienie spalin przy 2tys obr. : 92,88mbar
Ciśnienie spalin przy 3 tys obr. : 155,88 mbar.
Wszystkie te dane mam z ISTA.
Błąd korekcji wyskakuje tylko podczas odpalenia samochodu np. Po nocy i to co jakiś czas.
Czy z w/w informacji wynika,ze przepływomierz jest dobry i z turbo tez wszystko gra?
Wydaje mi się ,ze ciśnienie spalin jest trochę za wysokie. Spróbować wypalania serwisowego?
Wiem,ze korekcje nie świadczą o wtrysku,ale zastanawia mnie to ,ze 3 wtryski,które kupiłem nowe działają jak należy (cylindry 2,3,4), a 2 z 3 które oddałem do sprawdzenia dają tak na plus.
Mało tego,facet który je sprawdzał odrazu mi powiedział ,ze z tymi wtryskami nigdy nic nie wiadomo,ze na stole trzymają zadane parametry a w silniku robią cuda.
Do tego ten błąd korekcj ,który jest sporadycznie i tylko na zimnym silniku. Może one poprostu leją i robią te cuda o których mi mówił facet, który je sprawdzał. stąd ten błąd 4b10 i częste wypalanie DPF.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk





Odpowiedz z cytatem