Oj chyba ktoś tu trochę namieszał

TIPtronic i STEPtronic w gruncie rzeczy odróżnia sposób wkładania biegów. Wnioskuje tak na podstawie mojej znajomości angielskiego. TIP to taki krótki ruch, cpyknięcie - czyli dokładnie tak jak zmienia sie biegi w nowych sskrzyniach. nie zmienia się pozycja lewarka - idzie do przodu i wraca a bieg się zmienia - to właśnie TIP.

Step to krok - czyli sposób zmiany biegów w starych skrzyniach automatycznych, gdzie mieliśmy napisane biegi 2,3,4 a żeby je wrzucić przesuwało się cały lewarek w pozycję danego biegu.

W gruncie tip i step to takie samo urządzenie, ale różni się "interfejsem uzytkownika".


Tak to kiedys wykminiłem i tak uważam że jest ;) Jeżeli się mylę - to chyba zwątpię w siebie :D poprawcie mnie...



Paweł, myslę że z pomocą doświadczonego elektronika dasz radę. A swoją drogą - to ja na Twoim miejscu pomyślałbym o wrzuceniu kompletu M62 3,5 + skrzynia. Elektronike i tak musisz rozgrzebać, więc może poprostu wymienisz ją w całości? Wyeliminujesz zakłócenia na linii skrzynia/silnik, bedziesz miał nowocześniejszą i oszczędniejszą jednostkę. Tylko czy sekwencję da rade przerzucić?

Ja bym tak zrobił - za M60 weźmiesz niewiele mniej niż za ten M62 - różnica może 500zł, a masz pewny, zaje*isty silniczek z tej 735i.