Poka¿ wyniki od 1 do 3 z 3

W±tek: M62B35 B³êdy, szereg problemów, zdjêcia

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar czaroczaro_
    Do³±czy³
    May 2022
    Posty
    7
    BMW
    E38 735i
    Sk±d
    Bogatynia

    M62B35 B³êdy, szereg problemów, zdjêcia

    Witam Panowie. Potrzebujê podzieliæ siê tym jak wygl±da moja sytuacja i upewniæ, ¿e mam zamiar i¶æ w dobrym kierunku. Bud¿et na kilkutysiêczne manewry na ten rok siê skoñczy³ (wykres prac w zdjêciu #1), zosta³o u¿ycie r±k i ustalenie przysz³ych prac, tu i tu sam ju¿ g³upieje próbuj±c ³±czyæ kropki. Liczê na Wasze do¶wiadczenie.

    Samochód - E38 97r przedlift, m62b35, DK34988, lpg AG zenit, automat, 370 nalotu, katy s±, !pali na dotyk w ka¿dych warunkach!je¿d¿ona tylko na PB, du¿o sta³a.

    Najwiêksza bol±czka - Nieregularne spadki mocy (od 20% ogólnej do 50% wyczuwalnej u do³u oraz pod obci±¿eniem), zmienna kultura pracy silnika, spalanie.

    Zimny silnik rano - pozycja dwa spod maski zaskwierczy, odpala od strza³a i obroty id± pod 1000 na oko³o minutê, lub do momentu przerzutki z pozycji ‚P’. G³o¶niejsza praca z wydechu - I tak by³o zawsze. Ostatnio - zaczê³a bardziej kopciæ, bardziej telepaæ bud±, zaczê³y pojawiaæ siê przy ruszaniu odg³osy przelewu wody zza deski oraz przerywane zgrzyty/piski przy pierwszym manerwowaniu z u¿yciem wstecznego wyczuwalne na kierownicy i s³yszalne z prawej strony. Wiêksza moc z do³u przez pare chwil.

    Ciep³y silnik - odpala na strza³, wolne obroty (na P ok 600, na D ok 570) po ostatnim czyszczeniu krokowca i restarcie DME stoj± bardziej równo, po kilkudzieciêciu km jest jednak gorzej i potrafi± skakaæ 550-540, w mie¶cie jest w miarê ok nie czuæ s³abo¶ci w trasie natomiast ewidentnie s³absza reakcja na gaz, silnik u do³u bardziej jêczy ni¿ jedzie, kickdown go trochê budzi, ewidentnie zaczyna czuæ mocniej ka¿da dziurê na drodze. Ekonomizer ochoczo za 30l chyba ze oprê nogê z górki to poka¿e 15, dojazd do ¶wiate³ bez gazu pokazuje 10 na zero spada tylko rozpêdzony i na postoju. Spalanie w spokojnej trasie +20l na 100km, pu¶ci lekko dym powy¿ej 5k rpm

    Inne Objawy i znane mi mankamenty:
    .Ch³odzenie- visco, obie ch³odnice + vent klimy (nie za³±cza) pochodz± z m60b30, test 7 w trasie ok 103st po mie¶cie do 107st, po troszke p³ynu ubywa, jest tendencja do zapowietrzania, max nawiew robi wichurê, np z tunelu nie idzie ciep³e.
    .Skrzynia - w mie¶cie pracuje wg mnie elegancko, w trasie pod górkê czasem czuæ lekko wrzucanie na wy¿szy, czasem po kickdownie zostanie sobie na dwójce po zdjêciu nogi z gazu i hamuje silnikiem.
    .Ró¿ne - Prêdko¶ciomierz pokazuje o ok 10km/h za du¿o, lekko palec siorbie po wyjêciu bagnetu na odpalonym, odpiêcie wtyczki przep³ywki na odpalonym powoduje pojedyncze zatelepanie i minimaln± ró¿nice w pracy silnika na gorsze,

    Zrobione w pobli¿u - aku ¶wie¿e i pachn±ce prosto z drzewa, olej pachn±cy, ¶wiece wporz±dku, hardkorowy w±¿ od wspomy, wymienione obie uszczelki pod pokrywami zaworów, krokowy wyczyszczony, zbiornik paliwa na idealny, lpg zakrêcone.

    Moje typy i kierunek zakupowy - Obie sondy za kolektorami, odma, czujnik po³o¿enia wa³ka. Dodatkowo szukam miejsca na wymianê oleju w skrzyni, demonta¿u lpg, po czym sprawdzê lewe w okolicy kolektora, bo plak w jednym miejscu powoduje miniaturow± ró¿nicê w pracy.

    Moje pytania na ten moment:
    -Przy wymianie odmy: co i gdzie jeszcze tam posprawdzaæ lub zapobiegawczo wymieniæ?
    -Najpierw wymieniæ sondy i badaæ efekty czy mo¿e czujnik wa³ka?
    -Czy mog± zostaæ te ch³odnice z m60b30 wraz z korkiem i czy warto wymieniaæ p³yn na koncetrat BMW?
    -Jak spróbowaæ rozwi±zaæ kwestie k³amliwych zegarów? .
    -Których producentów potrzebnych mi elementów wybraæ ?

    Podsumowanie:
    Ka¿da Wasza rada, sugestia itp. bêdzie dla mnie na wagê z³ota. Je¶li co¶ jest niezrozumia³e, to postaram siê wyt³umaczyæ, my¶le te¿ nad publikacj± filmików na YouTubie jak to wygl±da.
    Dziêki, cze¶æ!



    #1 g³ówny zestaw ostatnich prac koniec 10.05.22:




    #2 Diagnoza Bosh service 27.05.22:







    #3 W³asna diagnoza kostk± na Bluetooth z teraz 30.05.22:








  2. #2
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Oct 2018
    Posty
    254
    BMW
    E32
    Sk±d
    Wroc³aw
    Siemka, tez mia³em E38 z tym silnikiem i mia³em podobne problemy co Ty i dzisiaj cieszê siê, ¿e pozby³em siê tego samochodu w porê.

    1. Przy wymianie odmy: co i gdzie jeszcze tam posprawdzaæ lub zapobiegawczo wymieniæ?

    Wszystkie uszczelki kolektora ss±cego 4x, oringi pod wtryskiwacze, od ty³u masz jedn± uszczelkê od odmy i z przodu od kolektora. Do przejrzenia od razu wi±zka i wszelkie przewody gumowe jak masz na wierzchu. Sprawd¼ czy nie s± zapocone pokrywy zaworów od wewn±trz przy ¶wiecach lub czy nie wycieka olej z ¶rub mocuj±cych.

    2. Najpierw wymieniæ sondy i badaæ efekty czy mo¿e czujnik wa³ka?

    Twierdzisz, ¿e czasami autem rzuca. Efekt wypadaj±cych zap³onów, b³êdy praktycznie od wszystkich cylindrów. Od lewego powietrza zacznij, M62 i M60 s± mega czu³e na lewusa, wiêc jakiekolwiek zabawy trzeba zacz±æ od uszczelnienia, potem po 100% pewno¶ci, ¿e lewego powietrza nie ma mo¿na zacz±æ diagnozy dalej.

    Co do samych sond. odpu¶æ je na razie póki nie ogarniesz wypadaj±cych zap³onów. Na przysz³o¶æ mo¿esz stwierdziæ ich uszkodzenie poprzez pomiary grza³ki, trzeba równie¿ zwróciæ uwagê na rodzaj sondy, warto¶ci dla Siemensa i dla Boscha s± inne.

    Czujnik wa³ka, kwestia spadku mocy silnika mo¿e byæ jego przyczyn±, aczkolwiek wypadanie zap³onów i od³±czenie jedno/dwóch cylindrów da taki sam efekt. Zmierz rezystancjê czujnika pomiêdzy 2 i 3 pinem, warto¶ci ju¿ nie pamiêtam jakie powinny byæ.

    Nie wymieniaj wszystkiego na si³ê, bo pop³yniesz przy takim diagnozowaniu takich pojazdów.

    3. Czy mog± zostaæ te ch³odnice z m60b30 wraz z korkiem i czy warto wymieniaæ p³yn na koncetrat BMW?

    Nie wiem czym ró¿ni siê ch³odnica z M60, a czym M62, wiêc nie odpowiadam. Nie ma potrzeby zakupu oryginalnego p³ynu BMW i przep³acaæ, po prostu trzeba patrzeæ, aby nowy p³yn spe³nia³ normy, które zaleca BMW.

    4. Których producentów potrzebnych mi elementów wybraæ ?

    Odma orygina³, czujnik wa³ka te¿, chocia¿ ja je¼dzi³em na zamienniku Meyele i problemów nie by³o.

    Ubytek p³ynu, brak ogrzewania, czêste zapowietrzanie to tylko mi nasuwa siê my¶l o UPG. Kup sobie tester C02, wkrêæ go w zbiorniczek wyrównawczy, jak siê zabarwi to bêdziesz mia³ odpowied¼ czym jako pierwszym trzeba siê zaj±æ, Je¶li bêdzie kolor niezmienny to wymieñ korek zbiorniczka na nowy, odpowietrz porz±dnie i zobacz efekty. I od tego w sumie zacznij, bo jak wyjdzie UPG to masz dwie g³owice do roboty, pewnie po drodze skoñczy siê rozrz±dem, czyt. gruba impreza na parê tysiêcy. Ja mia³em te same objawy i sprzeda³em w sam± porê, bo za dwa tygodnie wybuch³a w niej ch³odnica od ci¶nienia. ;)

    Kto¶ mi kiedy¶ powiedzia³ tutaj na forum, ¿e silniki w takim stanie jaki masz Ty i jaki mia³em ja, nale¿y wyci±gn±æ z budy i wyremontowaæ, wtedy masz ¶wiêty spokój na d³uugi czas, a tak to studnia bez dna. Dopóki nie do¶wiadczy³em tego na w³asnej skórze to jako¶ w to nie wierzy³em, a jednak mia³ racjê. :)

  3. #3
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar czaroczaro_
    Do³±czy³
    May 2022
    Posty
    7
    BMW
    E38 735i
    Sk±d
    Bogatynia

    M62B35 B³êdy, szereg problemów, zdjêcia

    Dziêki za odpowied¼. Silnik jest po rozrz±dzie 3 lata do tylu. Papier na g³owice sprzed 5 lat te¿ odgrzeba³em. Ogrzewanie jest fest, tylko nie w tunelu dla pasa¿erów z ty³u, mam manualny panel sterowania klim±. Robi³em w ¿yciu ju¿ testy na UPG, znam procedurê, za tydzieñ niechêtnie zrobiê, bo auto wróci³o na poprawki do warsztatu. Mi³ego.
    Ostatnio edytowane przez czaroczaro_ ; 31-05-2022 o 16:01

Podobne w±tki

  1. [silnik] B³êdy M62B35
    Przez motobiker w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-04-2020, 16:10
  2. [silnik] BMW E38 735i m62b35 - b³êdy
    Przez PiasekE38 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 06-01-2020, 21:38
  3. [diagnoza] e38 sondy(a) m62b35 b³êdy
    Przez Kazikm3 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-04-2015, 13:34
  4. [elektronika] B³êdy b³êdy wszêdzie b³êdy... abs i sondy
    Przez neonunit w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 14:37
  5. Kilka problemów z E32
    Przez KaZi w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2008, 22:20

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •