-
Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
Jak mia³em szczê¶cie w nieszczê¶ciu, czyli wymiana kolektora
Witajcie,
Mia³em w tym tygodniu niema³o szczê¶cia, jak siê okaza³o. Od pewnego czasu auto zaczê³o mi ponadnormatywnie dymiæ, ¿eby nie napisaæ po prostu - ¿e zaczê³o mi dymiæ w ogóle, co w silniku 3,0 D jest przecie¿ zachowaniem sygnalizuj±cym problem, bo normalnie nie ma mowy o dymie...
Mia³em ten problem ju¿ w zesz³ym roku, pojecha³em do Paw³owskiego do £omianek. Wymieni³ os³onê katalizatora, siatki w wydechu, skasowa³ 1100 z³ i... dymi³o dalej, chocia¿ mniej. Wróci³em i us³ysza³em, ¿e "tak ma byc".
Je¼dzi³em, je¼dzi³em, zrobi³em 25 tkm od tego czasu i w koñcu siê wkurzy³em, bo zaczê³o dymic coraz bardziej i nie muszê Wam t³umaczyæ, ¿e sta³o siê to irytuj±ce. Marcin z MCars Classic zasugerowa³ przejrzenie auta pod tym k±tem, odstawi³em Beemkê do niego.
Co siê okaza³o? Kolektor ss±cy by³ tak zawalony nagarem, mu³em wrêcz, ¿e nadawa³ siê do wyrzucenia. parê innych elementów (nie pamiêtam dok³adnie wszystkich nazw) te¿ zosta³o wymienionych, i auto jest jak nowe. Nie ma ¶ladu po dymie :D
Reasumuj±c, mia³em furê szczê¶cia. Gdyby tak jaki¶ choæby maleñki kawa³ek oderwa³ siê i trafi³ w turbinê, z 10 tys w kosztach bym siê nie wydosta³. Zap³aci³em swoje, bo czê¶ci - jak to u Marcina - oryginalne z BMW. Ale mog³o byæ duuu¿o gorzej. Win± za sytuacjê obarczam za to warsztat w £omiankach, bo gdyby zdiagnozowali w³a¶ciwie problem wcze¶niej, tak du¿a ingerencja naprawcza nie by³aby konieczna. Zreszt± w ¶wietle tego, co siê dowiedzia³em, ich wyja¶nienia po us³udze, ¿e "tak ma byæ" s± ¶miechu warte. Ale jak tam widzê tabuny aut, to siê nie dziwiê. Nie maj± po prostu czasu na rzeteln± robotê. Przynajmniej w moim przypadku tak by³o, mo¿e kto¶ ma inne do¶wiadczenia z nimi.
Ogólnie siê cieszê ze znów perfekcyjnej formy auta, bo mia³em pomys³, ¿eby je sprzedaæ, ale w sumie postêpuje dok³adnie odwrotnie. W koñcu 7 to 7 i nic jej nie zast±pi, chyba, ¿e nowszy model :D Mia³ kto¶ z Was taki numer z uk³adem wydechowym i w koñcu kolektorem? Czy to tylko na mnie trafi³o?
-
u¿ytkownik
Re: Jak mia³em szczê¶cie w nieszczê¶ciu, czyli wymiana kolek
"Win± za sytuacjê obarczam za to warsztat w £omiankach, bo gdyby zdiagnozowali w³a¶ciwie problem wcze¶niej, tak du¿a ingerencja naprawcza nie by³aby konieczna."
a ja wina bym obarczyl tez i siebie samego na twoim miejscu ze jezdziles wiedzac ze cos jest nie tak 25 tys km!!!
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW G£ÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
-
Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
Kolego, nie jestem mechanikiem, tylko uzytkownikiem.
Odda³em auto do "specjalistów", którzy orzekli, gdy wróci³em z reklamacj±, ¿e problem siê zmniejszy³ a nie znikn±³, i¿ "tak ma byæ" (sic!).
Dopiero, gdy przy okazji przegl±du pojecha³em do MCars dowiedzia³em siê, ¿e to nieprawda i dymiæ nie powinno w ogóle. Gdybym mia³ pojêcie o tym, nie przejecha³bym ani kilometra, nara¿aj±c nie¶wiadomie silnik. Zaufanie do serwisu to podstawa.
Auto nie zdradza³o ¿adnych oznak problemu, poza dymem. A jak us³yszysz, ¿e "tak ma byæ", to nie kombinujesz, czy warsztat który 15 lat zajmuje siê mark± ma pojêcie, czy nie - skoro obok sta³o kilka aut z tym samym silnikiem.
Napisa³em przecie¿ o tym wszytkim, wiêc nie wiem, do czego siê czepiasz?
-
u¿ytkownik
do tego ze oskarzasz tylko warsztat bo wg mnie wina lezy zawsze po 2 stronach i moim zdaniem nie dopilnowales nalezycie sprawy skoro ci nadal dymilo to jak moglo byc ok???
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW G£ÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
-
Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
Kolego, czytaj ZE ZROZUMIENIEM. Po tym, co napisa³em w odpowiedzi przed chwil±, uznajê dalsz± na ten temat dyskusjê z Tob± za bezcelow±. Pozdrawiam.
-
u¿ytkownik
https://7er.pl/signaturepics/sigpic836_6.gif SIEDEM GRZECHÓW G£ÓWNYCH !!!
____________________________________________
ex - BMW E38 728i cossmosschwarz metallic
ex - BMW E66 745 Li black metallic
ex - BMW F02 750Lix sophistograu metallic
-
Zaawansowany U¿ytkownik
Popieram kolegê ADASIO. Dlatego ¿e nie zawsze wszystko mo¿na trafnie oceniæ. Mechanik nawet ten najlepszy musi dok³adnie zdiagnozowaæ, ale najwa¿niejsze s± spostrze¿enia w³a¶ciciela auta. To na ich podstawie w zasadzie mo¿na wywnioskowaæ wiêcej. Przecie¿ to w koñcu w³a¶ciciel na co dzieñ korzysta z auta i powinien reagowaæ na nawet najmniejsze k³opoty i zaburzenia we w³a¶ciwej pracy pojazdu. Im bardziej zaniedbasz tym mo¿e byæ tylko gorzej. Nie ganiê tu w³a¶ciciela i autora w±tku. Po prostu uwa¿am ze mechanik to te¿ cz³owiek i nie mo¿na od razu obwiniaæ ¿e on zawini³. Tak samo mo¿e siê myliæ. TYLKO TEN SIÊ NIE MYLI CO NIC NIE ROBI!!. Czy ka¿dy jest idealny? Owszem do¶wiadczenie zak³adu ma znaczenie, ale sam ¶wiadczê us³ugi motoryzacyjne ( elektryka) i wkurza mnie czêsto bezpodstawne ocenianie przez niektórych ludzi. Czêsto z³e opinie o warsztatach i mechanikach powodowane s± przez ludzi, którzy nie maj± pojêcia (nawet minimalnego) o danej dziedzinie fachu, a po prostu siê m±drz± i bezpodstawnie gani± czyje¶ us³ugi. Tak nie wolno. Popatrzmy najpierw sami na siebie a potem oceniajmy innych. NIe mia³em na celu nikomu dogadaæ, tylko po prostu uczuliæ na to co siê wyra¿a publicznie na czyj¶ temat. W koñcu warsztat ma sporo roboty, wiêc musi te¿ byæ dobry. Wizytówk± s± ci±gle przyje¿d¿aj±cy klienci z ró¿nymi k³opotami. Podsumowuj±c grunt, ¿e nic siê nie sta³o. W ostatniej chwili poprawnie zdiagnozowano powód i usuniêto. Pozdrawiam i ¿yczê jak najmniej takich sytuacji.
P.S zwracajmy uwagê na wszystkie dziwne dzwiêki i zachowania naszych ulubieñców, a bêdzie tylko lepiej i taniej. Pozdrawiam.[/fade]
-
Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
Kolego, nie zamierzam siê z Toba spieraæ. Patrzysz przez pryzmat swojego fachu. No to wybora¼ sobie taka sytuacjê: kupujesz kino domowe i po chwili zaczyna Ci g³o¶no chodziæ odtwarzacz. Jedziesz do serwisu. W domu stwierdzasz, ¿e znów chodzi chyba nie tak jak trzeba. Podczas drugiej wizyty serwis utwierdza Ciê w przekonaniu, ¿e "tak ma byc". I do czasu, kiedy kto¶ Ciê nie u¶wiadomi, ¿e to nieprawid³owa praca, u¿ywasz go sobie s±dz±c, ¿e wszystko w porz±dku. To nie jest Twój b³±d, tylko niekompetencja serwisu.
I tak by³o w tym przypadku.
Kupi³em auto z Niemiec za du¿± kwotê, nawet z gwarancj± niemieckiego salonu (!). Nie je¼dzi³em wcze¶niej dieslem, i je¶li serwis twierdzi, ¿e co¶ "tak ma byæ", to ja mu wierzê. Gdybym je¼dzi³ rok, a potem zaczê³o mi dymiæ, zgodzi³bym siê z Wami. Ja jednak stwierdzi³em to krótko po nabyciu auta i po inspekcji II w ASO. Gdybym pojecha³ do ASO ponownie, na 100% nie wypu¶ciliby mnie tak tylko rozwi±zali problem, ale ¿e po drodze mia³em do £omianek, zajecha³em tam i skoñczy³o siê tak, jak napisa³em.
Skasowali kasê, opowiedzieli mi bzdurê, i do kolejnego przegl±du je¼dzi³em nie¶wiadomy,¿e jakiekolwiek dymienie auta jest nienormalne. I gdyby nie MCars, na pewno je¼dzi³bym tylko do ASO. Za bardzo lubiê i szanujê auto, ¿eby oddaæ je jeszcze kiedykolwiek w rêcê "bmw specialists". Amen.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
- Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
- Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
- Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
-
Zasady na forum