Siemka, tez miałem E38 z tym silnikiem i miałem podobne problemy co Ty i dzisiaj cieszę się, że pozbyłem się tego samochodu w porę.
1. Przy wymianie odmy: co i gdzie jeszcze tam posprawdzać lub zapobiegawczo wymienić?
Wszystkie uszczelki kolektora ssącego 4x, oringi pod wtryskiwacze, od tyłu masz jedną uszczelkę od odmy i z przodu od kolektora. Do przejrzenia od razu wiązka i wszelkie przewody gumowe jak masz na wierzchu. Sprawdź czy nie są zapocone pokrywy zaworów od wewnątrz przy świecach lub czy nie wycieka olej z śrub mocujących.
2. Najpierw wymienić sondy i badać efekty czy może czujnik wałka?
Twierdzisz, że czasami autem rzuca. Efekt wypadających zapłonów, błędy praktycznie od wszystkich cylindrów. Od lewego powietrza zacznij, M62 i M60 są mega czułe na lewusa, więc jakiekolwiek zabawy trzeba zacząć od uszczelnienia, potem po 100% pewności, że lewego powietrza nie ma można zacząć diagnozy dalej.
Co do samych sond. odpuść je na razie póki nie ogarniesz wypadających zapłonów. Na przyszłość możesz stwierdzić ich uszkodzenie poprzez pomiary grzałki, trzeba również zwrócić uwagę na rodzaj sondy, wartości dla Siemensa i dla Boscha są inne.
Czujnik wałka, kwestia spadku mocy silnika może być jego przyczyną, aczkolwiek wypadanie zapłonów i odłączenie jedno/dwóch cylindrów da taki sam efekt. Zmierz rezystancję czujnika pomiędzy 2 i 3 pinem, wartości już nie pamiętam jakie powinny być.
Nie wymieniaj wszystkiego na siłę, bo popłyniesz przy takim diagnozowaniu takich pojazdów.
3. Czy mogą zostać te chłodnice z m60b30 wraz z korkiem i czy warto wymieniać płyn na koncetrat BMW?
Nie wiem czym różni się chłodnica z M60, a czym M62, więc nie odpowiadam. Nie ma potrzeby zakupu oryginalnego płynu BMW i przepłacać, po prostu trzeba patrzeć, aby nowy płyn spełniał normy, które zaleca BMW.
4. Których producentów potrzebnych mi elementów wybrać ?
Odma oryginał, czujnik wałka też, chociaż ja jeździłem na zamienniku Meyele i problemów nie było.
Ubytek płynu, brak ogrzewania, częste zapowietrzanie to tylko mi nasuwa się myśl o UPG. Kup sobie tester C02, wkręć go w zbiorniczek wyrównawczy, jak się zabarwi to będziesz miał odpowiedź czym jako pierwszym trzeba się zająć, Jeśli będzie kolor niezmienny to wymień korek zbiorniczka na nowy, odpowietrz porządnie i zobacz efekty. I od tego w sumie zacznij, bo jak wyjdzie UPG to masz dwie głowice do roboty, pewnie po drodze skończy się rozrządem, czyt. gruba impreza na parę tysięcy. Ja miałem te same objawy i sprzedałem w samą porę, bo za dwa tygodnie wybuchła w niej chłodnica od ciśnienia. ;)
Ktoś mi kiedyś powiedział tutaj na forum, że silniki w takim stanie jaki masz Ty i jaki miałem ja, należy wyciągnąć z budy i wyremontować, wtedy masz święty spokój na dłuugi czas, a tak to studnia bez dna. Dopóki nie doświadczyłem tego na własnej skórze to jakoś w to nie wierzyłem, a jednak miał rację. :)




Odpowiedz z cytatem