
Zamieszczone przez
zielar
Witam,
Chc±c rozwiaæ wszelkie w±tpliwo¶ci wynikaj±ce z rozbie¿no¶ci i tak niewielkiej ilo¶ci informacji na ten temat - proszê o wskazanie pe³nej procedury odpowietrzania uk³adu ch³odzenia w N63B44. Przy wymianie wê¿a odmy dokona³em profilaktycznego czyszczenia i sprawdzania po³±czeñ przez co trochê p³ynu ulecia³o i teraz chcia³bym go odpowietrzyæ, gdy¿ po dolewce dwukrotnie ju¿ pojawi³ siê komunikat o konieczno¶ci dolania.
Ze zgromadzonych informacji wiem ¿e procedura jest nastêpuj±ca:
1) Na zimnym silniku odkrêciæ oba korki zbiorniczków wyrównawczych i uzupe³niæ poziom p³ynu do max
2) W³±czyæ zap³on (nie odpalaæ silnika)
3) W³±czyæ ¶wiat³a mijania w celu uniemo¿liwienia automatycznego wy³±czenia siê zap³onu.
4) Dmuchawa ustawiona po obu stronach na 28 stopni, z wiatrakami na najni¿szych obrotach i z automatycznym obiegiem wewnêtrznym (lewa dioda ¶wieci na zielono)
5) Wcisn±æ do oporu peda³ gazu na 10-15 sekund (przy otwartych drzwiach kierowcy)
Ca³o¶æ rzekomo powinna trwaæ 12 minut, jednak u mnie nie doczeka³em siê koñca po ponad godzinie.
Ciep³o w kabinie dostarczane jest bezproblemowo, jednak co kilkaset kilometrów sytuacja siê powtarza i widoczny jest ubytek p³ynu (co oznacza, i¿ w uk³adzie wci±¿ jest du¿o powietrza?)
Czy co¶ robiê nie tak, czy te¿ mo¿e trzeba wykonaæ jakie¶ procesy z u¿yciem INPA? Je¶li tak -> która konkretnie opcja?
Pozdrawiam